Конспект заняття з правового виховання «Знай свої права й обов’язки»

Про матеріал
ознайомлювати та закріплювати знання дітей про поняття «права» та «обов’язки», «порушення прав», «відповідальність», розвивати вміння роботи висновки, обґрунтовувати власні думки, мислення, мовлення, виховувати повагу до людей, правову свідомість, вміння відповідати за власні вчинки.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшої групи

Тема: «Знай свої права й обов’язки».

Мета: ознайомлювати та закріплювати знання дітей про поняття «права» та «обов’язки», «порушення прав», «відповідальність», розвивати вміння роботи висновки, обґрунтовувати власні думки, мислення, мовлення, виховувати повагу до людей, правову свідомість, вміння відповідати за власні вчинки.

 

                                             ХІД   ЗАНЯТТЯ.

 

Вихователь. Діти, по дорозі на дитячого садочка, я зустріла дівчинку Оленку в руках якої був великий конверт, в цьому конверті були якісь малюнки. Оленка їх довго роздивлялась, вони їй подобались, бо були дуже гарні та яскраві, але що вони означають не знає. Тому я запросила її до нас в гості, щоб розповісти про те, що зображено на малюнках. Але для початку давайте ми з вами привітаємось:

Доброго ранку, доброго дня,

В садок поспішали ти і я,

Усмішку, настрій, бажання взяли

Щоб наші заняття цікаво пройшли.

Вихователь.  Отже давайте відкриємо цей конверт та побачимо що ж то за малюнки такі цікаві. Це ілюстрації, на яких зображено права дітей. Оленко, а ти знаєш, що таке «права»? Ні?  Тоді сідай і послухай, а ми з дітками розповімо тобі про це. Ми знаємо, що кожна людина, в тому числі і дитина, від народження мають певні права. А права громадян України записані в Основному законі нашої держави, який називається Конституція. (Демонструємо книгу). А про дитячі права говорить Міжнародна Конвенція Організації Об’єднаних націй.  Для того, щоб ви, діти, легше запам’ятали свої права, дорослі придумали і намалювали ось ці малюночки. З деякими правами дітей ми вже знайомі. Давайте, діти, розповімо про них Оленкі. Я буду показувати ілюстрацію, а ви називати мені право:

– Усі діти мають право на любов та піклування.

– Кожна дитина має право на освіту.

– Кожна дитина має право на медичну допомогу.

Кожна дитина має право на відпочинок.

- Кожна дитина має прово на ім’я.

– Кожна дитина має право на повноцінне харчування.

– Жодна дитина не повинна бути скривджена.

– Жодна дитина не повинна залучатися до примусової праці і т.д.

  •          Особлива турбота дітям – інвалідам

Вихователь. Ось бачиш, Оленко, скільки прав має дитина від першої миті появи на світ. Але крім прав, у кожної дитини є ще й обов’язки, яких вона повинна дотримуватись. Діткидавайте розкажемо Оленкі, які обов’язки вам відомі та з якими ви добре справляєтесь? (Відповіді дітей). Діти розповідають про обов’язки, демонструючи їх ілюстраціями.

– Шануй тата, маму, дідуся, бабусю, старших і менших.

–– Дотримуйся правил особистої гігієни.

– Допомагай меншим та старшим, особливо людям, які потребують твоєї допомоги.

– Шануй та дбай про своїх чотириногих друзів.

– Бережи та охороняй природу.

– Дбай про своє здоров’я та розум.

Щось ми трішки притомились і нам потрібно відпочити, а в цьому нам допоможе наша фізкультхвилинка.

Фізкультхвилинка.

По лісі ми йдемо ( крокуємо),

Смачну малинку ми знайдемо (нахили вперед),

Вліво-вправо подивись,

Кругом себе покрутись,

Ось галявинка яка (розводимо руки),

Там малинонька смачна.

Вихователь. А щоб ми краще  зрозуміли про  свої права,  нам допоможуть наші казочки.

Дидактична гра: «Які права порушенні в казках?» Наша задача подивитись на ілюстрацію і визначити, які права порушені в казочках.

  1. Колобок – право на життя.
  2. Коза –Дереза – право на житло.
  3. Лисиця і Журавель – право на повноцінне харчування.
  4. Три ведмеді – право на відпочинок.
  5. Гидке каченя – право на ім’я.

А ще я пропоную вам пограти в гру «Чи добре ми запам’ятали свої  права ?» Де нам допоможуть наші веселі цеглиночки лего.

Але перш ніж почати треба ручки розім’яти.

Пальчикова гімнастика.

Пальчик-пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

 

Гра «Чи добре ми запам’ятали свої  права ?»
(«Так» - зелена цеглинка, «Ні» - червона цеглинка.)

1.  Усі діти мають право на любов і піклування.
2.  Кожна дитина має право їсти тільки: тортики.
3.  Кожна дитина може ображити інших.
4.  Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
5.  Усі діти мають право на освіту.          

6.  Жодна дитина не повинна допомагати дорослим.
7. Усі діти мають право на медичну допомогу.

 

Вихователь. А ти, Оленко, дотримуєшся обов’язків?. Діти, вона каже, що не знала до сьогодні ні про права, ні про обов’язки, тому і не виконувала їх. Але ми сподіваємось, що тепер ти вже знаєш їх і будеш дотримуватись. Діти, давайте ще раз нагадаємо Олекі почуте сьогодні.

– Де записані права дитини?

– Яких обов’язків ми дотримуємось?

– Які права ми знаємо?

Вихователь. Ось які ми молодці, але нашій подрузі Оленці час вже йти в справах, ми з нею прощаємось. А наше заняття завершене. 

docx
Додав(-ла)
Крутофал Ірина
Додано
30 вересня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку