Заняття з розвитку мовлення " У зимовому лісі"(середня група)

Про матеріал
Тема: «У зимовому лісі» Мета: розвивати пізнавальний інтерес до теми «Дикі тварини»; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення та увагу; активізувати та збагачувати словниковий запас дітей; вдосконалювати вміння висловлювати свою думку; вчити складати речення та описові розповіді з опорою на малюнки (мнемотехніка); закріпити знання про диких тварин та особливості їх життя взимку; вдосконалити вміння виразно розповідати вірш з допомогою мнемотаблиці; виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення та природного довкілля (середня група)

Тема: «Пригоди в зимовому лісі»

Мета: розвивати пізнавальний інтерес до теми «Дикі тварини»; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення та увагу; активізувати та збагачувати словниковий запас дітей; вдосконалювати вміння висловлювати свою думку; вчити складати речення з опорою на малюнки (мнемотехніка); закріпити знання про диких тварин та особливості їх життя взимку; вдосконалити вміння виразно розповідати вірш з допомогою мнемотаблиці; виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до тварин.

Хід заняття:

Вірш-привітання «Доброго ранку»:

Ви сьогодні рано встали

У садочок поспішали

Одне одному всміхніться

І на мене подивіться

Добрий день, добрий день

Раді ми казати,

Добрий день, добрий день

Мову будемо вивчати.

Вихователь: Доброго ранку, дітки, а ви любите подорожувати? (так) Давайте ми сьогодні вирушимо в подорож, а куди саме, дізнаєтеся після того як відгадаєте загадку:

Його навесні і влітку
Ми бачимо одягненим.
А восени з бідолахи
Зірвали всі сорочки.
А зимові хуртовини прийшли
І в білу шубку його одягли. (Ліс)

-         Так, діти, правильно, це ліс. А яка зараз пора року? (зима)А  хто ж у лісі живе?

Діти: Дикі тварини.

Вихователь: Яких диких тварин ви знаєте?

Відповіді дітей:  лисиця, їжак,  вовк, заєць, білка,  ведмідь, лось, олень, дикий кабан.

Вихователь: а давайте пограємо у гру «Відгадай»: я буду загадувати загадки, а ви їх будете відгадувати:

Клишоногий, волохатий,
Влітку спритний та завзятий,
Ну а взимку, лежебока,
У барлозі гріє боки.
(Ведмідь)

Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має.
(Кабан)

В лісі вогник рудуватий
Шишки лускає завзято.
(Білка)

Хвіст куценький, довгі вуха,
Має в шафі два кожухи.
Влітку одягає сірий,
Ну а взимку — теплий білий.
(Заяць)

У клубок згорнеться,
Взяти не дається.
(Їжак)

Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
 Що, впізнали, друзі, … ? (Вовка)

В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
 Їй на місці не сидиться.
 Як зовуть її?
(Лисиця)

Вихователь: Молодці! Гарно відгадуєте загадки. А тепер давайте розглянемо зображення тварин та їх дитинчат та пограємо в гру «Назви правильно тварину та її дитинча»

(Перегляд зображень тварин та їх дитинчат. Під час перегляду діти грають в дидактичну гру «Назви тварин та їх дитинчат», наприклад: мама білка – дитинча білченя ).

Вихователь: Дітки, а давайте пригадаємо, яка в нас зараз пора року?

Діти: Зараз у нас зима!

Вихователь: так, вірно, зараз зима. Тож  давайте ми з вами пригадаємо віршик про зиму.

(розповідь вірша Леоніда Куліш-Зіньків «Біля хати» за допомогою  мнемотаблиці)

Вихователь: А як же живеться диким тваринам взимку в лісі?

Діти: Їм холодно і немає що їсти.

Вихователь: Так, дітки, тваринам взимку справді важко. Давайте ми сьогодні потурбуємось про них та подаруємо їм свою турботу  і любов. Тож слухайте уважно, що нам потрібно зробити.  Спочатку ми виберемо  тільки тих тварин, які живуть в лісі. Кожен з вас по черзі вибирає якусь  дику тварину,  розповідає про неї  і вибирає для неї якийсь смаколик, яким можна пригостити тваринку. Будьте уважними, тому що не всі тваринки які є тут проживають у лісі. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то пригадаємо, які тварини дикі, а які домашні.

(Діти викладають диких тварин на магнітній дошці навколо зображення «Ліс» та  складають смаколики до кошика: зайчикам – моркву і капусту, вовкам і лисичкам – м’ясо, ведмедям – мед, білочкам – гриби, горішки,  диким свиням – каштани та жолуді, лосям та оленям– сіно. На столі залишаються зображення собаки і кота. Діти називають,що це домашні і тварини, і годувати їх потрібно вдома).діти складають речення за мнемодоріжкою про те, що тварини люблять їсти .

Вихователь: молодці! Гарно виконали завдання, Кошик зі смаколиками для тварин ми зібрали, тож гайда до лісу! А ви хочете дізнатись як ми будемо добиратись до лісу? Давайте виконаємо руханку і дізнаємося.

Руханка:

Як ми разом зберемося,
Дружно за руки візьмемося,
Щоб з дороги не звернути,
В лісі темному не заблукати.

-А якщо стежка лісова?
-А ми ніжками - топ-топ-топ, топ-топ-топ!
-А якщо глибокі замети?
-А ми на лижах - шик-шик-шик, шик-шик-шик!
-А якщо дорога широка?
-А ми на машині - ж-ж-ж, ж-ж-ж!
-А якщо лісова гущавина?
-А ми на літаку – у-у-у, у-у-у!

Вихователь: Ось ми і потрапили до зимового лісу. Щось звірята сумні такі. Давайте ми їх розвеселимо і розкажемо про кожну тваринку щось цікаве. (дітина повинна вибрати тварину і за допомогою мнемотаблиці описати  її: як називається, якого кольору,  де живе, що їсть та  пригощає тваринку смаколиком )

Вихователь: гарно ви розказали про тварин, погляньте, як вони зраділи, що ви так багато про них знаєте. А тепер  давайте пригадаємо, які дикі тварини взимку сплять?(Діти складають речення за мнемодоріжкою, наприклад : їжачок взимку спить у своїй нірці. Ведмідь спить взимку у своїй барлозі).

Діти,  ви гратися любите? Давайте пограємо в гру «Знайди пару»

Рухлива гра «Знайди пару»

(4 дитини одягають маски дорослих тварин: Зайчика, Лисички, Вовка і Ведмедя, а ще 4 дитини беруть в руки маленькі іграшки: Зайченя, Лисеня, Вовченя і Ведмежа. Діти бігають по колу і за сигналом  знаходять  свої пари: мама лисичка  - дитинча лисеня, і т.д.. Потім діти обмінюються масками та іграшками і гра продовжується знову).

Вихователь: Час і нам повертатись до садочку. Беріться за ручки:

Як ми разом зберемося,
Дружно за руки візьмемося,
Щоб з дороги не звернути,
В лісі темному не заблукати.

-А якщо стежка лісова?
-А ми ніжками - топ-топ-топ, топ-топ-топ!
-А якщо глибокі замети?
-А ми на лижах - шик-шик-шик, шик-шик-шик!
-А якщо дорога широка?
-А ми на машині - ж-ж-ж, ж-ж-ж!
-А якщо лісова гущавина?
-А ми на літаку – у-у-у, у-у-у!

Підсумок

Що найбільше сподобалося на занятті? Кого пригощали смаколиками? В які ігри грали?

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку