«Ялинкова кулька»
Заняття для дітей середньої групи з нетрадиційної техніки зображувального мистецтва – малювання пластиліном
Мета: Формувати у дітей узагальнюючі поняття про ялинкові іграшки – атрибути Новорічного свята. Вчити прикрашати основу пластиліновими кульками, заповнюючи всю поверхню. Закріплювати знайомі прийоми ліплення в техніці пластилінографії. Розвивати творчу уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, бажання самостійно придумувати візерунок для своєї прикраси. Виховувати акуратність.
Матеріал: лист від Діда Мороза, заготовки новорічної кульки з картону, пластилін, дощечки, серветки.
Попередня робота: розглядання новорічних прикрас, бесіда про традиції Новорічного свята, малювання й розфарбовування новорічних іграшок.
Хід заняття
Діти входять під новорічну мелодію, сідають за столи. Стукіт у двері. Заходить поштар і віддає лист.вихрватель читає:
«Здрастуйте, дорогі малята!
Скоро настане новий рік. Мій вірний друг сніговик привезе до вас в зал пухнасту ялинку. Приготував я вам іграшки на ялинку, та ось налетіла зла завірюха і розбила всі іграшки. Чим же зараз прикрасити ялинку? Дітки, допоможіть, будь ласка, зробіть іграшки для новорічної ялинки. Заздалегідь вам дякую. Чекайте мене на свято.
Ваш Дід Мороз ».
Вихователь: Діти, як ви думаєте, ми зможемо допомогти Дідові Морозу?
Діти: Так.
Вихователь: А чим можна нарядити ялинку?
Діти: кульками, дощиком, гірляндами ...
Вихователь: А прикрасити запаленими свічками ялинку можна? (Ні) Що може трапиться?
Діти: Пожежа.
Вихователь: Правильно, не можна наряджати ялинку свічками. А ось послухайте, як лісові звірята прикрасили свою новорічну ялинку.
Вихователь читає вірш Віри Паронової «Лісова ялинка»
В лісі випав білий сніг,
Наступає Новий рік.
Стали думати звірята,
Як зустріть чудове свято.
- Ось ялинка зелененька,
Ні велика, ні маленька.
Ми прикрасимо її,
Заспіваємо пісні.
Білка принесла горішки,
Їжачок – гриби та шишки,
Ведмежатко – пряники
Та смачні медяники.
Дятли, снігурі й синиці
Посідали на ялинці
І сказали: «Пишну хвою
Ми прикрасимо собою».
Дуже гарна і розкішна
У звірят ялинка вийшла!
Вихователь: діти, а ви знаєте, що раніше був такий старовинний звичай виготовляти саморобні іграшки: хлопавки, рибки з яєчної шкаралупи, зірки з фольги, будиночки, хатинки, гірлянди ...
Давайте і ми теж прикрасимо ялинку саморобними іграшками. Для цього нам знадобляться: заготовки новорічної кульки з картону і пластилін.
Вихователь: Подивіться, на ці кульки (показую картонні кулі) красиво будуть вони виглядати на ялинці?
Діти: Ні.
Вихователь: А чому?
Діти: Вони некрасиві ...
Вихователь: А як їх можна прикрасити? (Діти розмірковують).
Вихователь: дійсно наші новорічні кульки можна прикрасити по- різному, але, щоб нам добре працювалося, давайте трохи розімнемо наші пальчики.
Розминка для рук « Новорічні прикраси»
Раз, два, три – ану, малята,
Час ялинку прикрашати:
Ось гірлянда з лампочками,
Далі – кульки з зірочками,
Всякі іграшки, сніжинки
І верхівка на ялинку.
Зверху – дощик кольоровий,
І ялиночка готова!
Діти зображують предмети, згадані у віршику.
Вихователь: А тепер кожен з вас нехай подумає, як він прикрасить свою кулю, що для цього йому знадобиться і може прийматися за роботу (роздаю кулі).
Вихователь: Вибирайте пластилін і можете починати прикрашати кульки (діти вибирають пластилін, беруть картонні шаблони, ліплять).
В середині роботи вихователь пропонує дітям трохи відпочити, проводиться фізкультхвилинка « Новорічна ялинка»
Ми ялинку наряджали, (Потягування на носочках.)
Іграшки вгорі чіпляли. (Стрибки з піднятими руками.)
обважніли гілочки, (Махи руками.)
Загойдались іграшки, (Обертання руками.)
задзвеніли: дінь-дінь0дінь… (Оплески.)
Ось він, новорічний дзвін! (Оплески внизу, угорі, зліва, справа).
Підсумок заняття:
Вихователь: Малята, хто запам'ятав, якими іграшками прикрашали ялинку в старовину?
- Кому сподобалося прикрашати сьогодні ялинкові кульки?
- А кому було важко в роботі?
- За допомогою чого ми прикрашали кулі? (Пластиліну)
- Молодці, у вас у всіх вийшли незвичайні новорічні іграшки. Я думаю, ваші іграшки будуть дуже красиво виглядати на ялинці.