Конспект заняття з пластилінографії "Комаха сонечко"

Про матеріал
Заняття для дітей молодшої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном
Перегляд файлу

«Комаха сонечко»

Заняття для дітей молодшої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном

 

 

Мета: збагачувати та розширювати знання дітей про дивовижний світ комах. Продовжувати вчити дітей відщипувати маленькі шматочки пластиліну від великого шматка й скачувати з них кульки, натискати на пластилінову кульку вказівним пальчиком, прикріплюючи її до основи, розташовувати пластилінові кульки на рівній відстані одну від одної, дотримуватися симетричності малюнка. Формувати інтерес до роботи з пластиліном. Розвивати почуття форми і кольору, дрібну моторику. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Попередня робота:

-         Спостереження за навколишнім,комахами під час прогулянок.

-         Читання віршів про комах, казки Лени Ра «Чому  сонечко має на спині чорні крапочки?»

-         Розглядання картинок та ілюстрацій з зображення комахи.

-         Дидактична гра «Порахуй крапочки».

-         Розфарбовування та малювання комахи сонечка.

 

Обладнання: кольорові аркуші на картонній основі з аплікативним зображенням комахи сонечка, пластилін чорного кольору, іграшкове сонечко, бутафорська квітка.

 

Хід заняття

 

 Вихователь: Дітки, яка зараз пора року? Вірно, весна. А навесні все нагадує казку. Усе навкруги чарівне, незвичайне. Під кожним кущиком на вас чекає несподіванка, на кожній галявинці – диво. Не вірите? Тоді подивіться уважно на цю квітку. Це непроста квітка. Це хатинка. А живе в ній…

 Вихователь загадує загадку:

Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличка, гарна дуже,
Упізнай її, мій друже —
На твою долонечку
Прилетіло…(сонечко).

 Вірно, дітки це сонечко, давайте його покличемо разом.

Діти співають закличку:

Сонечко-бонечко

Визирни у віконечко.

Тобі буде видно –

Тут чекають дітки.

Ти їм радість подаруй –

Заспівай і затанцюй.

(Звучить мелодія і з квітки з’являється комашка-сонечко)

 Вихователь пропонує малятам розглянути іграшкову комаху.

 

- Добре, давайте уважно розглянемо її, що є у сонечка.

- Тулуб і голівка.

- Правильно, а якого кольору тулуб?

- Червоного.

- А головка, якого кольору?

- Чорного.

 - А що це таке у неї на спинці?

- Чорні цятки.

 - Скільки цяток на спинці у сонечка?

- Багато.

- Хто скаже, якої форми у сонечка тулуб?

- Круглої.

- Якої форми чорні цятки на спинці?

- Теж круглі.

 - А якої форми голівка ?

- Кругла.

 - скажіть, що більше тулуб або голівка?

- Тулуб.

- Правильно, тулуб великий, головка поменше, а цятки, якого розміру?

- Маленькі.

- Молодці, правильно, зовсім маленькі. А зараз давайте трошки відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

Ми сонечка  - комашки

(Стрибки на обох ногах)

Веселі та швидкі

(Біг на місці)

Літати нам не важко,

(Хвилеподібні рухи руками)

Ми спритні і легкі

(Ходьба)

У лісі є гриби, малина

(Руки вгору, присідання)

В ліс всі разом ми полинем

(Руки в сторони – політ).

 

Вихователь: Малята , подивіться, наша гостя засумувала, тому - що сьогодні в лісі свято "Весни", а у неї немає друзів з якими можна було б полетіти на це свято. Дітки, зробимо для неї друзів? (Стверджувальні відповіді малят)

А зараз, малята, сідайте, будь ласка, на свої місця. Ми з вами сьогодні будемо ліпити друзів для сонечка. Ви повинні дуже старатися тому, що тільки найкращі сонечка будуть запрошені на свято.

Діти сідають за столи, на яких лежать аркуші паперу з зображенням сонечка.

Вихователь: Діти, шо це? (Відповіді дітей) А чого на них бракує? (Крапочок). А якого вони кольору? (чорного). А чим ми будемо малювати крапочки? (Пластиліном).

- Діти, для роботи з пластиліном нам слід знати правила: підкотити рукава, працювати на дощечки, не розкидати шматочки пластиліну, мити руки після ліплення.

- Підготуймо наші пальчики до роботи!

 

Гра «Долонечки і сонечко»

Діти спочатку простягають руки вперед долоньками догори, а потім ховають їх за спину.

Ми простягли долонечки,

Ми гріли їх на сонечку.

Долоньки нагрівалися –

За спинку враз сховалися.

 

Вихователь: Візьміть собі шматок пластиліну. Якого він кольору?

Так, чорного, як цяточки на спинках жуків – сонечок.

Від великого шматка пластиліну відщипніть маленький, великим і вказівним пальчиком руки скачайте кульку і прикріпить її до спинки сонечка надавлюванням пальчика. Потім зробіть другу кульку і решту.

Діти самостійно роблять 2-3 кульки, вихователь допомагає за потреби. Учити дітей розташовувати кульки симетрично від чорної лінії розподілу червоного кругу навпіл, якщо виникають складності, вихователь надає допомогу, усього має бути 6 цяток.

 

ПІДСУМОК

Вихователь хвалить дітей за створені малюнки, за самостійність, акуратність, готує виставку дитячих робіт:

- Жучки зрадіють, що на портретах вони виглядають нібито справжні, з чорними цяточкам на спинках. І наша гостя теж зрадіє, бо в неї тепер є подружки, з якими вона відправиться на свято «Весни».

 

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку