Конспект заняття з образотворчого мистецтва для вихованців основного рівня навчання на тему «Палітра осені і зими. Створення декоративних композицій за власним задумом» Коздровської В.М. , керівника студії образотворчого мистецтва «Країна мистецтв» Сумського Палацу дітей та юнацтва.
У процесі заняття відбувається закріплення знань про живопис і його виражальні засоби; дається поняття про декоративний живопис і роль кольору; розвивається асоціативно-образне мислення.
Комунальний заклад Сумський Палац дітей та юнацтва
Палітра осені і зими.
Створення декоративних композицій
за власним задумом
Конспект заняття для вихованців
початкового навчального рівня студії образотворчого
мистецтва «Країна мистецтва»
Розробник: Коздровська
Валентина Миколаївна,
керівник студії
образотворчого мистецтва
Тематичний блок «Живопис»
Тема: Палітра осені і зими. Створення декоративних композицій за власним задумом
Мета:
Тип заняття: ознайомлення з мистецькими творами
Форма проведення: практична робота
Зоровий, літературний та музичний ряд:
Обладнання для дітей:
Гуаш, акварель, папір ФА4, ФА3.
Терміни і поняття:
Методи і прийоми: демонстрація наочності, організація сприймання, пізнавальна та ігрова діяльність, розповідь, коментар, стимулювання творчої активності, педагогічне спостереження.
План заняття
І. Організаційна частина.
Привітання. Перевірка присутніх на занятті.
Повідомлення теми та мети заняття.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами продовжуємо знайомитися з одним найбільш популярним і улюбленим видом образотворчого мистецтва – живописом та його мовою – кольором.
І перш ніж ми перейдемо до теми нашого заняття, давайте переглянемо деякі твори живопису сумських художників – це натюрморт Заслуженого художника України О. Чередніченка «День народження» та пейзаж К. Коваленко «Жнива». А чи хотіли б ви так навчитися малювати?
ІІІ. Актуалізація знань і організація ігрової діяльності.
Для початку поговоримо трохи про колір. Ви об’єднані у три групи. Кожній групі я роздаю кольорові картки, які ви уважно розглядаєте і даєте відповіді на поставлені питання:
(7 кольорів веселки, теплі і холодні, хроматичні)
(чорний, білий, сірі, ахроматичні)
(кольоровий контраст)
А зараз перша група розділиться на дві підгрупи за емоційними властивостями кольорів – теплі і холодні кольори. Давайте ще раз їх назвемо.
Погляньте на ваші останні роботи. Ви створили асоціативні композиції на основі музичних творів (діти розглядають попередні роботи).
Ви дізналися про те, що колір як і музика, має лікувальні властивості. Одні кольори є заспокійливими, інші – збуджуючі. Саме емоційні властивості кольорів нам знадобляться для виконання сьогоднішньої композиції.
ІV. Введення в тему і пояснення нового матеріалу.
Прослухайте вірші-загадки і дайте відповідь, про які жанри живопису сьогодні піде мова (педагог зачитує вірші – загадки про пейзаж і натюрморт). Вірно, мова сьогодні піде про живописний пейзаж і натюрморт. Погляньте, будь ласка, на ці твори. Знайдіть між ними спільність і відмінність.
Демонстрація робіт, спочатку натюрмортів, а потім пейзажів
Так, різниця в тому, що одні роботи виконані реалістично, інші – декоративні.
Декоративний живопис – це твори, що будуються на основі стилізації (спрощення) форм та обмежені в кольорі. Декоративні роботи дещо прикрашені, нафантазовані.
Подібні роботи ви вже виконували – казкові (фантастичні) тварини, пташки за мотивами художниці Марії Приймаченко. Як ви вважаєте, яку роль відіграє колір в декоративних композиціях? Вірно, найголовнішу.
Тема сьогоднішнього і наступного занять – створення декоративної композиції за власним задумом (пейзаж, натюрморт).
Щоб вам краще зорієнтуватися у виборі об’єкту, переглянемо декоративні роботи художників і проаналізуємо їх (педагог демонструє зразки робіт на комп’ютері, коментує, звертає увагу на варіанти стилізації і вибору кольору).
Складність роботи полягає в тому, що композиція має бути виконана в єдиній кольоровій гамі – теплій чи холодній. Тому ще раз уважно погляньте на навчальну таблицю і виберіть для себе ті кольори, які більше вам подобаються. Щоб розширити власну палітру, ми виконаємо попередні вправи-таблиці, які будуть для вас підказкою при виконанні завдання.
V. Послідовність виконання роботи.
1 заняття:
2 заняття:
VІ. Фізкультхвилинка.
Для розминки пограємося в «мистецьку мозаїку» та відгадаємо вид і жанр мистецтва, в якому нам доведеться працювати.
Педагог роздає кожній групі конверти з набором «мозаїка» і діти приступають до гри
VІІ. Практична робота.
На першому занятті діти виконують підготовчий малюнок композиції і вправи-схеми. Педагог допомагає дітям у виборі об’єктів, компоновці, кольоровому вирішенні роботи.
Друге заняття повністю присвячене колористичному вирішенню роботи.
Педагог консультує і дає поради кожній дитині.
VІІІ. Перегляд робіт і підведення підсумків.
Після першого заняття йде перегляд робіт, аналіз композицій та вибір кольорової гами. Закріплення матеріалу відбувається у формі запитань-відповідей.
Після другого заняття проходить виставка робіт дітей, її перегляд, аналіз і відбір кращих на звітну виставку.
1