"Сюрприз із Країни музичних інструментів". Домінантне заняття з елементами методики Карла Орфа для дітей старшої групи.

Про матеріал

"Сюрприз із Країни музичних інструментів."

Домінантне заняття з елементами методики Карла Орфа для дітей старшої групи.
Перегляд файлу

image 

Підготувала музичний керівник Наталія Шабатівська  

 

Сюрприз із Країни музичних інструментів.

Домінантне заняття з елементами методики Карла Орфа для дітей старшої групи.

 

Мета:

      прививати любов та повагу до народної музики та музичних інструментів; познайомити з українськими народними інструментами-символами: сопілка і скрипка, використовуючи художнє слово (загадку);

      активізувати сприймання музики дітьми, використовуючи різні прийоми гри на скрипці (вібрація);

      вчити уважно слухати музичний твір у виконанні музичного керівника, характеризувати його;

      вчити грати на музичних інструментах;

      продовжувати вчити відтворювати ритмічний малюнок за допомогою різних частин тіла;

      навчати ритмічно правильно передавати характер музики, відображаючи в русі ритмічну пульсацію, і простий ритмічний малюнок;

      розвивати відчуття ритму та творчі здібності дошкільнят;

      розвивати спритність, уважність, уяву та увагу дітей;

      створювати позитивний емоційний настрій;

      розвивати самостійність, впевненість, доброзичливість один до одного; заохочувати вихованців до співпраці в колективі;

      виховувати інтерес до народної творчості;

      виховувати дружні стосунки між дітьми.

 

Матеріали:

-         різнокольорові кульки;

-         цеглинки LEGO;

-         склянки і тарілочки;

-         дитячі музичні інструменти (свищик, бубон, сопілка, маракас, кастаньєта, дзвіночок, металофон, ложки, деркач, клавесин, барабан, скрипка);

-         листок білого паперу;

-         музичні інструменти: сопілка і скрипка;

-         аудіо записи;

-         дидактичні ігри «Долоньки твої, Україно!» і «Знайди тінь (музичні інструменти)» (для дитини з ООП);

-         рукавиця;

-         маски-наголівники;

-         рукавичка маленька;

-         6 малих мішечків;

-         1 великий мішок;

-         лист

-         емблеми – веселі нотки і скрипічний ключ;

-         картки із завданнями.

 

 

Хід заняття

Діти сидять на стільчиках

 

Музичний керівник: Добрий день, шановні друзі! Рада вас усіх вітати.

                                    Тож у нашім колі дружнім Дозвольте захід наш розпочати.

 

     За захист і спокій під час проведення нашого заходу ми дякуємо нашим Захисникам і Захисницям. Але на превеликий жаль, не всі з них повернуться додому живими. Схилімо голови перед їхнім подвигом і вшануймо хвилиною мовчання їхню світлу пам'ять. 

 

Хвилина мовчання. Гімн України

 

Музичний керівник:Кожна наша зустріч із вами розпочинається із привітання. 

                                    Тож давайте привітаємося.

 

Комунікативна вправа «Привітання»

Добрий день, ручки – плесь-плесь-плесь.

Добрий день, ніжки – туп-туп-туп.

Добрий день, вушка – дзінь-дзінь-дзінь.

Добрий день, щічки - Добрий день!

Добрий день, губки – плям-плям-плям.

Добрий день, зубки – клац-лац-клац.

Добрий день, язичок – клацання язичком.

Добрий день, носик – пік-пік-пік.

Добрий день, очки – кліп-кліп-кліп. Добрий день, дітки! Усім привіт!

 

Музичний керівник:У нас сьогодні незвичайний день.

Прийшло багато поважних гостей.

Давайте з ними привітаємось.  Гарного настрою побажаємо.

 

Діти:Добрий день, добрий день, добрий день усім! (плещуть у долоньки)

           Раді ми гостей вітати, (тарілочки)            Радість дарувати всім! (сердечко)

 

Музичний керівник: Діти! А який у вас настрій? 

                                  А чи любите ви себе? А чи подобаєтеся ви собі?

 

Самомасаж «Я – чудовий!»(гладять себе по голові) Я - добрий!

Я – розумний!

Я – талановитий! Я – просто чудовий!

 

Музичний керівник:Давайте познайомимося з нашими гостями. 

                                   Розкажемо кожен про себе.

 

Ритмічна вправа «Знайомство»

Я – Наталія! На-та-лі-я! (оплески на кожен склад)

 

Музичний керівник:Діти! А яка зараз пора року?

Діти:Зима

Музичний керівник:А що приносить нам зима?

Діти:Сніг, свята, подарунки…

 

Пальчикова гра «Падав сніг» (Платон Воронько)

Падав сніг на поріг, Кіт зліпив собі пиріг.

Поки смажив, поки пік, То пиріг водою стік.

Кіт не знав, що на пиріг, Треба тісто, а не сніг.

 

Стук у двері. За дверима великий мішок, з маленькими мішечками всередині,  і лист з емблемами (веселі нотки і скрипічний ключ).

 

Лист 

     Добрий день, дітки! Я – королева із Країни музичних інструментів. Дуже хотіла б, щоб ви завітали до мене у гості. Добратися до моєї країни можна тільки літаком. Але, на превеликий жаль, через ситуацію в Україні, зробити це поки що неможливо.

     А щоб вам не було так сумно, передаю невеликі мішечки-подаруночки. На кожному мішечку є цифра. Щоб мішечок розпакувати, потрібно загадку відгадати.

    Не сумуйте! Скоро зустрінемося!  До побачення!

 

Мішечок №1.

Кольорові ці дивинки у торбинці я тримаю.

Можна з ними дружно гратись:

Можна стежку прокладати, можна й дім побудувати. 

(кубики та цеглинки LEGO)

Музично-ритмічна вправа “В колі” з елементами самомасажу

(з кольоровими кубиками)

 

Музичний керівник:Дуже добре! Із завданням із кубиками ви впоралися. Але це ще не все. Пропоную виконати вправу із кольоровими цеглинками LEGO.

 

Ритмічна вправа “Ми підемо всі направо”

(з цеглинками LEGO)

              Ми підемо всі направо - 1-2-3.

Ну, а потім всі наліво - 1-2-3.

Ми у коло всі зійдемось - 1-2-3.

Ну, а потім розійдемось - 1-2-3.

Ручки вгору підіймаєм - 1-2-3.

Ну, а потім опускаєм - 1-2-3.

Трішки сильно покружляєм - 1-2-3. І легенько пострибаєм - 1-2-3.

 

Музичний керівник:А зараз наступне завдання.

 

Мішечок №2.

В лісі звірям всім на втіху, Щось згубив старенький дід.

Влізли мишка, туди й жабка, Заєць, лиска, вовк, ведмідь.

Ще й кабан-іклан. Будь ласка. Пригадайте, що за казка?

(“Рукавичка”)

Рукавичка Казка-шумівка

Ішов дід (бубон) лісом.

Подував морозяний вітерець (свищик)

Рипів під ногами сніг (папір)

А за дідом (бубон) бігла собачка. (сопілка) Та й загубив дід (бубон) рукавичку. 

 

От біжить Мишка-шкряботушка (маракас) Улізла в ту рукавичку, та й сидить. 

 

Коли скаче Жабка(кастаньєта)та й каже:

   Хто, хто в рукавичці живе?

   Я Мишка-шкряботушка! (маракас) А ти хто?

   А я Жабка-скрекотушка.(кастаньєта)Пусти і мене.

- Заходь

І стали вони жити разом. Ось уже їх двоє. 

 

Аж тут раптом біжить Зайчик (дзвіночок) та й каже: – Хто, хто у цій рукавичці живе?

– Мишка-шкряботушка,(маракас)

 - Жабка-скрекотушка. (кастаньєта)А ти хто?

– А я Зайчик-побігайчик! (дзвіночок)Пустіть і мене.

-   Заходь

І стали вони жити разом. Уже їх троє.

 

Коли це біжить Лисичка (металофон) – Хто, хто в рукавичці живе? – Мишка-шкряботушка, (маракас)

-   Жабка-скрекотушка (кастаньєта),

-   Зайчик-побігайчик. (дзвіночок)   А ти хто?

– А я Лисичка-сестричка (металофон). Пустіть і мене.

-   Заходь

І стали вони жити разом. Уже їх четверо живе.

 

Незабаром біжить вовчик: (ложки) – Хто, хто в рукавичці живе? – Мишка-шкряботушка,(маракас)

-   Жабка-скрекотушка,(кастаньєта)

-   Зайчик-побігайчик,(дзвіночок)

-   Лисичка-сестричка. (металофон). А ти хто?

– А я вовчик-братик!  (ложки)  Пустіть і мене. 

- Заходь

І стали вони жити разом. Уже їх п'ятеро.

 

Коли це раптом де не взявся  біжить Кабан (клавеси) – Хро-хро-хро! Хто, хто в рукавичці живе?

– Мишка-шкряботушка,(маракас)

-   Жабка-скрекотушка,(кастаньєта)

-   Зайчик-побігайчик,(дзвіночок)

-   Лисичка-сестричка. (металофон). 

– А я Вовчик-братик!  (ложки) . А ти хто?

-   А я Кабан-іклан. (клавеси). Пустіть і мене. 

-   Ой, лишенько. Куди? Тут і так мало місця!

-   Та я скраєчку! - Ну, добре! Заходь От їх уже шестеро.

 

Раптом чують: кущі тріщать,(деркач), дерева гнуться(деркач).  Вилазить  Ведмідь: (барабан) – Хто, хто в рукавичці живе? – Мишка-шкряботушка,(маракас)

-   Жабка-скрекотушка,(кастаньєта)

-   Зайчик-побігайчик, (дзвіночок) - Лисичка-сестричка, (металофон) - Вовчик-братик (ложки)

-   А я Кабан-іклан. (клавеси). А ти хто? 

– А я Ведмідь-набрід! (барабан).  Пустіть і мене в рукавичку.

-   Та куди? Тут і так мало місця! 

-   Та нічого! Вже якось влізу.

Заліз і Ведмідь. Ось-ось рукавичка лусне. 

 

Коли це Дід (бубон) з Собачкою (сопілка) повертається. 

А Собачка (сопілка)  попереду бігла. Бачить, рукавичка ворушиться. 

Собачка (сопілка): «Гав-гав-гав!» 

Звірі злякалися. Як вирвуться з рукавички та й усі порозбігалися лісом. 

(звучать усі музичні інструменти разом) Ось і казочці кінець, а хто слухав - молодець!

 

Мішечок №3.

 

Не каструля і не миска, Не горнятко і не горщик. Насипають в мене кашку, Наливають в мене борщик.       (тарілка)

 

Маленька, кругленька і скляна. Всі її цілують щодня. Сік у  неї наливають, Із великим задоволенням попивають.     (склянка)

 

Музично-ритмічна вправа із скляночками і тарілочками.

 

Мішечок №4.

Дерев'яна, а не полінце. Шість дірочок має, весело співає.     (сопілка)

 

Музичний керівник:Сопілка - це український дерев'яний духовий музичний інструмент. Виготовляли її із гілки калини, ліщини, бузини та очерету. Сопілка має довжину 30-40 см і 4-6 дірочок у нижній частині. Концертна ж сопілка має 10 дірочок.      Музикант, який грає на сопілці називається сопілкар.  

 

“Концертна полька” (сопілка)

 

Мішечок №5.

Як смичок струни торкнеться, Вона піснею озветься.

     Дуже ніжну душу має, Що сміється і ридає.              (скрипка)

 

Музичний керівник:Скрипка - це український струнно-смичковий музичний інструмент. Має 4 струни. Звук видобувається за допомогою смичка.

     Скрипка дуже схожа на людину. Вона має голівку, вушка-кілочки, шийку, корпус-тулуб, ефи, підставка і всередині - душа.

     Музикант, який грає на скрипці, називається скрипаль.

 

Колискова “Котику сіренький”

 

 Уже вечір надворі. Пора спати дітворі.        Хто це там іще не спить? Хто м'явчить і муркотить?

 

Мовленнєва гра за методикою Карла Орфа “Чечір-вечір”

(Анатолій Камінчук)

Чечір-вечір, чечір-вечір.                (“тарілочки”)       

Хтось воркоче біля печі.                (оплески в такт) Чорні лапки, вуса, ротик.               (сплески по колінах)

Чечір-вечір -                                    (“тарілочки”)        

Чорний котик                                  (оплески в такт)

 

Музичний керівник: Окрім того, що скрипка і сопілка виконують музичні твори сольно, вони можуть ще грати в дуеті.

 

Дует “Біля тополі”(Cover Гурт Enej)

 

Музичний керівник:Коли закінчиться війна, 

Мине зима, минуть морози,

                                    У матерів обсохнуть сльози...

                                    Засяє сонце, заясніє І Україна всі зрадіє.

                                    І будуть всі маленькі діти 

                                    Найщасливіші в цілім світі.

 

Музична рухлива гра “Долоньки твої, Україно!”(Інна Карауш)

На закінчення гри: “Нам потрібна ПЕРЕМОГА!”

 

Мішечок №6.

Музичний керівник:Ну ось і закінчується наша зустріч. Всі завдання виконані. 

Але у нас залишився ще один мішечок.  Цікаво! Що в ньому?

 

На інструментах вправно грали,  Чудові ритми вибивали. А за усі ваші старання,

Смаколики на пригощання.

 

Усі діти отримують смаколики

 

 

 

 

image 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шабатівська Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
18 лютого
Переглядів
160
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку