Конспект заняття з оздоровлення «Де ховається здоров'я?»
(Інтегроване для дітей старшого дошкільного віку)
Мета: формувати у дітей свідоме уставлення на здоровий спосіб життя; продовжувати закріплювати знання дітей про вплив на здоров'я рухової активності, загартовування, харчування, свіжого повітря і настрою. Розвивати пізнавальний інтерес, розумову активність і уяву. Виховувати у дітей бажання рости здоровими і уважно ставитися до себе і свого здоров'я.
Методи і прийоми: пізнавальна діяльність з оздоровчою спрямованістю, дихальні вправи, гра, дослідницькі дії.
Обладнання: модель сонця,смайлики для кожної дитини, модель малюнка "Приказки", набір ілюстрацій - "Продукти харчування", макет дерева, стаканчик, ємність з водою .
Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами зібралися тут для того, щоб поговорити про здоров'я. Але спочатку дружно в коло поверніться і привітно усміхніться.
1. Вихователь: Сьогодні я хочу розповісти вам одну дуже стару легенду. "Давним-давно, на горі Олімп жили-були боги. Стало їм нудно, і вирішили вони створити людини і заселити планету Земля. Стали вирішувати, якою має бути людина. Один з богів сказав:" Людина повинна бути сильною ". Інший сказав: "Людина повинна бути здоровою. "І знов інший сказав:" Людина повинна бути розумною. "Але один з богів сказав так:" Якщо все це буде у людини, то він буде подібний до нас ". І, вирішили вони заховати головне, що є у людини - його здоров'я. Стали думати, вирішувати - куди б його заховати? Одні пропонували заховати здоров'я глибоко в синє море, інші - за високі гори. А один з богів сказав: "здоров'я треба заховати в саму людину". Так і живе з давніх часів людина, намагаючись знайти своє здоров'я. Та от не кожен може знайти і зберегти безцінний дар богів. Значить, виявляється, що здоров'я заховано в кожному з нас.
Скажіть, а ви відчуваєте себе здоровими? (відповіді дітей) А хто знає, що значить бути здоровим? Я відкрию вам один маленький секрет.
Наше здоров'я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінчиків. І всі ці промінчики живуть в нашому з вами організмі.
2. Перший промінчик - це сила! (відкривають промінчик). Яких людей ви вважаєте сильними? А де знаходиться наша сила? (в м'язах). Давайте перевіримо, чи багато сили в ваших руках? (показують діти).А що ви робите щоб ваші руки були сильними? (займаємось спортом) А чому ж людина повинна бути сильною? Правильно, тому що сила зміцнює здоров'я людини.
3. А ось щоб дізнатися, який другий промінчик нашого здоров'я, я покажу вам фокус. Підняла стаканчик ,діти загляньте всередину. Що ви там бачите? Що там лежить? Там щось є? Зараз ми з вами побачимо, хто там ховається! "Один, два, три невидимка з стаканчика біжи"! Опускаю свій стаканчик в воду! Що ми бачили (бульбашки) Так що за невидимка сидів в стаканчику? Як ви думаєте? Правильно, повітря!
Послухайте віршик.
Без дихання життя немає, без дихання меркне світло.
Дихають птиці і квіти, дихаємо він, і я, і ти.
А давайте ми з вами перевіримо, чи так це?
Дослід:
Спробуйте глибоко зітхнути, закрийте долонькою рот і ніс. Що ви відчуваєте? Чому не змогли довго перебувати без повітря? Правильно! Це кожна наша клітинка збунтувалася - "надішліть, будь ласка, повітря! А то ми загинемо!"
Скажіть, а для чого ми з вами робимо дихальні вправи? А давайте згадаємо знайомі вам вже вправи на дихання? (проводяться дихальні вправи) А звідки в повітрі з'являється кисень? Правильно, його нам дають дерева! Повітря, багате киснем, називається чисте повітря. Коли повітря чисте і свіже, то і дихається легко, з'являється бадьорість, гарний настрій. Які органи нашого організму допомагають нам дихати? (легені).
Досвід з повітряною кулькою.
(в кожної дитини своя кулька)
|
Так як же називається другий промінчик нашого здоров'я ? Правильно, чисте повітря! (відкривають промінчик)
4. Діти, подивіться на малюнок. Що ви бачите ?
Для здоров'я нам потрібна корисна їжа? Навіщо людині їжа? А ось якби мама попросила сходити вас в магазин, ви змогли б вибрати корисні для здоров'я продукти? Зараз ми з вами пограємо в гру і дізнаємося, чи можна вам довіряти домашнє господарство!
Я буду зачитувати вам чотиривірші про продукти.
Якщо в них йдеться про корисні продукти, той ви піднімаєте смайлик . А якщо про те, що шкідливо, то піднімаєте смайлик . Чи готові?
1. Їж побільше апельсинів, пий морквяний смачний сік, і тоді ти точно будеш дуже стрункий і високий.
2. Якщо хочеш струнким бути, треба солодке любити. Їж цукерки, жуй ірис - стрункий стань, як кипарис.
3. Щоб правильно харчуватися, ви запам'ятаєте рада: їжте фрукти, кашу з маслом, рибу, мед і виноград.
4. Немає корисніше продуктів - смачних овочів і фруктів. І Сергійкові і Ірині всім корисні вітаміни.
5. Наша Люба булки їла і жахливо розтовстіла. Хоче в гості до нас прийти, та в двері не може проповзти.
6. Якщо хочеш бути здоровим, правильно харчуйтеся, їж побільше вітамінів, з хворобою не знайся.
Молодці, діти! Впоралися із завданням! Я бачу, що ви все знаєте корисні продукти!
Чому на нашому дереві виросла морква? Які овочі та фрукти захищають нас від шкідливих мікробів? Давайте запам'ятаємо з вами назавжди, що для здоров'я нам потрібна вітамінна їжа. (відкривають ще один промінчик)
7. Загартовування. ( розгляд ілюстрацій) .А що таке загартовування? Як ви думаєте, чому саме холодом загартовується людина? А влітку яке є загартовування ? А кому з вас подобається загартовуватися? Хто-небудь знає, які бувають види загартовування? Так як же буде називатися наступний промінчик нашого здоров'я? Правильно, загартовування.
8. А зараз уважно подивіться один на одного. Ви все посміхаєтеся, очі блищать. А чому? Як ви думаєте? Так, тому що у вас гарний настрій! А це і є останній промінчик нашого з вами здоров'я. Ми з вами посміхаємося і сонечко наше посміхається! Тому що ми знайшли, куди ж боги сховали наше здоров'я І ви тепер знаєте як можна зберегти своє здоров'я.
9. Творче завдання: малюємо , що корисно для здоров'я людини.