Конспект заняття з пізнавального та сталого розвитку для дітей середньої групи "Енергоефективний теремок"

Про матеріал
Конспект заняття з пізнавального та сталого розвитку для дітей середньої групи "Енергоефективний теремок". Розробила вихователь КЗДО №257 Токар Тетяна Миколаївна.
Перегляд файлу

КЗДО (ясла-садок) №257 КМР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

 

                                                  м.Кривий Ріг

 

 

Мета : Продовжити вивчення  та поглиблення знань про виникнення електрики, світла . Обґрунтувати необхідність енергозбереження, використання відновлювальних джерел енергії.  Закріпити і  систематизувати знання про енергозберігаючі заходи  та навички  роботи в малих групах.  Вчити висловлювати припущення і працювати за планом. Удосконалювати уявлення про енергозбереження в побуті, правила безпечної поведінки електроприладами.

Викликати в дітей бажання замислитись  над тим, в якому  екологічно-загрозливому стані знаходиться  планета Земля. Познайомити із можливими видами збереження  та економного витрачання електроенергії, води, тепла. Формувати позитивне ставлення до проблеми економії енергоресурсів.               Розвивати вміння досліджувати та обстежувати об’єкти неживої природи, вдаватись до асоціативних зав’язків , розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань.

      Виховувати любов до природи, почуття відповідальності за збереження навколишнього середовища,  вміння шанувати і оберігати від негативного  впливу кожний клаптик землі.

Матеріал: комп’ютер, проектор, декорація лісової галявини, казкового будинку, відеозапис, презентація про воду.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему : «Енергозбереження» ,   бесіда на тему: «Як приходить світло?», «Домашня економіка», « Електриці потрібен відпочинок»;  загадки про явища неживої природи, перегляд пізнавальних мультфільмів «Добре світло», «Поради мудрої Сови», читання та обговорення віршів  Ліни Костенко  про природу, перегляд відеофільму «Енергія Карпат»;  ігри:  «Можна –не можна», «Так чи ні», показ лялькового театру « В гостях у Економа- гнома»,  пошуково- дослідницька  діяльність «Секрети чарівниці- води», заняття « Уроки професора Лампочкіна» , конкурс малюнків на тему: «Земля –наш спільний дім».

    

 

 

 

Заняття з пізнавального розвитку з дітьми середньої групи «Енергоефективний Теремок» (казка на новий лад)

                                                             Хід:      

   Звучить фонограма, миготять кадри (фотографії Землі)

На цьому тлі звучать записані  слова :

- З космосу наша Земля здається блакитною перлиною, через велику кількість водяної  широчіні морів, океанів, річок. Води здавалося б стільки, що запаси її не можуть скінчитися.  Але на жаль! Людинаможе загубити все. Тому в наші дні ресурси планети вимагають охорони. Немає зараз на Землі  таких водних ресурсів, які не потребували б захисту.

Вихователь :

 Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про те,  що вся Земля - наш спільний дім , ми всі з народження  живемо в нім. Наш будинок  ми повинні берегти та дбати про нього.

Вихователь: Чи хотіли б ви дізнатись  про те, як   звірі  зі знайомої вам з дитинства казочки бережуть свій спільний дім- теремок.

 

 

Розповідь вихователя:

           Стоїть в полі теремок. В ньому звірі поселились: спритна мишка, жабка – скрекотушка, зайчик – побігайчик, вовчик – братик та лисичка –

сестричка. Вони дружно поживали та добра наживали. Один одному

допомагали : разом дрова рубали, воду з річки відрами носили, лад в теремку підтримували . А одного разу, ідучи по воду до річки, вони там зустрілися з Капітошкою.  Він розповів їм про сучасне життя звірів в місті. Звірят зацікавило це і вирішили вони неодмінно покращити свої умови життя.

  Перш за все вирішили вони  викликати до себе техніка – інженера по водо забезпеченню. Він їм запропонував провести водопровід від річки до їхнього теремка та поставити крани з фільтрами. З тих пір звірята споживали

 

очищену водичку і дякували Капітошці. Пройшов час, Капітошка  вирішив завітати в гості до своїх друзів. І те, що він побачив, його дуже занепокоїло. З крану бігла водичка без потреби. Капітошка розповів звірятам , що потрібно економно  використовувати воду.

Перегляд презентації «Про воду»

Вихователь : Продовжимо слухати казочку .

          Минуло тепле літечко, йшло діло до зими. Звірята почали готувати будиночок  до холодів, але самі звірята не знали як це зробити. Всі запаси дров закінчувалися , ставало дедалі холодніше, тепло виходило крізь щілини, задувало в старі вікна.  Стали звірі  міркувати, як їм далі жити. Одного разу до них завітав Економ – Гном і розповів їм, що в нього в будинку тепло і затишно.

Звірята  звернулись до гостя-Друже, Економ,  підскажи  нам , як ти  свою хатинку готуєш до зими.

 Гном-Економ -Я утеплюю на зиму двері, щоб  холодний вітер не в змозі був потрапити в мою хатинку крізь щілини. А ще я замінив старі вікна на сучасний пластиковий пакет, тепер мороз не потрапить і  до моєї хатинки. Я також встановив автономну систему опалення - це дає змогу економити енергію і тепло. Переставив меблі від вікна , щоб сонячне світло без перешкод надходило до моєї кімнати, та не закривали батарею.

 

Фольгування батарей дозволило мені  зберегти більше тепла .

     Вихователь:     Отримавши поради від Гнома-Економа наші звірята так і зробили : поставили в теремку нові пластикові вікна, замінили двері, купили економний котел, провели фольгування батарей. Так і перезимували холодну зиму.

       Одного разу звірята  підрахували витрати на спожиту електроенергію та були дуже здивовані тим, що так багато електроенергії та коштів  вони витрачають . Вирішили  мешканці теремка  звернутись до своєї сусідки Еколампулі за порадою.

 

- Добрий день , Лампулю! Підкажи , будь-ласка, як зменшити нам витрати на споживання електроенергії ?

- Друзі, а чи знаєте ви, що зараз весь світ вже переходить на нові енергозберігаючі лампочки.

- А чи у вас вдома є такі лампочки? Як вони виглядають? Як світять ?

- Найбільш досконалими джерелами світла на теперішній  час вважаються енергозберігаючі лампи різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії.

- Я вам раджу замінити  звичайні лампи розжарювання на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і тим самим економити свої кошти.

Вихователь: Так і зробили мешканці теремка, як порадила їм фея Еколампуля. Та стали жити поживати – енергію зберігати.

        Діти,  давайте  разом    складемо поради всім на кожен день:

  •  Завжди вимикати світло , виходячи з кімнати.
  • Без потреби не вмикати електроприлади.
  • Не залишати електроприлади без нагляду.

І ви знаєте , у звірят зараз з’явились  гроші. Тепер вони мають можливість купувати собі солодощі, книги, розмальовки  та  запросити до себе гостей. Мешканці теремка вдячні своїм друзям, що вони навчили їх розумно споживати електроенергію, воду та тепло.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
2235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку