Конспект заняття
з пріоритетом художньо-мовленнєвого розвитку
Тема: Переказ казки «Вовк і Бусел»
Вид: тематичне
Мета: розвивати зв’язне мовлення дітей, комунікативні вміння, вміння відтворювати потрібну інтонацію до запитальних, розповідних та окличних речень; розвивати інтерес до малознайомих слів.
Закріплювати уміння переказувати незнайому казку близько до тексту, передаючи розмову дійових осіб; висловлювати своє ставлення до вчинків героїв. Вчити дітей відтворювати зміст казки в ролях, за допомогою театральних масок.
Виховувати інтерес до народних казок, вміння розуміти персонажів, вирізняти добрі та злі вчинки.
Словник: бусел, застрягла, прохрипів, винагорода, вибратися.
Матеріал: театральний балахон, театральні маски до казки, театральна ширма, казка з ілюстраціями, фатин, мікрофон, звукозапис мелодій.
План-схема.
1. Організаційний момент.
Вихователь одягнена в балахон, на голові театральна маска. Збирає дітей до себе.
- На кого я схожа сьогодні?
-Я запрошую вас в Королівство Казки. А де живуть казки?
2. Діти проходять в осередок театралізованої діяльності.
- Чи любите ви казки?
- Чи хотіли б ви потрапити в казку?
Але щоб потрапити в казку, треба її добре знати. Зараз я почаклую і у нас з’явиться нова казочка (вихователь чаклує і під фатином з’являється казочка з ілюстраціями до неї.
3. Читання казки перший раз.
Пропоную вам зайняти місця глядачів, а я вам почитаю цю казочку. Уважно слухайте! Казочка називається «Вовк і Бусел».
4. Пояснення незнайомих слів.
В цій казці зустрічаються цікаві та не дуже знайомі нам слова. Хочете дізнатися, що вони означають?
Бусел – так ще називають лелеку.
Застрягла – зупинилась на місці і не рухається.
Прохрипів – говорив хриплим голосом.
Винагорода – якийсь подарунок за послугу.
Вибратися – звільнитися, вилізти звідкись.
5. Обговорення змісту казки за системою запитань.
- Якими словами починається казка?
- Що трапилося з Вовком?
- Про що благав Вовк Бусла?
- Чи зжалився Бусел над Вовком?
- Що зробив Бусел?
- Як Вовк віддячив Буслові?
- Як можна назвати вчинок Вовка?
- Що було б, якби Бусел не допоміг Вовку?
6. Читання казки вдруге.
Вихователь емоційно і в ролях читає казку.
7. Інсценізація казки “Вовк і Бусел”.
Вихователь пропонує дітям перенестись в казку.
- Зараз я візьму чарівну хустинку і перетворю когось на Вовка, а когось на Бусла. (чаклує і одягає на дітей маски-наголівнички).
Вихователь бере на себе роль автора. Діти відтворюють зміст та діалоги казки з інтонаційною виразністю (повтор 2 рази). Вихователь розчакловує дітей перед тим, як зняти маски.
8. Підсумок заняття.
Інтерактивна гра «Мікрофон».
Вихователь дає заключну оцінку проведеній діяльності, всім дякує і пропонує повернутися в групу.
Інтелектуальна карта-схема роботи
за казкою «Вовк і Бусел»