Конспект заняття з мовлення

Про матеріал
« До країни Граматики» Виявити рівень знань з розвитку мови . За допомогою словесних ігор розвивати фонетичний слух, мислення , швидкість реакції, вміння висловлювати точку зору .
Перегляд файлу

Мета : « До країни Граматики»

Виявити рівень знань з розвитку мови ;закріплювати знання дітей  з чого складається мова, речення, слово;  продовжувати  вчити  чути і називати голосні  та приголосні звуки, розрізняти їх; визначати місце звука в слові (на початку, в кінці ,всередині);проводити звуковий аналіз слова; удосконалювати  вміння ділити слова на склади, розуміти навчальне завдання і виконувати його;  закріплювати уявлення дітей про слова, що означають предмети, дії та ознаки предметів; складати  речення з заданим словом; вправляти дітей у відтворенні графічного  зображення схеми речення; за допомогою словесних ігор розвивати фонетичний слух, мислення , швидкість реакції,  вміння висловлювати точку зору ;виховувати інтерес до заняття, активність та організованість, аналізувати свою роботу на занятті.

 

Матеріал : картинки; корзинка з овочами і фруктами; фішки голосний та приголосний звуки; м’яч ;м`які іграшки сова і собака.

 

Попередня робота :вивчення фізкультхвилинки 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «До країни Граматики»

I.Організаційний  момент

Вихователь: Діти, давайте ми з вами привітаємося, посміхнемося нашим гостям і подаруємо свою посмішку.

Усміхніться любі діти,

Один одному шліть привіти,

Час заняття розпочати,

І сумлінно працювати,

Щоб почути у кінці ,

Що усі ви Молодці!!!

-Діти, який у вас сьогодні настрій? Будемо малята ми з вами грамоту вивчати .А щоб настрій був чудовий ,хай кожен скаже  добре  слово.

(Влада ти гарна…)

-Молодці малята,  запрошую всіх за столи.

II.Сюрпризний момент

-Діти ,ви любите подорожувати ? А навчатися? А мультфільми дивитися?

Я хочу ,щоб ви переглянули мій улюблений мультфільм .( мультик про Петрика)

III. Листівка №1 (в країну звуків)

1.Давайте згадаємо :

-         З чого складається наша мова? (з речення)

-         З чого складається речення (зі слів)

-         З чого складаються слова (зі звуків)

-         Які ми знаємо звуки (голосні, тверді приголосні)

-         Як позначаються голосні ?приголосні?

2.Дидактична гра «Збери»

Мета: удосконалювати вміння розпізнавати приголосні та голосні звуки.

Збери у кошик із позначкою голосного звука фрукти, назви яких починаються з  голосного звука, а у кошик з позначкою приголосного звука – ті фрукти, у яких перший звук – приголосний.

Лимон, виноград,  ананас ,апельсин, груша

3.Дидактична гра «Знайди місце звука в слові» картка

Мета: вправляти в знаходженні звука в слові (на початку  ,в середині, в кінці)

Назви предмети ,зображені на малюнках.  Визнач, у якому місці слова знаходиться звук (А).У рамці біля кожного малюнка зафарбуй за зразком відповідно перший, середній чи останній квадратик.

4.Звуковий аналіз слів :лев , кабан , сад, мед

5.Самостійно виконай аналіз слова   сом ,око, цап – картки

6.Гра  «Ставайте в коло» .

Я маленька дитина , погано вимовляю звуки.

Ви повинні мене виправити.

Мама поклала в тарілку манну каску    (кашку)

В Новий Рік я одягну машку   (маску)

Будівельник будує басню   (башню)

Кішку звуть Мулка   (Мурка)

Коля їсть суп ножкою   (ложкою)

IV.Листівка №2 ( в країну  слів)

1.Дидактична вправа «Назви слова»

Мета: закріплювати знання дітей про те, що слова мають значення

Вихователь: Погляньте на картинку ,хто це  на ній зображений ? Собака

-Діти назвіть слова ознаки, яка? (смілива, зла, маленька…)

-Назвіть слова дії, що робить? (ходить, грається, гавкає…)

-Наступна картинка : хто це ?    Сова

- Діти назвіть слова ознаки, яка?  (розумна, гарна..)

-Назвіть слова дії,  що робить?( літає, спить ,їсть…)

2.Поділ сів на склади : рак ,ваза, машина

3.Дидактична гра «Навпаки»

Мета: закріпити вміння добирати антоніми до заданих слів

Веселий –сумний                Добрий -злий Гіркий - солодкий

Холодний-гарячий Говорити -мовчати

V.Фізкультхвилинка

VI. Листівна ( в країну  речень)

1.Дидактична гра  «Склади речення»

Мета: учити дітей складати речення і позначати слова фішками

Вихователь :Складіть речення зі словом ...білочка…

-Як ми починаємо писати речення ?

_Що ставимо в кінці?

-Викладемо слово на дошці, яке перше слово…,наступне  (виклали речення)

-Скільки слів в цьому реченні?

2.Дидактична вправа «Намалюй схему  речень »

Мета : закріплювати  вміння  складати  схему  речення ,та визначати  кількість  слів у реченні .

 VII. Підсумок  заняття

Гра «Капелюх»

docx
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку