КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
з нетрадиційного малювання
техніка «зім’ятий папір»
молодша група
Тема: Великодні курчатка
Мета: - Продовжувати знайомити дітей із нетрадиційними методиками малювання - зім'ятим папером і ватними паличками;
- Формувати навички, вміння зображати пір'я курчати за допомогою зім'ятого паперу, а очі - ватною паличкою;
- Розвивати творчість, фантазію уміння відгадувати загадки;
- виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії;
- Викликати у дітей емоційний відгук, виховувати акуратність;
- Закріплювати знання про колір (жовтий), форму, вчити дітей розрізняти велике й маленьке;
- Формувати вміння включатися в гру.
Матеріал:
- зразок вихователя;
- 1/2 альбомного аркуша із зображенням силуету курчатка,
- 1/4 альбомного аркуша,
- ватні палички;
- серветки, - жовта гуаш і чорна,
Попередня робота: розгляд ілюстрацій із зображенням курки і курчат, вивчення пісеньки, ознайомлення із правилами і сюжетом рухливої гри "Курочка і горошинки"
Хід заняття:
Діти стоять півколом.
Звучить гра-привітання:
- Привітаймо Сонечко.
Здрастуй, дороге!
Привітаймо Квіточку.
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик.
Лийся, мов з відра!
Привітаймо друзів всіх.
Зичимо добра! (діти плещуть в долоні)
- Сьогодні у нас буде дуже цікаве заняття ми будемо малювати, але не звичайним способом!
- Діти, сьогодні до нас на заняття завітав гість, але ви дізнаєтесь хто це, після того, як відгадаєте загадки.
Білі стіни, білий дах
заховався в ньому птах. (Яйце)
Тук-тук-тук! Тук-тук-тук! Несміливий чути стук. Це з яєчка, мов із хатки, Проклювалося.... (Курчатко)
- Так, молодці малята, ви все правильно відгадали, це – курчатко. Діти, але чомусь курчатко сумне. Давайте його розвеселимо, заспіваємо йому пісеньку.
Дитяча пісенька
"Вийшла курочка гуляти"
Вийшла курочка гуляти,
Ще й травички пощіпати.
За нею малята,
Жовтенькі курчата.
Каже курка: Ко-ко-ко,
Ви за мною йдіть рядком.
Травку розгрібайте,
Зернятка шукайте.
А курчатка, як могли,
Весь день лапками гребли,
З'їли товстого жучка, дощового черв'ячка,
Напились водички десь біля кринички.
- Діти, курчатко, дякує вам за пісеньку, але йому все одно сумно. Курчатко сумує, тому що в нього немає друзів. Давайте намалюємо маленьких курчат-друзів.
Але, перед тим, як малювати давайте розглянемо будову тіла курчатка.
- Що є у курчати?
- Тулуб, голова.
- А якої форми тулуб?
- Круглої.
- Правильно, а якої форми голова?
- Правильно, теж кругла? А що більше - тулуб чи голова?
- Звичайно, тулуб більший, а голова менша.
- А що ще є?
- Так, на голові є очі і дзьобик.
- Діти, якщо курчатко стоїть навпроти нас, то скільки ми бачимо оченят?
- Двоє очей, а якщо боком?
- Одне, правильно.
- Чим курчатко розгрібає травичку?
- Так, завдяки лапок.
- Діти, якого кольору пір'ячко у курчатка?
- Жовтого, а дзьобик і лапки?
-Червоного.
- Молодці!
- Ну, а зараз ходіть до нашої художньої майстерні. Діти, я знала, що до нас в гості завітає курчатко, тому і підготувала вам силуети курчаток, але вони ще не домальовані. Подивіться уважно і скажіть, чого на них не вистачає? Так, правильно, пір'ячка та оченят.
Діти, давайте сьогодні намалюємо пір'ячко курчатам за допомогою зім'ятого паперу, а очі за допомогою ватної палички. Отже, якого кольору будемо малювати пір'ячко? А якого кольору - очка?
(Показ вихователя)
Руханка для дітей «Я і ти» TARABAROVA (для ЮНІСЕФ Україна)
#Яіти
Самостійна робота дітей... Діти малюють пір'я, за допомогою зім'ятого паперу, та домальовують очі ватними паличками. (Вихователь допомагає при потребі)
Після чого грають гру.
Рухлива гра «Курчата і горошинки»
Мета: удосконалювати навички бігу й підлізання; розвивати спритність.
Хід гри
Із-поміж дітей обирають двох «курочок» і трьох-чотирьох «горошинок». Інші гравці утворюють коло, взявшись за руки. На сигнал вихователя «Горошинки покотились!» «горошинки» розбігаються, вбігають у коло, підлізаючи під руки дітей, і вільно вибігають із нього. «Курчата» намагаються впіймати «горошинки».
Гра закінчується, коли переловлять усіх «горошинок». Після цього її повторюють із новими «курочками» й «горошинками».
Методичні поради. Учасники в колі не затримують «горошинок» і «курочок», коли вони біжать. Якщо «курочка» довго не може упіймати «горошинку», гру припиняють.
Після гри діти за допомогою ватної палички малюють очі курчатам. Потім вихователь пропонує дітям перенести своїх курчат на галявину, де знаходиться їхній гість - малесеньке курчатко, для того, щоб вони могли познайомитись. І на кінець, підводить підсумок заняття.
-Малята, ви чудово впорались із завданням, наше курчатко задоволене і дякує вам за допомогу. Давайте попрощаємось з ним і його новими друзями.