« В гості до сонечка »
Заняття для дітей молодшої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – пластилінографії
Мета: Формувати інтерес і позитивне ставлення до гри, бажання брати участь в загальній дії, допомагати казковим персонажам. Спонукати дітей до активного спілкування, розвивати мовлення. Закріплювати знання про сонечко (Для чого воно потрібне? Яке воно?). Вчити передавати образ сонечка, удосконалюючи вміння дітей скачувати шматочок пластиліну між долонями, надаючи йому кулясту форму; вчити прийому сплющивания кульки на горизонтальній поверхні для отримання плоского зображення вихідної форми. Тренувати в розкачування грудочок пластиліну між долонями прямими рухами обох рук. Підтримувати в дітях бажання доводити почату справу до кінця.
Попередня робота:
- Прогулянки по ділянці дитячого садка з метою спостереження за сонечком (під час прогулянок вихователь вчить дітей вдивлятися в явища, порівнювати їх, бачити споріднене та відмінне, питаннями спонукає їх знаходити свої слова і вирази для позначення баченого).
- Читання казки «У сонечка в гостях».
- Розгляд сонечка на картині, уточнення форми і кольору сонечка.
- Малювання сонечка.
- Розучування пісеньок і закличок про сонечко.
- Відгадування загадок про природні явища.
Матеріали:
• декорації казкового лісу, гори, сонечка, хмаринок;
• лісові звірі: Зайчик і Білочка (іграшки);
• магнітофон;
• щільний картон синього кольору (розмір А4);
• пластилін жовтого і червоного кольорів;
• серветка для рук;
• дошка для ліплення.
Хід заняття
Звучить весела музика. Діти сидять півколом на стільчиках, вихователь перед ними. За спиною вихователя стоять декорації лісу, по праву сторону від вихователя декорація великої гори і хмаринок.
Музика поступово вщухає.
Вихователь: Малята, послухайте дуже цікаву загадку і скажіть мені, про що в ній йдеться:
Воно весь світ обігріває
І втоми не знає.
Посміхається в віконце,
Й називають його ...
Діти: Сонце.
Вихователь: Правильно, це сонечко. Прокидається воно раніше за всіх, вмивається з хмаринки і піднімається високо в небо, щоб здійснювати «добрі справи». А які «добрі справи» здійснює сонечко?
Діти: Землю висвітлює, всіх зігріває. Дарує нам світло та тепло.
Вихователь: Так, дітки, вірно, у сонечка багато «добрих справ»: землю обігріти, яскравим світлом висвітлити, та й усіх розбудити своїми ласкавими промінчиками. Але іноді, малята , буває так, що сонечко не виходить на небо і не дарує нам свого тепла. А як ви думаєте, чому?
Діти: Хмарки сонечко ховають, сонечко хворіє ... (Кілька відповідей дітей).
У цей час через з'являються Зайчик і Білочка. Звучить сумна музика, яка поступово вщухає.
Зайчик і Білочка (разом): Доброго дня, малята.
Діти: Здрастуйте.
Зайчик: Ми з Білочкою прийшли до вас за допомогою. Ось уже кілька днів в нашій казці немає сонечка, а без сонечка нам холодно, самотньо і сумно. Дітки, допоможіть нам знайти сонечко.
Вихователь: Ну що, малята, допоможемо нашим звіряткам з казки знайти сонечко?
Діти: Допоможемо.
Вихователь: Тоді нам потрібно відправитися з вами в казку. Але перш ніж відправитися, давайте згадаємо, де ж нам сонечко шукати? Де воно живе?
Діти: За лісом є велика гора, на великій горі серед хмар і живе сонечко, (Кілька відповідей дітей).
Вихователь: Ну, тоді в путь!
Звучить весела музика, діти разом зі звірятами йдуть по казковому лісі.
Фізкультхвилинка
За сонечком, за сонечком (Ходьба на місці, високо піднімаючи коліна).
Тропою лісовою.
Підемо ми всі веселі
Дружньою гурьбою.
Дзвінко пташечки співають, (Ходьба, руки вгору.)
Скрізь метелики літають, (Ходьба з помахами рук вгору-вниз).
Розцвітають всюди квіти, (Ходьба з поворотом тулуба направо, права рука в сторону, ліва за спину і повторити навпаки.)
Їм радіють малі діти.
Діти зі звірятами підходять до великої гори, нагорі якої багато хмаринок.
Діти і звірятка промовляють закличку
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
Діти і звірятка звуть сонечко, але воно не з'являється.
Вихователь: Діти, сонечко не з'являється, мабуть, йому нездужає. А давайте, поки сонечко хворіє, ми його намалюємо. Може, тоді воно розжене хмари, і подарує всім своє тепло.
Діти проходять за столи, звірі залишаються біля гори.
Вихователь: А малювати сонечко ми будемо не олівцями і не фарбами, а за допомогою пластиліну. Щоб сонечко було схоже на справжнє, давайте згадаємо, яке воно. На що схоже?
Діти: На м'ячик, на гудзик, на кульку.
Вихователь: А якого кольору сонечко?
Діти: Жовтого, червоного.
Вихователь: Правильно, дітки.
Практична частина.
Вихователь:
1. Потрібно взяти пластилін червоного або жовтого кольорів на вибір, розділити стекою на дві частини. Одну частину покласти між долоньками. Скачувати кульку круговими рухами зліва направо (справа наліво), натискаючи на нього долонею.
2. Готову кульку покласти на середину картону і злегка натиснути на нього, розплющити, щоб кулька-сонечко закріпилася на картоні.
3. Відщипнути невеликий шматочок від другої частини, покласти між долоньками і скачати ковбаску прямими рухами обох рук. Одержаний промінчик-стовпчик прикріпити до сонечка і направити його в бік, злегка притиснути до картинки по всій довжині промінчика. Таким же чином зробити інші промінчики.
Розминка для рук під час роботи
Гляньте: сонечко над нами, (Намалювати рукою над головою півко).
Над кущами, деревами, (Руки підняти вгору, пальці розімкнуті).
Над будинками, хатами, (Руки складені над головою будиночком).
І над морем, над рікою, (Намалювати хвилю рукою).
Й над моєю головою. (Доторкнутися до голови).
Діти закінчують роботу, в цей час з-за хмар з'являється сонечко. Звірі стрибають від радості. Звучить весела музика.
Вихователь: Дітки, ось і сонечко, розігнавши хмаринки, виплило на небо. У нас вийшло допомогти звіряткам.
Вихователь звертає увагу дітей на те, що з'явилося сонечко. Діти радіють. Зайчик і Білочка дякують дітей за допомогу.
Вихователь: Сьогодні у нас з вами було дуже цікаве заняття. А давайте згадаємо, що ми робили на занятті?
Діти: відгадували загадку, ходили з Білочкою і Зайчиком до сонечка, звали сонечко, ліпили сонечко, (Кілька відповідей дітей).
Вихователь: А що вам найбільше сподобалося?
Діти: Коли сонечко з'явилося, коли ліпили сонечко.
Вихователь: Малята, а давайте порадіємо сонечку і пограємо в гру.
Рухлива гра «Сонечко і хмарка»
Під музику на слова вихователя «Світить сонечко» діти бігають, граються, грають; на слово «хмаринка» - діти сідають на свої стільчики.
Вихователь: На цьому наше заняття закінчено, можете відпочивати.
Список літератури.