Конспект заняття з правового виховання для середньої групи Тема: «Дорослі і діти мають право на …. »

Про матеріал
Ознайомити дітей з їхніми правами, дати поняття що кожна дитина має право на: ім’я, освіту, навчання, лікування і т.д. Але не забуваємо і про свої обов’язки. Виховувати в дітей повагу один до одного та до інших людей. Осмислювати свої права, обов’язки та дотримуватися їх.
Перегляд файлу

Конспект заняття з правового виховання для середньої групи

Тема: «Дорослі і діти мають право на …. »

Мета: розвивати у дитини уявлення про різні імена,  зв’язне мовлення через стимулювання власних висловлювань дітей;

Виховувати: позитивне ставлення до своїх товаришів; почуття поваги один до одного та до інших людей,  взаємодопомоги;

Навчати: ознайомити дітей з основними правами дитини,  вчити дітей осмислювати права і сприяти їх дотриманню,  дати поняття,  що люди—це дорослі і діти,  уточнити уявлення про те,  що хоча вони й різні,  але між ними багато спільного,  вчити розмежовувати поняття «Я маю право»,  «Я не повинен»,  довести до свідомості дитини, що кожен громадянин країни має право на ім’я.

Матеріал: лялька персона,  ілюстрації із зображення ситуацій неправильної поведінки дітей, дидактична гра: «Люстерко»,  вправа: «Дорослий—дитина»,  гра: «Я маю право»,  гра: «Права в казках»,  поробки батьків «Родинне дерево»,  гра: «Родинне дерево».

 

Попередня робота: бесіда з дітьми про їх права та обов’язки,  перегляд м/ф «Дитина має право», розгляд картин до теми, вірші про права дитини.

 

Хід заняття

Вихователь:

Добрий день, мої любі, я вам усім бажаю, і до відвертої розмови всіх закликаю. Ви заплющіть оченята (звучить музика). І уявіть. що ви—маленькі хмаринки, пливете по блакитному небу. Ваші щічки відчули теплий подих, вас торкнулося щось лагідне і тепле. Поміркуйте, щиро усміхніться, а тепер розплющіть  оченята і сюди на мене подивіться.
Вихователь:

Сьогодні ми будемо розмовляти про те,  що є важливим для всіх людей - про наші права,  про те,  для чого потрібні права .  Наше завдання добре запам'ятати їх,  так як зараз про дотримання ваших прав піклуються всі працівники дитячого садочка та  вашi батьки.

- Дiти,  а що ж таке право? (Висловлювання дітей. )

Право – це мiра можливої поведiнки,  або ж це правила,  яких ми повиннi дотримуватися.

Вихователь:

Діти,  у кожного з вас,  так само,  як і у мене,  і у всіх дорослих є права і обов'язки.  Сьогодні на занятті ми поговоримо з вами про право на ім'я і на індивідуальність кожного з вас.

Але зараз до нас прийде гостя, у неї щось трапилося. (дзвони телефон)

Після розмови по телефону виношу дівчинку персону.

‘Добрий день дівчинко?

‘Що в тебе трапилося? –дівчинка каже, що вона забула як її звати.

тому що всі звертаються до неї по прізвищу.  Хіба так можна?Ні?Чому?

‘Дівчинка каже що колись була у нашій групі і хоче, щоб ми їй допомогли

пригадати її ім’я.  Пригадали як звати дівчинку? Так Оленка.  Оленка вам дякую за те що допомогли їй.  І каже до побачення бо їй час додому.

Вихователь:

У кожного з вас є якесь право? (Право на ім'я).  При народженні батьки дають дитині ім'я,  яке буде з вами протягом усього життя.  При народженні людини видається «свідоцтво про народження».  В ньому прописано ім'я дитини,  по батькові та прізвище.

Дитина читає вірш про ім. ’я:

            Про свої права ми знаємо:

            На освіту право маємо,

            Маємо право на ім’я

             Яке нам дає сім’я.

Тож давайте заспіваємо ваші імена.  Співаємо імена кожної дитина, починаю з себе.  Можливо хтось прочитає вірш про родину?

Дитина читає вірш про родину:

            Я люблю свою родину:

            Маму, тата я люблю,

            Люблю діда і бабусю,

            І цуценя і кішку Мусю!

            Всі, кого я так люблю

            Мають право на ім’я. 

Я б хотіла побачити ваші допитливі веселі оченята.

(Діти демонструють веселий, лагідний погляд)

Дійсно від вашого погляду мені потеплішало.  Я пропоную усім разом роздивитися « родинне дерево», які зробили ваші батьки(звертаю увагу на дошку)

‘Впізнали себе?

‘Чи однакові ви всі?

‘Про своє родинне дерево розкаже……

‘Як звати маму?

‘/-/-/- тата?

‘/-/-/- бабусю?

‘/-/- дідуся’

‘Чи є в тебе братик? Сестричка?

Вправа «Дорослий – дитина».

Дітям пропонуються два малюнки із зображенням дорослої людини та маленької дитини.

‘Хто зображений на цьому малюнку?(доросла людина)

‘Яка людина зображена на цьому малюнку?(дитина)

‘Чим схожа доросла людина на дитину?

 ‘Що в них спільного?

‘А чим відрізняються?

Можна порівняти з собою.

Гра «Я маю право»,  «Я не повинен».  Роздаються по дві картинки із сюжетними малюнками.   

«Я маю право(на житло),  але я не повинен (його псувати,  ламати речі)

‘То який у тебе обов’язок?

«Я маю право(гратися),  але не повинен(заважати гратися іншим)

«Я маю право(на їжу),  але не повинен(забирати її в інших людей,  оскільки вони теж мають на це право).

 Фізкульт-хвилинка:

Познайомтесь,  я – дитина

Ще малесенька людина

Є у мене голова,  щоб вигадувать дива.

Шия голову тримає:

Нахиляє,  повертає.

Є у мене дві руки –

Це мої помічники.

Є непосидючі ноги –

Прокладають скрізь дороги.

Тулуб з’єднує частини

Є живіт у мене й спина,

А хребет – всьому опора.

Ось така моя будова!

Гра: «Вітрячок»

Ой дивіться, що я знайшла, який гарний конверт в якому, щось сховано, давайте подивимося(дістаю з конверту маленький вітрячок).  Зараз я буду передавати його по черзі і читати речення, а ви маєте завершити речення і передати вітрячок іншому.

‘‘До дітей потрібно ставитись по доброму, тому що……

‘‘Коли дитина хвора їй потрібна….

‘‘Діти не можуть тяжко працювати, тому що це порушення…. .

‘‘Батьки навчають дитину, тому що вона має право……

‘‘Я хочу, щоб у кожної дитини на Землі були…. .

‘‘Дитина може бути щасливою, радісною коли поруч з нею….

 Дидактична гра «Казкові герої та їх права»

А для цього ваші батьки, а також усі хто вас оточує в житті, не повинні їх порушувати.

Знайте, що усі ви рівні

Від народження в правах.

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

Діти читають вірші про права дитини:

Я маю право жити на землі,

Творити,  дихати,  учитись, 

Примножувать багатства всі її, 

Своєю Україною гордитись.

 

Ти на світ з’явився – хтось про це подбав. 

Бог змилосердився і в тебе є чимало прав.

 

Ці права потрібно знати,  щоб дитину захищати, 

Нагодувати і обігріти – ось і все,  що хочуть діти.

 

Мають право діти на любов і піклування, 

А також на освіту і повноцінне харчування. 

 

Усі права записані,  їх кожен має знати. 

Бо діти – це майбутнє,  їх треба захищати!

 

Знущання і насильство карається законом, 

І звати цей закон .

 

– Всі разом: Конвенція ООН про права дитини.

Підсумок: Діти стають у коло взявшись за руки.

‘Де у нас в країні зібрані всі ці права, в якому документі?

‘Для чого вам потрібні права?

‘Про що ми сьогодні дізналися?

‘Що вам запам’яталося?

‘Діти різні, а права у них однакові які?

‘Хто приходив до нас в гості?

‘Чи знала вона своє ім’я?

docx
Додав(-ла)
Верстюк Оксана
Додано
8 грудня 2023
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку