Конспект заняття з мовленнєвого розвитку в середній групі на тему: «Птахи повернулися»

Про матеріал
Програмовий зміст: активізувати словник дітей назвами зимуючих птахів у діалогах і розповідях. Познайомити з новими словами-назвами перелітних птахів: ластівка, грак, зозуля, шпак. Працювати над правильною вимовою закінчень при використанні кличної форми (ластівко), вчити складати розповіді з власного досвіду. Розвивати фонематичний слух. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи, до птахів. Матеріал: ілюстрації перелітних і зимуючих птахів, шпаківня, виготовлена разом з дітьми, грамзапис співу пташок, вірш Г.Бойка «А ми шпаківню будували».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття

з мовленнєвого розвитку в середній групі

на тему:

«Птахи повернулися»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Виконала:

                                  Гончарова Наталія Валеріївна

                                вихователь ДНЗ «Веселочка»

                                                         

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: активізувати словник дітей назвами зимуючих птахів у діалогах і розповідях. Познайомити з новими словами-назвами перелітних птахів: ластівка, грак, зозуля, шпак. Працювати над правильною вимовою закінчень при використанні кличної форми (ластівко), вчити складати розповіді з власного досвіду. Розвивати фонематичний слух. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи, до птахів.

Матеріал: ілюстрації перелітних і зимуючих птахів, шпаківня, виготовлена разом з дітьми, грамзапис співу пташок, вірш Г.Бойка «А ми шпаківню будували».

Словник: зозуля, шпак, ластівка, грак.

Попередня робота: ходили в ліс, спостерігали за птахами, розглядали птахів на картинках, будували шпаківню, вивчили вірш Г.Бойка «А ми шпаківню будували».

Хід заняття:

- Діти, я запрошую вас сьогодні до гаю. Заплющить очі і послухайте спів пташок. (Включаю запис співу птахів).

- Як ви гадаєте, коли пташки так веселяться на різні голоси? А чому так радіють перелітні птахи? Правильно, вони радіють поверненню до рідного краю, бо у них, як і у людей, немає більшої радості, ніж повернутися до рідної домівки.

- Діти, а які птахи зимують у нашому краї?(пропоную дітям вибрати, показати відповідні картинки птахів та назвати їх).

- Тетянко, чи впізнаєш цих пташок? (вказую на перелітних птахів). Тут же проводжу словникову роботу, якщо в цьому є необхідність.

- Що це за птах? Правильно, це зозуля. (повторити індивідуально)

Послухайте українську народну пісеньку:

Прилетіла зозуленька з темного лісочку,

 сіла, сіла – закувала: Куку! Ку-ку!

- Давайте повторимо цю пісеньку.

- Хто найперший з птахів повертається до нас з теплих країв? Так, це граки. (Пропоную дітям повторити назву, показую на картинці). Показ шпаківні.

- Що це? Правильно, шпаківня. (вправляю у вимові слова)

-А для кого ви її збудували? Для чого? Знайдіть, будь ласка, шпака на картці і покажіть.

- Чи знаєте ви як шпаки співають? Який вірш ми вивчили, коли будували шпаківню? (читання вірша Г.Бойка «А ми шпаківню будували»)

А ми шпаківню будували…

Як розпускалися садки,

До нас весною завітали

Веселі наші співаки.

І ціле літо, ціле літо

Будуть співати нам пісні,

Повиростають їхні діти

Такі ж співучо-голосні.

Далі пропоную дітям скласти розповідь з власного досвіду «Як ми шпаківню будували». (3-4 дитини складають розповідь).

- Діти, послухайте спів цієї маленької пташки(Включаю запис).

- Яка пташка будує своє гніздо під дахом біля вікон, знає, що людина турбується про пташок? (Діти показують ластівку і повторюють назву).

А пісня у неї тривожна, бо хвилюється за своїх діток, щоб не випали з гнізда. Давайте заспокоїмо пташку. Ось послухайте: Люба, мила ластівко! Повторіть за мною. Звернути увагу на вимову закінчення-о.

Люба моя ластівочко,

Ти не бійся за гніздечко:

Ми і киці накажемо,

І песика прив’яжемо.

Далі беру ластівку на паличці, вона вітається з дітками. Діалог між ластівкою і дітьми.

- Добрий день, Оксанко!

- Добрий день, ластівко! Де ти була?

- Я була в теплих краях. Там було гарно, але я сумувала за рідним краєм.

- Що ти там бачила?

- Я бачила там море, багато пташок.

Звертаюсь до ластівки:

- Про що пташко, нам співаєш пісню голосну?

- Я співаю всьому світу про весну. Раджу ї вам, дітки, заспівати її.

Діти ведуть хоровод «Весняночка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Onyshchenko Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
3836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку