Конспект заняття
з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Тема: Складання описової розповіді про лелеку за схемою
Вид: комплексне
Мета: Продовжувати розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, фонематичний слух, творчу уяву.
Зв’язне мовлення: формувати уміння складати невеликі розповіді-описи про птахів за схемою; прищеплювати навички пояснювального мовлення.
Граматика: виробляти уміння узгоджувати слова в реченні в числі, роді і відмінку.
Звукова культура: формувати вміння чітко вимовляти звуки «р», «л» в іграх, чистомовках, розвивати темп мовлення.
Комунікативна діяльність: слухати співбесідника, незалежно від міри своєї прихильності до нього, підтримувати з ним діалог.
Виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до птахів, любов до природи рідного краю.
Словник: активізувати словник дітей новими словами (походжає, хапає, літає, трескотіння , вирій, хатки-кошики, чорногуз, бусел).
Матеріал: схеми опису, вірш І.Блажкевич «Прилетів лелека», матеріали про лелеку із народного календаря, ілюстрації, фото лелеки, дидактичні ігри «Розрізні картинки», «Знайди спільні та відмінні ознаки птахів», «Знайди місце звука в слові», чистомовки, музичний супровід.
План-схема:
- Ігрова ситуація: До дітей завітав Говорунчик з картинками і просить дітей допомогти знайти серед них птаха , який занесений в Червону книгу України. Діти беруть в руки картинки, а вони розрізані на частини...Що робити?
- дидактична гра «Розрізні картинки»; (діти складають птахів з частин, знаходять лелеку);
- читання вірша І.Блажкевич «Прилетів лелека»;
- дидактична гра «Знайди спільні та відмінні ознаки птахів»;
- розглядання ілюстрацій, сюжетних картинок, фотографій лелек;
- бесіда про птаха за запитаннями: Який цей птах за розміром? Якого кольору пір’я? Які він має ноги, дзьоб? Навіщо йому такі довгі ноги і дзьоб? Чим він харчується? Де робить гнізда? Чи вміє цей птах співати? Що ви ще цікавого знаєте про лелек? Чи потрібно оберігати лелек?
- читання уривків про життя лелеки із матеріалів народного календаря;
- дітям пропонується розглянути схему і подумати, що саме потрібно розповісти про птаха?
- діти складають описові розповіді про лелек;
- дидактична гра «Знайди місце звука в слові»;
- промовляння жартівливих чистомовок в яких є звуки «р», «л»;
Підсумок. Вихователь дякує дітям і запитує Говорунчика і дітей, що їм сподобалося найбільше?