Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності "Водиця-чарівниця"

Про матеріал
Закріпити знання дітей про воду; про те, що вода необхідна людині, рослинам, тваринам; шляхом нескладних дослідів встановити, що вода – рідина без смаку та запаху, набуває різних властивостей.
Перегляд файлу

 

Мета:   Закріпити знання дітей  про воду; про те, що вода необхідна людині, рослинам, тваринам; шляхом нескладних дослідів встановити, що вода – рідина без смаку та запаху, набуває  різних  властивостей.  Повторити основні її ознаки та властивості (може бути прозорою - непрозорою, чистою – брудною; розливається, розтікається, ллється, капає). Розвивати  спостережливість і допитливість, здатність встановлювати найпростіші зв’язки, уміння самостійно аналізувати, робити висновки. Викликати інтерес  до  явищ природи та пошуково-дослідницької діяльності.

Матеріал : глечик з водою, склянка молока, різний  посуд (ложки, тарілочки, склянки, іграшкові чашечки, таці), відерко, камінці, пісок та земля, мушлі, біла фарба, диск із записом дзюркотіння води.

Хід заняття:

Вихователь:  Діти, сьогодні я вам підготувала щось цікаве та не зовсім звичайне. Послухайте запис і відгадайте, що це звучить? (включає запис із дзюркотінням води)

Діти відповідають на власний розсуд.

Вихователь:  А тепер відгадайте загадки:

                          Біжить – не вибіжить,  тече – не витече.  Що це?  (вода)

                                   Митися, купатися, пити і варити…

                                   Треба всім малятам з …(чим?) дружити

                                                                  

Діти відповідають : Водичкою, водою.

Вихователь : - Ви правильно відгадали, це – водичка.  Пригадайте,  для чого потрібна вода людині, тваринам, птахам, рослинам?   Діти відповідають.

Вихователь  вносить глечик з водою. Я  принесла вам глечик з водою. Давайте подивимось та дізнаємось,  якою цікавою може бути водичка.

Вихователь наливає воду в склянку.  Подивіться на воду уважно. Понюхайте воду. Чи має вона запах? Покуштуйте. Чи має смак?

Діти відповідають на запитання.

Вихователь:  - А тепер візьміть ложечки, наберіть ними водички та вилийте воду з ложечок на тацю.

Діти виконують завдання.

Вихователь:  Що сталося з водою? Чи лежить вона? – Ні, вода не лежить. Вона розтеклася по таці, бо вода – це рідина. Вода може текти та розтикатися, литися (наливає з глечика в склянку ) та капати (капає залишки води з ложки на тацю).  Спробуємо покласти на тацю камінчики та мушлі. Чи лежать вони? Так, вони лежать, бо тверді, мають певну форму  і не можуть розтікатися. Чи має свою форму вода? Давайте перевіримо. Наллємо водичку в різний посуд. (Розливає воду по тарілочках, склянках,чашечках, у відерко). Що тепер сталося з водою? Чи розтікається вона? Яку форму вона має?

Діти визначають, що вода набуває форму посуду, в якому міститься.

 

Вихователь:  Тепер спробуйте опустити в склянку з водою мушлі.

Діти виконують завдання.

Вихователь:  Подивіться уважно, чи бачите ви мушлі? Чому? Ви бачите мушлі, тому що водичка чиста, прозора. А якщо насипати у воду пісок чи землю, якою вона стане? – Брудною, не прозорою. – Давайте перевіримо.  (вихователь додає в склянки з водою пісок та землю) – Так, дійсно вода стала брудної та непрозорою. Ми ще бачимо мушлі, але не так чітко, як в чистій воді. Скажіть, чи можна пити таку воду? – Ні. – Чому неможна пити? – Вона брудна, в такій воді багато мікробів, можна захворіти.

Вихователь  ставить на стіл склянку молока -  Хто з вас знає, що в цій склянці? (діти відповідають на власний розсуд). Це – молоко. Понюхайте та скоштуйте його. Чи має воно запах та смак? А тепер опустить в молоко мушлі. Чи бачите ви мушлі? – Ні.               Чому ви не бачите мушлі? Тому що молоко не прозоре, воно білого кольору. Ось у мене є маленька баночка з фарбою. Якого кольору фарба? –Білого. -  Давайте  перевіримо, що стане з  прозорою водичкою, якщо ми додамо до неї білої фарби. (Вихователь додає фарбу в воду, ретельно перемішує). Бачите, воду можна навіть пофарбувати і вона буде такого самого кольору, як фарба.  

Вихователь:  Якого кольору набула вода? Чому? На що схожа? Чи прозора вона тепер? Чи бачите в ній мушлі?

Діти відповідають на запитання, роблять певні висновки.

Вихователь:  Ось яка  вона  – водиця-чарівниця!  Ми з вами провели декілька дослідів з водою, дізналися про неї багато цікавого.  Вода необхідна всьому живому. Про воду складено багато приказок, прислів’їв та пісень, з водою пов’язано багато прикмет:

-       Хліб і вода – їжа основна.

-       Під лежачій камінь вода не тече.

-       Земля -  найбагатша, вода – найсильніша.

-       Як багато снігу, то багато хліба. Як багато води, то багато трави.

 

       Любіть рідну природу та бережіть воду!

 

 

docx
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку