« Весну закликаєм, птахів зустрічаєм».
Мета:
Розвивати образність сприймання навколишнього, сприяти інтелектуальному розвитку, розумінню змісту картин. Розвивати зв’язне мовлення, системне мислення, творчу уяву, фантазію. Закріпити основні кольори, геометричні фігури. Збагачувати активний словник дітей.
Розвивати точність зорового сприйняття, естетичне сприймання дітьми навколишньої дійсності, закликати захоплюватись красою весни.
Виховати уважність,цілеспрямованість, спостережливість, охайність, любов та шанобливе ставлення до природи рідного краю. Виховувати бажання самостійно малювати, використовуючи надбаний досвід дітей.
Формувати вміння орієнтуватися на площині зображення,описуючи його за конкретними частинами, вміти знаходити положення окремих деталей на основі, продовжувати формувати вміння виконувати дії великою групою, допомагаючи один одному.
Вчити виявляти характерні ознаки весни в природі, за допомогою художніх засобів поглибити уявлення дітей про ознаки ранньої весни, уточнити знання про перелітних птахів ( зокрема, шпака). Вчити виразно і чітко розповідати віршовані твори, правильно будувати речення. Вчити відповідати на запитання дорослого, уважно слухати мову вихователя, вміти наносити клей пензлем на фрагменти зображення, правильно прикладаючи до основи, формувати інтерес до техніки аплікації.
Впровадити елементи інноваційних технологій, зокрема, закріпити прийом «фоторамки», а також малювання зім’ятим папером та ниткової аплікації.
Хід:
Заходять діти.
Доброго ранку! – мовим за звичаєм,
Доброго ранку кожному зичимо.
Гостей дорогих ми вітаємо,
Їм щастя та здоров’я бажаємо.
Музика. Спів птахів.
Іде весна, іде красна.
За нею ллється срібний спів.
То лине вслід юрба гучна
Весняних днів, веселих днів.
(Вихователь підходить до картини. Прийом «фоторамки». Дитина дивиться у рамку і описує, що бачить. Емоційність описової розповіді можна підсилити, включивши в неї поетичні рядки.).
( Світить ясно сонечко. З-під снігу виглядають підсніжники. Тому що прилетіли птахи.)
Пояснення вихователя.
Робота дітей. (Діти зім’ятим папером малюють на деревах і на землі зображення трави і листочків)
Що роблять птиці навесні,
Коли із вирію вертаються?
Дитина: Вони в такі чудові дні
З полями і людьми вітаються.
Показує вихователь шпаківню і шпака.
Першим він приніс весну.
Пробудив усе від сну.
Проспівав він під вікном,
А зовуть його … ( шпаком)
Прилетіли шпаки, дорогі співаки.
Прилетіли весну зустрічати.
У шпаківнях нових скоро будуть у них
Жовтороті малі пташенята.
Діти радо їх вітають,
Житла їм виготовляють.
Ті співці голосні
За шпаківні свої
Дітям дякують щиро.
Ми стомились, трохи відпочинемо. Йдіть до мене на килимок. Покличемо Весну.
Фізкультхвилинка разом з Весною.
Ось іде до нас Весна. (ходьба)
Все навколо ожива. ( руки в сторони)
Травичка прокидається ( діти потягаються)
Квіти усміхаються ( руки вперед, посміхаються)
Пташки прилітають. ( махають рукам)
Діти вибігають. (біг на місці)
У садочку стрибають, ( стрибки у висоту і сплеск над головою)
метелика спіймають.
Квіти розквітають. (розводять руки врізнобіч як пелюстки, присід)
(Діти виконують роботу методом ниткової аплікації) Музика.
Ось як ожила наша весняна картина!
А тепер ходім дітки, на поле – поляночку.
Водити весняночку.
Веснянка.
Тане сніг на вулиці, сонечко блищить,
І струмок малесенький стежкою біжить. (руки перед собою, вверх і вниз)
А малятам радісно сонечко стрічать. (головою кивають, пружинка)
Край струмочка любо їм гратись і стрибать. (стрибки)
За струмком веселим всі в лісок підем, (ходьба по колу за Весною)
І весняні квіточки в лісі ми знайдем.