Конспект заняття з правового виховання для середньої групи
Тема: «Дорослі і діти мають право на …. »
Мета: розвивати у дитини уявлення про різні імена, зв’язне мовлення через стимулювання власних висловлювань дітей;
Виховувати: позитивне ставлення до своїх товаришів; почуття поваги один до одного та до інших людей, взаємодопомоги;
Навчати: ознайомити дітей з основними правами дитини, вчити дітей осмислювати права і сприяти їх дотриманню, дати поняття, що люди—це дорослі і діти, уточнити уявлення про те, що хоча вони й різні, але між ними багато спільного, вчити розмежовувати поняття «Я маю право», «Я не повинен», довести до свідомості дитини, що кожен громадянин країни має право на ім’я.
Матеріал: лялька персона, ілюстрації із зображення ситуацій неправильної поведінки дітей, дидактична гра: «Люстерко», вправа: «Дорослий—дитина», гра: «Я маю право», гра: «Права в казках», поробки батьків «Родинне дерево», гра: «Родинне дерево».
Попередня робота: бесіда з дітьми про їх права та обов’язки, перегляд м/ф «Дитина має право», розгляд картин до теми, вірші про права дитини.
Хід заняття
Вихователь:
Добрий день, мої любі, я вам усім бажаю, і до відвертої розмови всіх закликаю. Ви заплющіть оченята (звучить музика). І уявіть. що ви—маленькі хмаринки, пливете по блакитному небу. Ваші щічки відчули теплий подих, вас торкнулося щось лагідне і тепле. Поміркуйте, щиро усміхніться, а тепер розплющіть оченята і сюди на мене подивіться.
Вихователь:
Сьогодні ми будемо розмовляти про те, що є важливим для всіх людей - про наші права, про те, для чого потрібні права . Наше завдання добре запам'ятати їх, так як зараз про дотримання ваших прав піклуються всі працівники дитячого садочка та вашi батьки.
- Дiти, а що ж таке право? (Висловлювання дітей. )
Право – це мiра можливої поведiнки, або ж це правила, яких ми повиннi дотримуватися.
Вихователь:
Діти, у кожного з вас, так само, як і у мене, і у всіх дорослих є права і обов'язки. Сьогодні на занятті ми поговоримо з вами про право на ім'я і на індивідуальність кожного з вас.
Але зараз до нас прийде гостя, у неї щось трапилося. (дзвони телефон)
Після розмови по телефону виношу дівчинку персону.
‘Добрий день дівчинко?
‘Що в тебе трапилося? –дівчинка каже, що вона забула як її звати.
тому що всі звертаються до неї по прізвищу. Хіба так можна?Ні?Чому?
‘Дівчинка каже що колись була у нашій групі і хоче, щоб ми їй допомогли
пригадати її ім’я. Пригадали як звати дівчинку? Так Оленка. Оленка вам дякую за те що допомогли їй. І каже до побачення бо їй час додому.
Вихователь:
У кожного з вас є якесь право? (Право на ім'я). При народженні батьки дають дитині ім'я, яке буде з вами протягом усього життя. При народженні людини видається «свідоцтво про народження». В ньому прописано ім'я дитини, по батькові та прізвище.
Дитина читає вірш про ім. ’я:
Про свої права ми знаємо:
На освіту право маємо,
Маємо право на ім’я
Яке нам дає сім’я.
Тож давайте заспіваємо ваші імена. Співаємо імена кожної дитина, починаю з себе. Можливо хтось прочитає вірш про родину?
Дитина читає вірш про родину:
Я люблю свою родину:
Маму, тата я люблю,
Люблю діда і бабусю,
І цуценя і кішку Мусю!
Всі, кого я так люблю
Мають право на ім’я.
Я б хотіла побачити ваші допитливі веселі оченята.
(Діти демонструють веселий, лагідний погляд)
Дійсно від вашого погляду мені потеплішало. Я пропоную усім разом роздивитися « родинне дерево», які зробили ваші батьки(звертаю увагу на дошку)
‘Впізнали себе?
‘Чи однакові ви всі?
‘Про своє родинне дерево розкаже……
‘Як звати маму?
‘/-/-/- тата?
‘/-/-/- бабусю?
‘/-/- дідуся’
‘Чи є в тебе братик? Сестричка?
Вправа «Дорослий – дитина».
Дітям пропонуються два малюнки із зображенням дорослої людини та маленької дитини.
‘Хто зображений на цьому малюнку?(доросла людина)
‘Яка людина зображена на цьому малюнку?(дитина)
‘Чим схожа доросла людина на дитину?
‘Що в них спільного?
‘А чим відрізняються?
Можна порівняти з собою.
Гра «Я маю право», «Я не повинен». Роздаються по дві картинки із сюжетними малюнками.
«Я маю право(на житло), але я не повинен (його псувати, ламати речі)
‘То який у тебе обов’язок?
«Я маю право(гратися), але не повинен(заважати гратися іншим)
«Я маю право(на їжу), але не повинен(забирати її в інших людей, оскільки вони теж мають на це право).
Фізкульт-хвилинка:
Познайомтесь, я – дитина
Ще малесенька людина
Є у мене голова, щоб вигадувать дива.
Шия голову тримає:
Нахиляє, повертає.
Є у мене дві руки –
Це мої помічники.
Є непосидючі ноги –
Прокладають скрізь дороги.
Тулуб з’єднує частини
Є живіт у мене й спина,
А хребет – всьому опора.
Ось така моя будова!
Гра: «Вітрячок»
Ой дивіться, що я знайшла, який гарний конверт в якому, щось сховано, давайте подивимося(дістаю з конверту маленький вітрячок). Зараз я буду передавати його по черзі і читати речення, а ви маєте завершити речення і передати вітрячок іншому.
‘‘До дітей потрібно ставитись по доброму, тому що……
‘‘Коли дитина хвора їй потрібна….
‘‘Діти не можуть тяжко працювати, тому що це порушення…. .
‘‘Батьки навчають дитину, тому що вона має право……
‘‘Я хочу, щоб у кожної дитини на Землі були…. .
‘‘Дитина може бути щасливою, радісною коли поруч з нею….
Дидактична гра «Казкові герої та їх права»
А для цього ваші батьки, а також усі хто вас оточує в житті, не повинні їх порушувати.
Знайте, що усі ви рівні
Від народження в правах.
І людина змалку вільна,
Наче в небі синій птах.
Діти читають вірші про права дитини:
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Ти на світ з’явився – хтось про це подбав.
Бог змилосердився і в тебе є чимало прав.
Ці права потрібно знати, щоб дитину захищати,
Нагодувати і обігріти – ось і все, що хочуть діти.
Мають право діти на любов і піклування,
А також на освіту і повноцінне харчування.
Усі права записані, їх кожен має знати.
Бо діти – це майбутнє, їх треба захищати!
Знущання і насильство карається законом,
І звати цей закон .
– Всі разом: Конвенція ООН про права дитини.
Підсумок: Діти стають у коло взявшись за руки.
‘Де у нас в країні зібрані всі ці права, в якому документі?
‘Для чого вам потрібні права?
‘Про що ми сьогодні дізналися?
‘Що вам запам’яталося?
‘Діти різні, а права у них однакові які?
‘Хто приходив до нас в гості?
‘Чи знала вона своє ім’я?