Конспект уроку з образотворчого мистецтва та виховної роботи для 5-го класу на тему: "Що таке щастя? 7кольорів щастя? Повітряна перспектива."

Про матеріал

Тема. Що таке щастя? Сім кольорів щастя? Повітряна перспектива.

Епіграф: «Творчість не приходить за якимось натхненням… Творчості треба навчати». (В. Сухомлинський)

Мета.

  • Навчальна: формувати в учнів знання процесу захисту творчих проектів; допомогти розширювати уявлення про те, що кожна людина — творець свого щастя. у захопливій формі узагальнювати й систематизувати теоретичні та практичні знання учнів; сприяти актуалізації життєвого досвіду учнів.
  • Розвивальна: удосконавлювати вміння перемагати себе, щоб бути щасливим,
  • формувати пізнавальний інтерес до предмета, розвивати навички публічного виступу, комунікативних якостей учнів; формувати вміння логічно висловлювати свої думки, переконливо доводити переваги свого творчого проекту.
  • Виховна: виховувати в учнів естетичні почуття, розуміння значення мистецтва в житті кожної людини, наполегливість, працьовитість, толерантність, повагу до думки іншого.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з комп'ютерною підтримкою

з образотворчого мистецтва та виховної години

на тему: «Що таке щастя? Сім кольорів щастя? Повітряна перспектива.»

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель методист ОТМ

Зеленодольської ЗШ  I-III ст. №1

Дніпропетровської обл.

Тетервова Людмила Миколаївна

 

 

 

 

 

 

м. Зеленодольськ

2018 рік

 

Тема. Що таке щастя? Сім кольорів щастя? Повітряна перспектива.

 

Епіграф: «Творчість не приходить за якимось натхненням… Творчості треба   навчати».                                                                                   (В. Сухомлинський)  

Мета.

  • Навчальна: формувати в учнів знання процесу захисту творчих проектів; допомогти розширювати уявлення про те, що кожна людина — творець свого щастя.  у захопливій формі узагальнювати й систематизувати теоретичні та практичні знання учнів; сприяти актуалізації життєвого досвіду учнів.
  • Розвивальна: удосконавлювати вміння перемагати себе, щоб бути щасливим,

 формувати пізнавальний інтерес до предмета, розвивати навички публічного виступу, комунікативних якостей учнів; формувати вміння логічно висловлювати свої думки, переконливо доводити переваги свого творчого проекту.

  • Виховна: виховувати в учнів естетичні почуття, розуміння значення мистецтва в житті кожної людини, наполегливість, працьовитість, толерантність, повагу до думки іншого.

Обладнання та матеріали: інструменти, матеріали; електронна презентація з теми, матеріали для контролю знань учнів.

Методи навчання: робота з тестами, розповідь, бесіда, демонстрування, самостійна практична творча робота, метод «Мікрофон», метод порівняння, метод еврестичних запитань.

Форма організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуальна, колективна.

Міжпредметні зв'язки: історія, праця.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Форма уроку: урок-презентація.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутності учнів.

Учитель. Сьогодні на вас чекає подорож у світ творчості, краси, фантазії.

Кожен з нас сприймає світ по-своєму:

Хто в кольорових, хто у чорно-білих снах.

Ми різні всі, дороги різні маємо,

Та матінка земля у нас одна.

Створимо ж сьогодні те, що маємо,

Щоб в кожнім серці ожила краса.

     А тепер подивіться один на одного та усміхніться, тому що робота краще виходить, коли в людини гарний настрій.

  1. Актуалізіція опорних знань.

     Сьогодні у нас етап створення творчого проекту під час якого ми пригадаємо свої  знання, удосконалимо навички роботи.

    Для перевірки теоретичних знань виконаємо тест.

 Указати співвідношення між назвами в другому стовпчику і визначеннями у четвертому. У третьому стовпчику написати літери, які стоять в дужках в кінці правильної відповіді.  (Повинно вийти слово «Пейзаж»).

1.

Інструменти для малювання

 

Фарби, гуаш, клей, жовток яйця, пастель, олівці, рідке мило. (Е)

2.

Матеріали для малювання

 

Білий, сірий, чорний. (А)

3.

Хроматичні кольори

 

Пензлі, щітка, палички, гумка трубочки, папір, палітра. (П)

4.

Композиція

 

Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. (Й)

5.

Ахроматичні кольори

 

Відтінок будь-якого кольору, що характеризується певним ступенем яскравості, насиченості. (Ж)

6.

Тон

 

Це об'єднання елементів у одне художнє ціле, що має єдину форму і зміст. (З)

  • Що таке пейзаж?

Пейзаж – (від. Фр. – країна, місцевість) - жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа. Виник цей жанр у далекому Китаї.

Тема сьогоднішнього уроку: Що таке щастя? Сім кольорів щастя. Повітряна перспектива.

  • Що є метою нашого заняття? (Відповіді дітей.)

А) показати різні техніки зображення в живописі;

Б) застосувати набуті знання різних технік у власних творчих доробках;

В) вміти захистити свій проект;

Г) розвивати творчу уяву та фантазію.

Учитель. Я думаю, що кожен з вас має певні сподівання, очікує певних результатів.

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів).

Очікувані результати уроку.

  1. Працювати дружно, не підводити однокласників, сприяти хорошому настрою.
  2. Учитися презентувати проекти.
  3. Учитися оцінювати роботи інших груп.
  4. Працювати дружно, не підводити однокласників, сприяти хорошому настрою.
  1. Мотивація навчальної частини.

Учитель. Кажуть, що число сім  — магічне. Мабуть, це і справді так. Бо ж у світі багато чого позначено числом сім.

- Що саме, ви знаєте позначено, числом сім?

(Сім днів у тижні, «Сім раз відміряй, а раз відріж» - каже народна мудрість; є сім смертних гріхів, що досилаються людині, щоб вона їх переборола; а ще є сім чудес світу; а ще від щастя людина буває на сьомому небі; і книга за сімома печатями є, і, мабуть, ще багато чого іншого позначається числом сім).

- Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні? Адже найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів! Ось і задумайтесь, чи не магічне це число? Чи відомо вам ще щось про число сім? (Відповіді учнів)

- А мені найбільше подобається веселка, що виграє сімома дивовижними кольорами. Ці кольори утворюють веселковий міст через усе небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку. (Звучить музика)

- Пригадайте,  які кольори має веселка?

Сім кольорів веселка має,

І кожен з нас їх добре знає.

Червоний, - наче мак,

Оранжевий – морквинка,

І жовтий – наче сонце.

Зелений – як травинка.

І голубий - як небо,

І синій – як волошки в житі,

А фіолетовий – немов фіалки – квіти.

 

- Який колір вам подобається найбільше?

- А ще, мені здається, є сім кольорів щастя.

- А може щастя не має кольору? Ні, у щастя, як у веселки, є сім кольорів. Щастя - кольорове, воно - веселе, дивовижне, радісне, захоплююче, піднесене! Воно наділяє людину силою, впевненістю у собі.

- Діти, як ви розумієте  Щастя? (Відповіді дітей).

                       Сл.   Щастя – це вічна дорога земна,

                                Щастя – це літо, зима і весна,

                                Щастя – це сонце, злива і сніг,

                                Щастя – це пісню ділити на всіх,

                                Щастя – це віра в добро і любов,

                                Щастя – це музика вільних дібров,

                                Щастя – це друзі і рідний твій дім.

                                Щастя – це світ, подарований всім.

-Що робить людину щасливою? (Відповіді дітей).

Сл. - Здоров'я, мир на Землі, дружна сім'я, вірні друзі, любов, улюблена справа, мрії тощо.

Сл.- Велике щастя –дарувати радість іншим.

Сл. Кожен уявляє своє щастя по-різному:

                                     Для одних – це почесті, хвала,

                                     А для інших щастя – у багатстві,

                                     Бідність для таких людей – біда.

                                     Хворим щастя бачиться в здоров’ї.

                                     Кожен, хто згубив його, жалкує.

                                     Мати за одужанням дитини

                                     Власного життя не пошкодує.

                                     В’язень мріє про жадану волю.

                                     Одинокого гнітить біль самоти.

                                     Важко, мабуть, на усій планеті

                                     Повністю щасливого знайти.

                                     Під загальний заголовок «щастя»

                                     Безліч можна віднести речей.

                                     І, можливо, стільки його видів,

                                     Скільки на Землі живе людей.

- Сьогодні ми визначимо сім  кольорів щастя.

Сл. Перший колір щастя - це життя, що його подарувала мама. Вона дала кожному з нас найцінніше - життя! Мама пригорнула вперше в житті кожного з нас, обігріла теплом, нагодувала, подарувала любов. Без неї ми не побачили б цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу.

