Підготувала вихователь Наталія Шабатівська
Веснонька-чарівниця на свій бал запрошує усіх.
Конспект заняття для дітей старшої групи
Мета: спонукати дітей емоційно вживатися у світ дорослих, вчити дітей втілювати в ігрові задуми епізоди з реального життя, колективно обдумувати задум, намічати сюжет; формувати вміння розподіляти ролі, користуючись правилом почергового виконання їх, та уважно ставитись до пропозицій товаришів; розширювати знання дітей про різноманітність професій: перукар, клієнт, диспетчер, водій, пасажир, продавець, покупець, їх значення в житті людей; розвивати комунікативні навички, діалогічне і монологічне мовлення, уяву, творчість, ініціативність, самостійність, емоційний інтелект; розвивати активність під час обговорення та реалізації ігрових задумів, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати доброзичливі взаємовідносини між дітьми, почуття відповідальності, задоволення, турботи; виховувати бажання працювати спільно, допомагати одне одному, дотримуватися норм поведінки.
Матеріал: ігрові предмети (касовий апарат, телефон, фен і все для роботи перукаря, фотоапарат)
Попередня робота: екскурсії до магазину, у перукарню. Бесіди «Що кому потрібно для роботи?», «Світ професій». Читання художньої літератури. Ознайомлення з різними професіями.
Хід заняття.
Вихователь: Дітки! Погляньте що у мене є. До нас прийшов лист (показує). Цікаво, що у ньому.
Вихователь читає лист
Вихователь: Прийшла весна! Прийшла весна! Нехай усе радіє,
Нехай усіх-усіх вона Своїм теплом зігріє
Ясне сонечко сміється, Лине музика і сміх,
Веснонька-чарівниця на свій бал запрошує усіх.
Вихователь: Дорогі діти, сьогодні в цей чарівний весняний день Весна – чарівниця нас запрошує на бал. Для того, щоб ми могли поїхати на бал, що ж нам потрібно?(відповіді дітей)
Гарне пишне плаття та красиві костюми. А як ви думаєте, де їх можна взяти?
Діти: Купити в магазині, на базарі, пошити в ательє.
Вихователь: А ще що нам знадобиться для свята? (відповіді дітей). Так, ще потрібна гарна зачіска. Де її можна зробити?
Діти: Піти в перукарню.
Вихователь: Одягнути прикраси. Так, а де їх можна взяти?
Діти: Купити в ювелірному магазині.
Вихователь: Так. А чим ми можемо доїхати з одного місця в інше?
Діти: Машиною, автобусом, таксі викликати.
Вихователь: Усе правильно. Молодці! А оскільки Весна-чарівниця нас запросила на бал, то ми спробуємо побути у ролі таксиста, перукаря
Вихователь: Діти, як ви вважаєте хто з вас впорається з роллю продавця? (відповіді дітей). Чому? (бо вона (він) справедлива, чемна, чесна, у неї мама працює продавцем тощо).
- А як ви гадаєте, хто може бути перукарем? … Чому? (охайна і швидка у своїх рухах).
- А кого ви б призначили водієм на таксі? … Чому ви так вважаєте? (знає правила дорожнього руху).
- А кого ви хотіли бачити в ательє для пошиття одягу? … Чому?
(старанна, охайна, має добрий смак).
- Я теж хочу з вами грати. Можна я буду диспетчером на таксі? Я люблю розмовляти по телефону.
- А всі інші діти будуть збиратися на бал: ходити до перукарні робити зачіски, їздити на таксі до магазину по необхідні речі та замовляти собі сучасні сукні в ательє.
Діти розходяться по всій ігровій кімнаті, де вже приготовані всі атрибути (перукарня, магазин)
Клієнт 1: Добрий день.
Перукар: Добрий день.
Клієнт 1: Я бажаю зробити гарну зачіску, я їду на бал.
Перукар: Будь ласка, ви вже знаєте яку зачіску ви хочете?
Клієнт 1: Ні.
Перукар: Ось вам каталог, журнал зачісок; виберіть собі, будь ласка.
Клієнт 1: Ось таку.
Перукар: Добре, сідайте, будь ласка, я спробую вам її зробити.
Перукар робить зачіску, а в цей час приходить інший клієнт 2 Клієнт 2: Добрий день!
Перукар: Добрий день!
Клієнт 2: Я хочу зробити зачіску, але зараз не маю часу. Мені потрібно поїхати в ательє. Призначте мені час, коли я можу прийти.
Перукар: О 10 годині вас влаштує?
Клієнт 2: Так, цілком. Дякую. До зустрічі.
Заходить ще один клієнт 3 Клієнт 3: Добрий день.
Перукар: Добрий день. Що ви бажаєте?
Клієнт 3: Я хочу, щоб ви мене пофарбували у такий ось колір.
Скільки це буде коштувати?
Перукар: Так, це дуже добрий вибір. Фарбування у нас коштує 20 гривень. Але вибачте, на жаль, на даний час такої фарби у нас немає.
Сходіть, будь ласка, до магазину і придбайте ось таку фарбу (показує).
Клієнт 3: Добре. Чекайте на мене.
Ще один клієнт 4 Клієнт 4: Добрий день.
Перукар: Добрий день.
Клієнт 4: Я хочу підстригти волосся.
Перукар: Добре, зачекайте кілька хвилин, я вже закінчую. Присядьте, будь ласка. Ось вам каталог перегляньте його. Можливо вам щось сподобається.
Перукар: Ну ось і завершила. Вам подобається?
Клієнт 1: Так звичайно. У вас такі чарівні руки. Скільки з мене?
Перукар: 5 гривень.
Клієнт 1: Візьміть, будь ласка. Дякую вам. До побачення.
Перукар: До побачення, заходьте до нас іще.
Перукар до 4 клієнта: Добре сідайте, будь ласка.
Робить певну зачіску. Приходить 3 клієнт.
Клієнт 3:Я купила в магазині ось таку фарбу. Вона підійде?
Перукар: Так це дуже якісна фарба, зачекайте кілька хвилин, будь ласка.
Перукар: Ну ось і закінчила. Вам подобається?
Клієнт 4: Так, звичайно. Скільки з мене?
Перукар: 10 гривень.
Клієнт 4: Візьміть, будь ласка. Дякую вам. До побачення.
Перукар: До побачення. Заходьте ще.
Перукар до 3 клієнта: Сідайте, будь ласка. Робить фарбування.
Перукар: Ну ось і завершила. Вам дуже пасує цей колір.
Клієнт 3: Так, звичайно. Візьміть, будь ласка, 20 гривень. Дякую вам. До побачення .
Перукар: До побачення. Заходьте до нас ще.
Приходить 2 клієнт. Робить зачіску, розраховується, дякує.
Покупець: Добрий день!
Продавець: Добрий день. Що ви бажаєте?
Покупець: Скажіть, будь ласка, скільки коштує крем для рук?
Продавець: 5 гривень.
Покупець: Скажіть, будь ласка, а скільки коштує помада?
Продавець: 4 гривні.
Покупець: Дайте мені, будь ласка, ….
Продавець:Ось, візьміть, будь ласка. З вас 15 гривень.
Покупець: Ось вам 20 гривень.
Продавець: Візьміть здачу. Дякую вам за покупку. Приходьте до нас іще.
Покупець: Дякую вам. До побачення.
Клієнт 1: Добрий день!
Швачка : Добрий день. Що ви бажаєте пошити у нас?
Клієнт 1: Я хочу пошити сукню на бал.
Швачка: Добре. Яку ви хочете? Вже знаєте?
Клієнт 1: Ні, що ви мені порадите?
Швачка: Ось каталоги моделей, перегляньте, будь ласка, може, вам щось сподобається.
Клієнт 1: Я хочу ось таку. Довгу, з пишним рукавом, з квітами.
Швачка: Так, я зрозуміла. Якого кольору бажаєте? Ось тканини виберіть, будь ласка.
Клієнт 1: Ось така тканина мені подобається, і я гадаю, що вийде дуже гарне плаття.
Швачка: Розумний вибір. Прийдете через годину на примірку.
Швачка робить певні заміри, щось шиє, прасує. Інший клієнт приходить до другої швачки. Діалог аналогічний.
Клієнти приходять на примірку, а потім одягають свої сукні, розраховуються з швачками, дякують їм та, викликавши таксі, їдуть на бал. Хлопчики також одягають сорочки, костюми і їдуть на бал.
Диспетчер: Машина №3, як чуєте? Прийом.
Водій: Чую вас добре.
Диспетчер: Де ви зараз знаходитесь?
Водій: Біля перукарні (магазину, на стоянці).
Диспетчер: Для вас є робота, прийміть замовлення: біля перукарні вас чекають.
Водій: Зрозумів. Зараз буду. Кінець зв’язку.
Водій до пасажира: Добрий день!
Пасажир: Добрий день.
Водій: Заходьте, будь ласка, сідайте, як вам зручно. Куди бажаєте їхати?
Пасажир: До магазину.
Водій: Добре зараз довезу. Магазин, виходьте, будь-ласка. З вас 4 гривні.
Пасажир: Ось кошти. Ви дуже гарний водій. Дякую вам. Щасливої дороги. До побачення.
Водій: До побачення. Дякую і вам. Нехай вам також щастить.
В перерві міх поїздками водії ремонтують свої машини, витирають їх, заправляють бензином.
Коли всі діти готові до початку балу включається музика і діти танцюють.
Вихователь: Ось і музика відлунала і закінчився наш бал. Ви сьогодні всі дуже старалися, брали активну участь у підготовці та проведенні його. І були просто молодці!