Конспект інтегрованого заняття в середній групі
«У гості до зими»
Мета: Вчити малювати нетрадиційними методами. Дати дітям уяву про характерні ознаки зими, розвивати пізнавальні здібності дітей, навчати порівнювати. Розвивати уяву, творчість, дрібну моторику рук. Виховувати почуття колективізму, роботи в групі.
Обладнання: біла фарба, штампики, папір (газетний, А4, гофрований, альбомний).
Хід заняття
Дорога біла стелиться,
І краю їй нема.
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас… (Зима)
Помилуйтеся, яка краса! Діти, а що тут зображено? Як ви зрозуміли, що це зима? А які фарби переважають?
Діти, а що ми робимо з вами взимку? (граємо в сніжки, ліпимо сніговита, катаємось на санчатах).
До нас завітала Зима. Але щось її не видно! Ви бачите її?
Давайте з вами її покличемо? А як ми будемо її гукати? Спробуймо покликати її ласкаво? Як ми ласкаво її покличемо? (Зимонько, Зимочко, Чарівниця).
Зимонько-Зима, виходь.
Ану, тихенько, ви чуєте? Прислухайтесь! До нас хтось стукає, ви чуєте! Давайте подивимось, хто ж там такий! Хто це діти? (Сніговик). Він щось говорить, але що?
У білому кожусі
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте: хто вона,
Бабуся чепурна? (Зима)
Світ увесь накрила (Сніг)
Білий пух порозсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його …
А в хаті водою. (сніг)
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води. (Сніжинка)
А узори вишиває. (Мороз)
Молодці діти, гарно справились з першим завданням. Поглянемо, що потрібно для другого завдання? Нам з вами потрібно перетворитись на маленькі сніжинки. Згодні?
Сніжинки, сніжинки з хмаринки летіли,
Холодні пушинки, гарненькі і білі.
Над селищем, лісом і полем кружляли,
Упасти униз вони не поспішали.
Вітерець підхопив їх і ніс за собою,
І жваві сніжинки мчали юрбою.
Нарешті додолу сніжинки спустились
Матуся – земля білим килимом вкрилась.
Сподобалось вам бути сніжинками. Погляньте, яке ще завдання нам приготувала зима. Що тут зображено? (Дерева). А які вони? (Голі, сумні). Як ви гадаєте, що нам потрібно зробити? Так, нам потрібно дерева закутати в сніг. А як ми це будемо робити? Так, але ж ви пам’ятаєте, що зима в нас чарівниця і зачарувала всі пензлики. І дала нам ось такий матеріал. Діти що це? (Папір) Який він? А на дотик який? Як ви гадаєте, що ми можемо з нього зробити? (Кульки) як ми х будемо робити? Молодці, в нас будуть чарівні кульки. Давайте з вами їх поробимо. Які гарні в нас вийшли кульки. А що ще нам потрібно? (Фарба). А яка? (Біла) На що вона схожа? (На сніг)
Як ми дерева будемо закутувати в сніг?
Так, погляньте, спочатку кульку опустимо в нашу чарівну фарбу, а потім зробимо відпечаток на дереві. Ось, як в нас гарно виходить. Але це ще не все, у нас є ще чарівні засоби – штампики. Що ми можемо ними зробити? (Намалювати сніжинки). Молодці. Як ми їх намалюємо? Так опустимо штампики в чарівну фарбу та зробимо відбиток.
Давайте тепер і ви спробуєте закутати дерева у сніг. Як будемо малювати? Хто розкаже?
Беремо чарівні кульки, кому яка сподобалась, опускаємо до чарівної фарби і робимо відпечаток. Молодці, а потім малюємо сніжинки.
Давайте поглянемо, які в нас вийшли дерева! Молодці діти, ви добре впорались з усіма завданнями Чарівниці Зими. Сніговик дякує вам, та йому вже час йти.