- Як ви пестливо називаєте маму?

- Якби ви стали чарівником, яке заповітне мамине бажання ви хотіли б виконати?

- А знаєте ви, хто з’явився на світ 10 років тому? Це секрет, але я з вами ним поділюся. Кожному з вас я покажу, але нікому про побачене не кажіть, тому що побачити ви можете різне.

- Назвіть, будь ласка, всі разом, ім’я того, кого ви побачили.

- Ось які ми щасливі, що є скільки хороших діток, які 10 років тому з’явилися на світ.

- А тепер виберіть веселки колір, що ним змалюєте це найбільше щастя - жити! Я дозволяю вам самим виділити з веселки відповідний колір. (Кожен учень малює кольоровим олівцем свій колір на білому аркуші паперу. Кілька дітей пояснюють, чому саме такий колір відповідає життю)

- Другий колір щастя – це знання, які для нас є скарбом.

А ще ви можете відчути тепло. І кожному дуже хочеться, щоб нас обнімали і пригортали дорогі руки, коли нам сумно і боляче, коли хтось образив. Це має бути теплий колір, виберіть його. Бо як прожити в світі без тепла?

- Пригадайте, якого кольору ніс сніговика? Обґрунтуйте.

 (Діти малюють другу дугу, вибираючи власний колір, і пояснюють свій вибір)

        - Третій колір щастя – краса, світло, добро, це можливість чути багатоголосий світ. Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до шуму соняшника, і ви зрозумієте яке це щастя чути світ!

(Діти малюють третю дугу своїм кольором і пояснюють свій вибір).

- Четвертий колір щастя – це Природа, бачити велич нашої природи, милуватися нею. У цьому кольорі стільки любові і радості, бо ми вдихаємо свіжий аромат весни і перших квітів. Усе має свій запах. Тому виберіть і для цього щастя свій колір.

Ви бігаєте і стрибаєте босоніж по прохолодній травичці, плетете з квітів віночки, відчуваєте все, що відбувається у світі всіма органами чуття!

 (Діти вибирають свій колір і малюють нову дугу пояснюючи свій вибір)

- П'ятий колір щастя – це люблячі, вірні друзі, це можливість відчувати світ на дотик. Коли ви відчуваєте дотик маминих і татових рук, а на своїй долоні, у цьому стільки любові, тепла, щастя! Хіба без цього можна прожити.

А ще ви можете відчути  холод, гладеньку і шорстку поверхню різних предметів, визначити своїми пальчиками їхню форму. Це має бути холодний колір, виберіть його. (Діти малюють п'ятий  колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

- Шостий колір щастя – це можливість бачити навколишній світ у різнобарв’ї у  формах і кольорах, рухах і в спокої.

- Який куточок міста зображено на фотографіях? А чи ви бували у цих місцях?

- А ще поглядом можна виразити безмежну любов до людини. Чи не так? Кажуть, що очі - це дзеркало людської душі. Воно і справді так. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі.

- Виберіть колір, бо як тільки заплющите очі - одразу зникнуть усі кольори, і стане темно та страшно. Це має бути холодний колір, виберіть його. (Діти малюють шосту дугу, вибираючи власний колір, і пояснюють свій вибір)

- А ось і сьомий колір щастя - це здійснені наші мрії. Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно здійснилося! І рап­том мрія стає реальністю, вона здійснюється - ось справжнє щастя! Тоді у людини, немов крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона щаслива. Людина завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І, коли все, про що вона мріяла, здійснюється - настає щаслива мить. Вона приносить нам радість, надію, сповнює наші серця любов'ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого важко жилося б у світі.

- Про що ви мрієте?

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють останній колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

- Я бажаю, щоб всі ваші мрії здійснилися, і бажаю побачити вас хорошими і добрими людьми.  Щоб теплом свого серця ви зігрівали рідних,  друзів, знайомих.

- Давайте поділимося одне з одним краплиною своєї доброти. (Діти складають долоні, дмухають  в них і передають одне одному «доброту»)

- Доброта тепла чи холодна? Якого вона кольору?

А тепер підправте олівцями свою веселку щастя. Вона дивовижна. І хоч кольори розташовані, можливо, і не в такому порядку, як у справжньої веселки, але наше щастя має теж сім кольорів - магіч­не  число!

