Конспект заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку "Складання описової розповіді про лелеку за схемою"

Про матеріал
Розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, фонематичний слух, творчу уяву;формувати уміння складати невеликі розповіді-описи про птахів за схемою; прищеплювати навички пояснювального мовлення;виробляти уміння узгоджувати слова в реченні в числі, роді і відмінку;формувати вміння чітко вимовляти звуки «р», «л» в іграх, чистомовках, розвивати темп мовлення;Виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до птахів, любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Конспект заняття

з пріоритетом мовленнєвого розвитку


Тема: Складання описової розповіді про лелеку за схемою

Вид: комплексне

Мета: Продовжувати розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, фонематичний слух, творчу уяву.

Зв’язне мовлення: формувати уміння складати невеликі розповіді-описи про птахів за схемою; прищеплювати навички пояснювального мовлення.

Граматика: виробляти уміння узгоджувати слова в реченні в числі, роді і відмінку.

Звукова культура: формувати вміння чітко вимовляти звуки «р», «л» в іграх, чистомовках, розвивати темп мовлення.

Комунікативна діяльність: слухати співбесідника, незалежно від міри своєї прихильності до нього, підтримувати з ним діалог.

Виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до птахів, любов до природи рідного краю.

Словник: активізувати словник дітей новими словами (походжає, хапає, літає, трескотіння , вирій, хатки-кошики, чорногуз, бусел).

 Матеріал: схеми опису, вірш І.Блажкевич «Прилетів лелека», матеріали про лелеку із народного календаря, ілюстрації, фото лелеки, дидактичні ігри «Розрізні картинки»,  «Знайди спільні та відмінні ознаки птахів», «Знайди місце звука в слові»,  чистомовки,  музичний супровід.

План-схема:

- Ігрова ситуація: До дітей завітав Говорунчик з картинками і просить дітей допомогти знайти серед них птаха , який занесений в Червону книгу України.   Діти беруть в руки картинки, а вони розрізані  на частини...Що робити?

- дидактична гра «Розрізні картинки»; (діти складають птахів з частин, знаходять лелеку);

-  читання вірша І.Блажкевич «Прилетів лелека»;

- дидактична гра «Знайди спільні та відмінні ознаки птахів»;

- розглядання ілюстрацій, сюжетних картинок, фотографій лелек;

- бесіда про птаха за запитаннями: Який цей птах за розміром? Якого кольору пір’я? Які він має ноги, дзьоб?  Навіщо йому такі довгі ноги і дзьоб? Чим він харчується? Де робить гнізда?   Чи вміє цей птах співати? Що ви ще цікавого знаєте про лелек? Чи потрібно оберігати лелек?

 - читання уривків про життя лелеки із матеріалів народного календаря;

- дітям пропонується розглянути схему і подумати, що саме потрібно розповісти про птаха?

- діти складають описові розповіді про лелек;

- дидактична гра «Знайди місце звука в слові»;

- промовляння жартівливих чистомовок в яких є звуки «р», «л»;

Підсумок. Вихователь дякує дітям і запитує Говорунчика і дітей, що їм сподобалося найбільше?

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку