«Комаха сонечко»
Заняття для дітей молодшої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном
Мета: збагачувати та розширювати знання дітей про дивовижний світ комах. Продовжувати вчити дітей відщипувати маленькі шматочки пластиліну від великого шматка й скачувати з них кульки, натискати на пластилінову кульку вказівним пальчиком, прикріплюючи її до основи, розташовувати пластилінові кульки на рівній відстані одну від одної, дотримуватися симетричності малюнка. Формувати інтерес до роботи з пластиліном. Розвивати почуття форми і кольору, дрібну моторику. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Попередня робота:
- Спостереження за навколишнім,комахами під час прогулянок.
- Читання віршів про комах, казки Лени Ра «Чому сонечко має на спині чорні крапочки?»
- Розглядання картинок та ілюстрацій з зображення комахи.
- Дидактична гра «Порахуй крапочки».
- Розфарбовування та малювання комахи сонечка.
Обладнання: кольорові аркуші на картонній основі з аплікативним зображенням комахи сонечка, пластилін чорного кольору, іграшкове сонечко, бутафорська квітка.
Хід заняття
Вихователь: Дітки, яка зараз пора року? Вірно, весна. А навесні все нагадує казку. Усе навкруги чарівне, незвичайне. Під кожним кущиком на вас чекає несподіванка, на кожній галявинці – диво. Не вірите? Тоді подивіться уважно на цю квітку. Це непроста квітка. Це хатинка. А живе в ній…
Вихователь загадує загадку:
Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличка, гарна дуже,
Упізнай її, мій друже —
На твою долонечку
Прилетіло…(сонечко).
Вірно, дітки це сонечко, давайте його покличемо разом.
Діти співають закличку:
Сонечко-бонечко
Визирни у віконечко.
Тобі буде видно –
Тут чекають дітки.
Ти їм радість подаруй –
Заспівай і затанцюй.
(Звучить мелодія і з квітки з’являється комашка-сонечко)
Вихователь пропонує малятам розглянути іграшкову комаху.
- Добре, давайте уважно розглянемо її, що є у сонечка.
- Тулуб і голівка.
- Правильно, а якого кольору тулуб?
- Червоного.
- А головка, якого кольору?
- Чорного.
- А що це таке у неї на спинці?
- Чорні цятки.
- Скільки цяток на спинці у сонечка?
- Багато.
- Хто скаже, якої форми у сонечка тулуб?
- Круглої.
- Якої форми чорні цятки на спинці?
- Теж круглі.
- А якої форми голівка ?
- Кругла.
- скажіть, що більше тулуб або голівка?
- Тулуб.
- Правильно, тулуб великий, головка поменше, а цятки, якого розміру?
- Маленькі.
- Молодці, правильно, зовсім маленькі. А зараз давайте трошки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Ми сонечка - комашки
(Стрибки на обох ногах)
Веселі та швидкі
(Біг на місці)
Літати нам не важко,
(Хвилеподібні рухи руками)
Ми спритні і легкі
(Ходьба)
У лісі є гриби, малина
(Руки вгору, присідання)
В ліс всі разом ми полинем
(Руки в сторони – політ).
Вихователь: Малята , подивіться, наша гостя засумувала, тому - що сьогодні в лісі свято "Весни", а у неї немає друзів з якими можна було б полетіти на це свято. Дітки, зробимо для неї друзів? (Стверджувальні відповіді малят)
А зараз, малята, сідайте, будь ласка, на свої місця. Ми з вами сьогодні будемо ліпити друзів для сонечка. Ви повинні дуже старатися тому, що тільки найкращі сонечка будуть запрошені на свято.
Діти сідають за столи, на яких лежать аркуші паперу з зображенням сонечка.
Вихователь: Діти, шо це? (Відповіді дітей) А чого на них бракує? (Крапочок). А якого вони кольору? (чорного). А чим ми будемо малювати крапочки? (Пластиліном).
- Діти, для роботи з пластиліном нам слід знати правила: підкотити рукава, працювати на дощечки, не розкидати шматочки пластиліну, мити руки після ліплення.
- Підготуймо наші пальчики до роботи!
Гра «Долонечки і сонечко»
Діти спочатку простягають руки вперед долоньками догори, а потім ховають їх за спину.
Ми простягли долонечки,
Ми гріли їх на сонечку.
Долоньки нагрівалися –
За спинку враз сховалися.
Вихователь: Візьміть собі шматок пластиліну. Якого він кольору?
Так, чорного, як цяточки на спинках жуків – сонечок.
Від великого шматка пластиліну відщипніть маленький, великим і вказівним пальчиком руки скачайте кульку і прикріпить її до спинки сонечка надавлюванням пальчика. Потім зробіть другу кульку і решту.
Діти самостійно роблять 2-3 кульки, вихователь допомагає за потреби. Учити дітей розташовувати кульки симетрично від чорної лінії розподілу червоного кругу навпіл, якщо виникають складності, вихователь надає допомогу, усього має бути 6 цяток.
ПІДСУМОК
Вихователь хвалить дітей за створені малюнки, за самостійність, акуратність, готує виставку дитячих робіт:
- Жучки зрадіють, що на портретах вони виглядають нібито справжні, з чорними цяточкам на спинках. І наша гостя теж зрадіє, бо в неї тепер є подружки, з якими вона відправиться на свято «Весни».