- Отже, зробіть висновок про те, що таке щастя для вас? Як ви уявляєте своє щастя? (Відповіді дітей) Чи ваше щастя має сім кольорів, а можливо, більше? (Відповіді дітей)

Щастя – різноколірне, барвисте і світле. І нехай у кожного з нас щастя буде веселковим, чистим, бо людина приходить у світ для добра і для щастя.          Краса речей, які нас оточують, у певній мірі залежить від нас самих, нашого вміння творити красу в повсякденному житті. Створюючи речі власноруч, можна виявити в роботі свою індивідуальність, розкрити себе як творця прекрасного.

Учитель. Я думаю, що кожен з вас має певні сподівання, очікує певних результатів.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Повітряна перспектива – (від.лат. – «ясно бачу») – це зорове сприйняття предметів, що змінюють свої форми і світлотіньові відношення із віддаленням від спостерігача.

Повітряна перспектива дозволяє художніми засобами передати ілюзію глибини простору, де зі зростанням відстані предмета втрачають яскравість кольору, контрасти світлотіні , чіткість обрисів.

     Для передання глибини простору на картині найближчі предмети зображують в їхніх власних кольорах, а віддалені набувають синюватого відтінку.

     На дальньому плані контур стає менш чітким, він розмивається, стає м'яким.

     Для наближення переднього плану ближні предмети треба малювати більш чітко, контрастно, об'ємно. З усіма подробицями.

      Пейзажний живопис передає єдність людини з природою, згідно з якою між ними немає перешкод. Своїми творами майстри намагалися викликати у глядачів бажання бути ближчими до гір, водойм, лісів, зливатися з ними, передати природі свої почуття і відчути природу у відповідь.

     В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку або пройде під нею – буде щасливий. Звичайно ж, наші прадідусі й прабабусі теж розуміли, що це яскраве диво як і сонце, не доженеш. Але прагнення наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттям радості й щастя.

  1. Самостійна практична робота учнів та інструктаж учителя.

     Творчість завжди посідала важливе місце в житті людини. Без можливості самовираження люди просто не могли би жити.

     Творчість – це воля, це можливість бути особистістю, а не похмурим споживачем.

  1. Творче завдання. Домалювати пейзаж з веселкою.
  2. Учні презентують свої техніки живопису.
  3. По закінченню захисту створюють  проект «Пейзаж».
  • Що таке пейзаж?
  1.               Зафіксувати найцікавіші варіанти.
  1. Закріплення матеріалу.

Інтерактивна гра «Мікрофон»

  • Які бувають пейзажи?.

(Веселі, сумні, ніжні, таємничи, урочисті, тривожні.)

Проблемне питання.

  • Головна риса повітряної  перспективи? 
  1. Заключна частина.
  1. Рефлексія.
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чи виконали ви поставлені завдання?
  • Чи збулися ваші очікування?
  1. Висновок.

Працюючи над проектом ми:

  • дізналися про …
  • виготовили виріб та …
  • де застосовують пейзажі?

      Ви сьогодні молодці, упоралися з завданнями.

      Я бажаю вам ніколи не зупинятися на досягнутому, розвивати свої здібності, творити красу і дарувати її людям.

Додаткові  завдання.

І наприкінці я вам пропоную дати відповіді на питання.

  1. Як називається графічний інструмент? (Олівець)
  2. Нею можна стерти слід від олівця. (Гумка)
  3. Що таке мистецтво? (Творче відображення дійсності в художніх образах, творча художня діяльність.)
  4. Які вам відомі види мистецтва? (Музика, література, скульптура, живопис, графіка, архітектура, декоративне мистецтво, кіно, балет, театр, естрада, дизайн, фотографія тощо.)
  5. Які ви знаєте три найдавніших мистецтва, (які впливають на зір, слух і мову, виховують почуття людини)?  (Мистецтво зображення (ОТМ); мистецтво звуку (музика), мистецтво слова (література).
  6. Які тварини називаються фантастичними? (Які не існують у природі)
  7. Жанр ОТМ, в якому основним предметом зображення є природа. (Пейзаж)
  8. «Богатирем» лісу називали художника: а)А. Куїнджі, б) І.Шишкіна, в) С. Васильківського.
  9. Архип Куїнджі працював в жанрі: а)портретному;

 б) анімалістичному; в) пейзажному.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Толокнєєва Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
1571
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку