Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку допоможе закріпити знання дітей про небезпечні ситуації на дорозі,закріпить вміння розрізняти та впізнавати дорожні знаки,стимулюватиме дотримуватись правил дорожнього руху,поглибить знання з ОБЖД а також сприятиме розвитку мовлення.
Тема: «Дорожні знаки знай – в біду не потрапляй»
Мета: закріпити знання дітей з правил дорожнього руху, удосконалити знання про призначення дороги та тротуару; навчити правилам руху по пішохідним доріжкам; призначення сигналів світлофора; ознайомити дітей з дорожніми знаками, вчити бути уважними, спостережливий, обачними .
Обладнання:демонстраційний матеріал,макет автобуса,накидки для діией із зображенням дорожніх знаків,д/ гра « Дорожні знаки»,перегляд відео по телевізору,д/ гра « Безпечно- небезпечно на дорозі».
ХІД ЗАНЯТТЯ
Організаційний момент
Привітання:
Доброго ранку,рідний наш дім,
Доброго ранку,діткам усім.
Доброго ранку,сонечку ясному,
Доброго ранку – садочку прекрасному!
( чути стукіт в двері)
I основна частина
Листоноша:-доброго ранку малята, на вашу групу прийшов лист.Ось тримайте.
Вихователь:Дякуємо.Діти,вам цікаво від кого цей лист?(так)(Читаю вірш)
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога,» безперечно»,
Дуже й дуже небезпечна.
Та як правила ти знаєш
І щодня їх пам’ятаєш,
То звичайно,що тоді ,
Де узятися біді?.
Вихователь: діти, а про що цей вір?(про правила дорожнього руху)Нас запрошено до Країни Дорожніх Знаків.Тож, сідаймо в автобу і вирушаймо. (Сідаємо в автобус і вирушаємо під звук автомобіля).Діти,що ми бачемо зліва( дорожні знаки)Скільки дорожніх знаків ви побачили?(4)Якої вони форми?(2 квадратної,1 трикутної,1 круглої).А ,що ви побачили справа?(різний транспорт)Скільки автомобілів ви побачили?(3).Ось ми і опинилися в Країні Дорожніх Знаків.Погляньте,яка це чудова Країна,але ж де її мешканці?Зараз спробуємо відгадати хто тут мешкає.Слухайте уважно:
На дорозі він стоїть,
На дорогу він глядить.
Кольорові очі має,
Людям всім допомагає. ( Світлофор)
(Виходить світлофор)
Світлофор:Доброго дня діти! Маю я три кольори.Червоний значить – небезпека, жовтий – зачекай,а зелений – можна йти,і не трапиться біди.
Вихователь:дуже приємно з тобою познайомитись.А хто ще мешкає в цій Країні?
Світлофор:Друзі виходьте,діти хочуть з вами познайомитись.
(Виходять дорожні знаки- діти в накидках із зображенням дорожніх знаків)
Дорожні знаки:Ми дорожні знаки,
Нас потрібно знати.
Водіям і пішоходам,
І хто їздить , і хто ходить,
І дорослим і малим-
Знати знаки треба всім!
(Сідають до дітей на килимочок)
Вихователь: дітки,зараз перевіримо як ви знаєте знаки.( показую демонстраційний матеріал дорожніх знаків – підземний пішохідний перехід (діти відповідають)
Дитина в накидці із зображенням даного знаку:
Бо зі мною безпечний хід!
Пішохідний перехід(показую знак- діти називають його)
Дитина в накидці з даним знаком:
Машини зупинили хід,
Тут крокує пішохід.
Доріжка для пішоходів(показую даний знак- діти називають)
Дитина в накидці з даним знаком:
Тут по праву йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата!
Рух пішоходу заборонено( показую знак – діти називають)
Дитина в накидці з даним знаком:
У будь-яку погоду,
Тут не ходять пішоходи!
Доріжка для велосипедів( показую знак – діти називають)
Дитина в накидці з даним знаком:
Їду на коні двоногому
Спеціальною дорогою!
Рух на велосипеді заборонено ( показую знак- діти називають його)
Дитина в накидці з даним знаком:
Тут мій кінь не побіжить,
Заборони знак стоїть!.
Вихователь: дорожні знаки повторили.Дякуємо вам мешканці Країни Дорожніх Знаків за допомогу.Давайте вирушимо за столи і зіграємо в гру .
Д/ гра « Дорожні знаки»
(Підібрати знак до сюжетної картинки).
Вихователь: малята,ви гарно справилися із завданням,пропоную трішки перепочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(руханка по телевізору- діти повторюють)
Вихователь: діти,коли ми з вами в ходимо на вулицю,дорогу,ким ми стаємо?(пішоходами).Де пов нен рухатися пішохід?(по тротуару,або доріжці для пішоходів).Де рухаються автомобілі? (по дорозі).Пішоходам можна рухатися по проїжджій частині дороги?(ні)Чому?(моде статися аварія,це дуже небезпечно).
(Обговорюємо картинки- демонстраційний матеріал на дошці.Особливу увагу приділяю люкам)
Вихователь:діти чи можна наступати на люки?(ні) .Чому?(люк може перекрутитись,і можна провалитись в яму).Ось погляньте на скілтки люки небезпечні.(відео про люк по телевізору)
II заключна частина
Вихователь: для закріплення знань ,я пропоную вам зіграти в гру .
Д/ гра: «Безпечно – небезпечно на дорозі»
( зеленою фішкою позначити безпечну ситуацію,а червоною – небезпечну)
Вихователь: давайте пригадаємо правила поведінки на дорозі:
Вихователь: дітки нам час повертатися в садочок.Давайте подякуємо мешканцям цієї країни за отримані знання!(дякуємо)
Світлофор: від мешканців нашої Країни,ми хочемо подарувати вам медалі за ваші чудові знання.
Вихователь: дякуємо.
( на автобусі повертаємось до садочка).
Діти діляться своїми враженнями.