Заняття для дітей старшого дошкільного віку "Посадка озимого часника"

Про матеріал
конспект заняття з організованої трудової діяльності для дітей старшого дошкільного віку, який допоможе вихователю організувати та провести цікаве, змістовне заняття. Зміст конспекту написаний особисто з використанням загадок, віршів.
Перегляд файлу

     Мета:  Ознайомити дітей з правилами посадки озимого часника. Долучити дітей до організованої трудової діяльності на городі, дати поняття про інвентар, яким користуються на городі.

  Узагальнити уявлення дітей про часник ( круглий, сірий, є верхівка і корінці). Дати поняття дітям про те, що рослина жива і для росту та розвитку їй потрібні умови (світло, тепло, волога). Ознайомити з поняттями ОЗИМІ ТА ЯРІ КУЛЬТУРИ.

  Шляхом дослідницької діяльності, експериментування, розповіді, застосуванням художнього слова викликати у дітей інтерес до посадки часника,  поглибленого вивчення історії вирощування та вживання часнику в Україні, його цілющі властивості, значення часнику для укріплення здоров’я.

Закріпити знання дітей про овочі, які росли на городі.

    Розвивати пізнавальний інтерес, уяву, мислення.

   Виховувати у дітей засади екологічної культури, правильне ставлення до природи, працелюбність, охайність, самостійність.

 

Хід заняття:

  •                   Діти, ми з вами знову прийшли на наш город, але нас тут чекають ще і гості. Давайте привітаємось до гостей:

Я всміхаюсь сонечку:

  •                   Здрастуй золоте.
  •                   Я всміхаюсь квіточці,
  •                   Хай вона росте.
  •                   Я всміхаюсь дощику,
  •                   Лийся мов з відра.
  •                   Друзям усміхаюся,
  •                   Зичу їм добра.
  •                   Зверніть увагу малята, що город наш уже прибраний, залишилися лише петрушка та цибулька. Ці культури зими не бояться, вони багаторічні і можуть добре зимувати на городі, а ранньою весною порадують нас свіжою, молодою зеленню.
  •                   Давайте пригадаємо, які овочі росли у нас на городі?

Вихователь допомагає дітям пригадати, які овочі росли на городі влітку, розповідаючи про зовнішній вигляд, смакові якості, яку страву з ним готують. Діти називають овочі.

  •                   Діти, а хто у нас дуже уважний і скаже, що ж ще змінилося на городі?
  •                   Так, частинка його  перекопана і підготовлена для посадки. Але що ми будемо садити дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

У темниці виростає,

Та біленькі зубки має.

Хоч гіркий він і пекучий,

Та корисний і цілющий.       (часник)

Вибігає хлопчик у на головку  часничку.

          Я часник біленький і такий пахучий,

          І такий зубастий, і такий пекучий.

          Я людей лікую, хворість виганяю,

          Той завжди здоровий, хто часник вживає.  

-Я знаю, що у нас ще й Іванна знає гарного віршика.

          Прощавайте всі мікроби, вимітайтеся нероби,

          Всі болячки й паразити, досить наші сили пити.

          Працювати завжди звик,

          Цар городів , пан часник!

- Діти, ми з вами готувалися , розглядали часничок, готували його до посадки. Давайте разом ще пригадаємо:

 -Це овоч, чи фрукт?

- На яку геометричну фігуру схожий? Плоску чи об’ємну?

-Твердий чи м’який?

-Солодкий чи гіркий?

-Що є вгорі, а що внизу?

- Корисний чи шкідливий?

  •                   Зараз ми звами пригадаємо, як ми готували часничок, переглянувши невеличке відео і фото.(на ноутбуці).        (переглядають)
  •                   Діти, хто може сказати, яким знаряддям праці я скопувала город?

Запропонувати дітям показати лопату, вибравши її серед інших знарядь.

  •                   А ще згадайте ми з вами два зубчики часничку ставили в стаканчик, спостерігали за ними. Мені здається, що їм там добре, і світла досить, і вологи, і тепла, але сумують за своїми братиками і сестричками. А тим в свою чергу не вистачає світла, тепла та вологи і вони теж заздрять своїм родичам. Діти, давайте ми сьогодні допоможемо їм бути разом. Ми разом посадимо їх у градку.   Малята, але ви можете запитати, а чому не весною? Часник,- культура озима, холоду він не боїться, навпаки за зиму він загартовується, набирається сил.
  •                   Діти куди ми будемо садити часник? (відповіді дітей).
  •                   Щоб часник гарно прийнявся і ріс, його треба правильно посадити і я вас навчу. Спочатку ми зробимо ось такі борозенки сапою, щоб нам було зручно садити, а часнику добре рости . В борозенки будемо рядочком садити часничинки. Зубчик беремо так, щоб верхівка гостренька була угорі, а денце, де ростуть корінці,- внизу. Часничинки будемо садити на відстані, а чому зрозумієте, коли виконаєте вправу.

Діти стають у шеренгу, спочатку тісненько один до одного, а потім на відстані. Вихователь пропонує дітям з різних положень розправити руки в сторони.

  •                   З якого положення зручніше розправляти руки? (відповіді дітей)
  •                   Ось так і часничинкам в землі потрібний простір для того, щоб розправити корінці. Коли часничкові просторо, він зможе вирости великим і сильним.

Вихователь показує, як правильно посадити зубчики часника, та на якій відстані.

  •                   Тепер часничок будете садити ви. Але спершу надінимо рукавички, щоб захистити наші руки від травмування, адже в землі можуть бути різні небезпечні предмети, а ми не зможемо їх побачити, а ще в землі можуть жити небезпечні мікроби. Тепер правильно берем часничинку і по черзі втикаєм в землю.

Діти садять часник в землю, вихователь контролює, допомагає.

  •                   А щоб наш часник виріс здоровенний, ми його підживимо золою.(вихователь з дитиною виконують роботу).
  •                   І нарешті ми загорнемо борозенки граблями, ось так і допоможе мені хлопчик. (вихователь призначає дитину).
  •                   Поливати ми його не будемо, тому що земля досить волога, нещодавно пройшов дощик. А от укрити б його треба щоб було тепло і затишно взимку, як ви думаєте, чим можна укрити наш часник? (відповіді дітей) .

Вихователь разом з дітьми укривають часник опалим листям.

  •                   Ось ми і посадили з вами часничок. Я знаю, що одна дівчинка готувалась і знає хороший вірш.

         Вранці я зробила зарядку

         На городі скопала грядку

        І зубці від часнику

        В землю висадила пухку.

-Діти, ви великі молодці, потрудилися на славу. В народі часник ще називають лікарем – цілителем. В стародавньому Єгипті ним лікували все, починаючи від зубного болю і закінчуючи чумою.  Люди вірили, що запах цієї рослини може відганяти злих духів. Навіть Римські воїни перед битвою жували його, щоб стати ще хоробрішим. У народі цю рослину називають ще «зубастик», «гребінчик», «чесальник».  Закінчимо наше заняття, повторивши прислів’я: «Хто часник вживає, той здоров’я добре має».

Будемо з нетерпінням чекати весни, а сьогодні до борщу ми обов’язково посмакуємо часник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конспект заняття з організованої трудової               діяльності з дітьми старшої групи «Берізка»

«Посадка озимого часника»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

                                                    Вихователь: Ярмоленко Т. В.

 

 

 

                                                Лубни 2021

 

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку