Мета: Ознайомити дітей з правилами посадки озимого часника. Долучити дітей до організованої трудової діяльності на городі, дати поняття про інвентар, яким користуються на городі.
Узагальнити уявлення дітей про часник ( круглий, сірий, є верхівка і корінці). Дати поняття дітям про те, що рослина жива і для росту та розвитку їй потрібні умови (світло, тепло, волога). Ознайомити з поняттями ОЗИМІ ТА ЯРІ КУЛЬТУРИ.
Шляхом дослідницької діяльності, експериментування, розповіді, застосуванням художнього слова викликати у дітей інтерес до посадки часника, поглибленого вивчення історії вирощування та вживання часнику в Україні, його цілющі властивості, значення часнику для укріплення здоров’я.
Закріпити знання дітей про овочі, які росли на городі.
Розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мислення.
Виховувати у дітей засади екологічної культури, правильне ставлення до природи, працелюбність, охайність, самостійність.
Хід заняття:
Я всміхаюсь сонечку:
Вихователь допомагає дітям пригадати, які овочі росли на городі влітку, розповідаючи про зовнішній вигляд, смакові якості, яку страву з ним готують. Діти називають овочі.
У темниці виростає,
Та біленькі зубки має.
Хоч гіркий він і пекучий,
Та корисний і цілющий. (часник)
Вибігає хлопчик у на головку часничку.
Я часник біленький і такий пахучий,
І такий зубастий, і такий пекучий.
Я людей лікую, хворість виганяю,
Той завжди здоровий, хто часник вживає.
-Я знаю, що у нас ще й Іванна знає гарного віршика.
Прощавайте всі мікроби, вимітайтеся нероби,
Всі болячки й паразити, досить наші сили пити.
Працювати завжди звик,
Цар городів , пан часник!
- Діти, ми з вами готувалися , розглядали часничок, готували його до посадки. Давайте разом ще пригадаємо:
-Це овоч, чи фрукт?
- На яку геометричну фігуру схожий? Плоску чи об’ємну?
-Твердий чи м’який?
-Солодкий чи гіркий?
-Що є вгорі, а що внизу?
- Корисний чи шкідливий?
Запропонувати дітям показати лопату, вибравши її серед інших знарядь.
Діти стають у шеренгу, спочатку тісненько один до одного, а потім на відстані. Вихователь пропонує дітям з різних положень розправити руки в сторони.
Вихователь показує, як правильно посадити зубчики часника, та на якій відстані.
Діти садять часник в землю, вихователь контролює, допомагає.
Вихователь разом з дітьми укривають часник опалим листям.
Вранці я зробила зарядку
На городі скопала грядку
І зубці від часнику
В землю висадила пухку.
-Діти, ви великі молодці, потрудилися на славу. В народі часник ще називають лікарем – цілителем. В стародавньому Єгипті ним лікували все, починаючи від зубного болю і закінчуючи чумою. Люди вірили, що запах цієї рослини може відганяти злих духів. Навіть Римські воїни перед битвою жували його, щоб стати ще хоробрішим. У народі цю рослину називають ще «зубастик», «гребінчик», «чесальник». Закінчимо наше заняття, повторивши прислів’я: «Хто часник вживає, той здоров’я добре має».
Будемо з нетерпінням чекати весни, а сьогодні до борщу ми обов’язково посмакуємо часник.
Конспект заняття з організованої трудової діяльності з дітьми старшої групи «Берізка»
«Посадка озимого часника»
Вихователь: Ярмоленко Т. В.
Лубни 2021