КЗДО КТ №176 КМР
освітній напрям « Дитина в соціумі»
МИ ЗА ДРУЖБУ,
МИ ЗА МИР
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
Вихователь:
Бондар Лариса Василівна
Кривий Ріг
Мета: сприяти формуванню соціально – громадянської компетентності: дати знання про символи миру та свято День Миру, вчити дошкільнят розуміти значення слова «мир», переваги мирного співіснування з іншими людьми, формувати в дітей уявлення про поняття дружби як про найбільшу соціальну та моральну цінність, що передбачає щирість, довіру, взаємну симпатію, взаємодопомогу, розвивати розуміння, що активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави будуть гарантією незалежності та миру в Україні, виховувати у дітей патріотичні почуття, національну свідомість, людяність, доброту, почуття гордості за Україну, шанобливе ставлення до воїнів.
Словник: мир, дружба, голуб миру, взаєморозуміння, співпраця, взаємодопомога, патріот.
Обладнання: карта України, голуби, ноутбук, слайди свят – Новий Рік, 8 березня, Великдень, День козацтва, День Миру; малюнки – сонце, дощ, ніч, ліс, сніг, земля, річки; картки з зображенням героїв з мультиків.
Попередня робота: бесіди про дружбу, мир, війну; ігри – міркування: «Мир, війна», «Справжній друг», комунікативні ігри: «Мої побажання», «Комплімент другу», «Добрі справи»; малювання, аплікація – «Ми за мир», «Мій друг», «Дружні малята», «Мирне небо», «Посилання воїнам», читання: «Списав задачу» В.Сухомлинського, «Мурко і Бурко» І.Франка, «Друг» О.Буцень, виразне читання віршів, приказок про дружбу та мир; перегляд мультфільму «Коли мої друзі зі мною», відео «Якщо з тобою не дружать».
Хід:
Організаційна хвилинка – привітання.
Я думаю, що (біля екранів) вже зібралися всі.
Я посилаю ранкові вітання тобі, і тобі, і тобі.
Усіх я вітаю,
Доброго настрою, мирного дня
Кожному з вас я бажаю.
Мотиваційний момент.
Нам на електронну пошту прийшло повідомлення від Знайки, тут малюнки давайте їх розглянемо..
Гра – визначення «Назви свято за малюнком»
(новий Рік, 8 березня – день жінок, Великдень, день миру)
- Що за птах зображений на малюнку, символом чого став голуб.
- Так, це голуб, символ миру. І є таке свято - день миру. В 1982 році асамблея ООН ухвалила резолюцію про святкування Дня Миру 21вересня.
Гра-міркування «Моя думка» (Знайко хоче знати вашу думку)
- Як ви розумієте значення слова - мир. Сформуйте свою думку за допомогою малюнків.
- Мир -
- Це щасливі, веселі діти ідуть в садочок та школу.
- Це коли дорослі на роботі або вдома, а не на фронті.
- Це цілі будівлі, дороги.
- Це відпочинок на морі.
- Мир – це спокій .
- Чисте небо, ясне сонце.
Та війна не оминула нашу країну, принесла багато горя, страхів та сліз. Тільки тепер ми зрозуміли, яким безцінним даром був для нас мир. Раніше ми не помічали що діти безпечно йдуть до садочка та школи, батьки на роботу і всі спокійні, щасливі, веселі, не знали справжньої ціни миру.
Давайте подумаємо яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим? З чого почати? З чого взагалі все починається?
Словесна гра «Що вміють руки». За опорними малюнками.
Наприклад, у кожного з нас є руки.
Що ми можемо робити руками? (малювати, шити, будувати, пекти, водити авто) Ми можемо робити руками багато хорошого. Але чому трапляється, що люди починають робити своїми руками недобрі справи, болісні для людей: беруть в руки зброю, створюють бомби? Тому, що в голову приходять нехороші думки. Все в світі залежить від того, про що ми думаємо, які у нас думки. Чому так відбувається? Може тому, що люди не знають, що таке дружба та мир? Навіщо потрібна дружба? Вони, просто, не вміють дружити?
А ви вмієте дружити? Чи знаєте, які вчинки зміцнюють дружбу, а які навпаки розривають дружні стосунки. Давайте перевіримо.
Переходьте до гри за кьюаркодом.
Інтерактивна гра «Вчимося дружити»
( поле поділене на дві частини, Міцна дружба – веселі смайлики мають серце дружби ціле та щасливе, і сумні, серце дружби розбите. Я буду читати про вчинки, а ви визначте: якщо вони зміцнюють дружбу то переміщаємо картку на поле міцної дружби, а якщо навпаки, то на поле розбитого серця.
Обманювати своїх друзів.
Не брехати друзям .
Говорити брехню поза очі.
Допомагати друзям у складних ситуаціях.
Підтримувати один одного.
Насміхатися над друзями .
Не залишати друзів у біді .
Заступатися за друзів .
Говорити друзям правду .
Не розповідати секрети свого друга.
Радіти, коли друг отримав зауваження.
Захистити товариша від образ.
Не шкодувати нічого задля друга.
Не довіряти другу.
Ображати один одного.
Піклуватися про друзів.
Виконувати свої обіцянки.
Слухати думку друга.
Час від часу ми будемо грати у цю гру, щоб всі добре запам’ятали правила дружби.
Та і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне - , навіть, коли посварилися, порозумітися і помиритися.
Давайте згадаємо вірш з нашої гри.
Виразне читання вірша «Мирилка» за схемою.
Раз-два-три, раз-два-три,
Посварились дітлахи
Мирилка летіла,
На плечі сіла,
Сказала тихенько:
Миріться швиденько.
Одне одному – всміхніться,
Та міцно за руки візьміться.
Закінчилась наша гра,
Знову дружать всі. Ура!
Гра – роздум «Які друзі»
Ми бачимо приклади справжньої дружби у житті, кіно і в мультиках.
Я пропоную вам відео – гру «Які друзі». Ось кьюаркод.
Треба уважно розглянути малюнки з героями казок та мультфільмів, визначити справжніх друзів і ні. Якщо справжні друзі - натискаємо стрілочку біля емблеми дружби, а якщо ні – стрілочку біля Сови, нехай ідуть до неї за порадами і вчаться дружити.
Чіп - Дейл, Малюк - Карлсон, крокодил Гена - Чебурашка, Котик і Півник, Дюймовочка і ластівка, Мауглі та Багіра, Балу і Коа; Вовк та Заєць із «Ну, постривай», кіт Леопольд та миші, Лисичка та Журавель, Півник та мишенята Круть і Верть. Лисичка та Зайчик із казки «Зайчикова хатка».
Якщо всі люди і дорослі і малі навчаться дружити, то в садочках будуть дружні дошкільнята, в школі дружні школярі, в країні дружній народ, на землі дружні народи, які ніколи не стануть на шлях війни. А світ прекрасний без війни, дарує нам безліч дарунків, відгадайте від кого вони.
Відгадування загадок «Подарунки світу»
Діти знаходять відповіді на картках.
- Воно дає нам світло і тепло. Це – сонце,
- В її надрах залізна руда, газ, нафта, вугілля, золото… .Це – земля
- Він дає нам свіже повітря, ягоди, гриби, будівельні матеріали. Це – ліс,
- Вони дають нам питну воду, рибу. Це – річки.
- Він дає вологу, свіжість. Це – дощ,
- Всім відпочинок. Це – ніч,
Світ величезний, кожен з нас є невеличкою частинкою світу, що ми можемо подарувати світу, щоб в ньому панували злагода і мир.
Словесна вправа «Я дарую світу».
(любов, дружбу, радість, добрі справи, світлі думки).
А думка під час війни у всіх одна: «Ми хочемо миру». Звертаємось до всіх народів світу.
Виразне читання віршів
Ми всі, дорослі і малі,
Звертаємось до всіх народів світу
Від щедрої, квітучої землі
Скажемо разом: Ні – війні,
Так – МИРУ й сонцю в небі голубому.
Та війна ще йде, гинуть наші хоробрі, мужні бійці за мир в Україні, за наше щасливе майбутнє. Бізнесмени, волонтери, прості люди допомагають воїнам, кожен, як може, усі працюють на перемогу.
Акція «Голуб миру»
Я хочу разом з вами, розпочати акцію «Голуб миру».
Голубки білі, ми з дітьми
Вас посилаємо у світ.
Летіть, кружляйте,
Над нашою країною.
Хай ворог згине і запанує мир,
Радість і щастя повернуться у кожен дім.
(По контуру мапи України прикріплюємо паперових голубів)
Я вірю, що війна скінчиться і запанує мир, а ви веселі та щасливі знову прийдете до дитячого садочка.
Я дякую вам за співпрацю. Ви розумні, старанні, ви найкращі.
1