Конспект заняття з пріоритетом
пізнавального, художньо – естетичного розвитку
Тема: «Прилетів лелека – весну приніс здалека»
Вид: комбіноване
Мета: Розвивати естетичний смак, образне сприймання навколишнього, асоціативну пам’ять, мислення, творчу уяву; сприяти розвитку самостійності, вмінню виражати своє світовідчуття за допомогою кольору.
Формувати знання про зв’язки і залежності в природі. Поглибити знання дітей про лелеку як символ та оберіг України.
Вчити бачити зв’язок між будовою дзьоба, кінцівок та способом існування, особливостями харчування птахів.
За допомогою художніх засобів поглибити уявлення дітей про ознаки весни, викликати естетичні почуття від краси рідної природи, рідного краю. Виховувати почуття любові до птахів, бажання їх оберігати.
Матеріал: ілюстрації птахів, легенди, загадка, картини весни, дидактична гра «Назви ознаки весни», панно, дівчинка-Весна, зразки малюнків, папір, пензлик, фарби.
Попередня робота: спостереження в природі за прильотом птахів, розгляд ілюстрацій, читання та обговорення легенд про лелеку, приказки та повір’я про птахів.
План-схема:
(У групі створений куточок природи весняного лісу, який прикритий легкою,
білою тканиною. На узліссі, на пеньочку, сидить дівчинка-Весна і сумує.)
- Створення ігрової мотивації: вихователь запитує дітей, яка зараз пора року і чи хочуть вони зустрітися з Весною?
- Подорож до лісу. Створення проблемної ситуації: чому весна плаче? Весна розповідає їм, що по дорозі вона загубила ключики до весняних явищ у природі і тепер не може пробудити природу від зимового сну. Як ми можемо допомогти весні? Що можна зробити?
- Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
- Дидактична гра « Назви ознаки весни в природі».
- Психогімнастика «Лелеки повертаються додому».
- Бесіда за системою запитань про перелітних птахів: Де ці птахи перебувають взимку? Куди повертаються весною? Яких пташок ви вже бачили і чули? Чим зайняті птахи у відповідну пору року, що роблять ,чим заклопотані? Яку користь приносять пташки? Чим вони нас звеселяють? Чи можемо ми вважати птахів своїми друзями і чому? Як ми можемо допомогти птахам, які оселяються поблизу?
- Робота над прислів’ям: «Прилетів лелека – весну приніс здалека».
- Слухання казочки «Чому лелека має довгі ноги?»
- Вправа «Відкритий мікрофон»: « Що я знаю про лелеку?»
- Аналіз малюнка за запитаннями: Що зображено на малюнку? Скільки лелек знаходиться в гнізді? Якого кольору гніздо? Якої форми гніздо? Якого кольору лелеки? Якого кольору у них ноги і дзьоб? На які геометричні фігури схожі голова та тулуб? Що роблять лелеки в гнізді?
- Показ і пояснення способу зображення за схемою, зображеною на слайдах.
- Самостійна робота; під час роботи вихователь схвалює, підказує, проводить індивідуальну допомогу при потребі.
- Аналіз дитячих робіт: Яка робота тобі сподобалась? Чим саме вона сподобалась? Що вийшло найкраще? А що б ти змінив?
- Обігрування робіт. Закличка: «Чорногузе, дядьку, зроби мені хатку, і ставок, і млинок, і цибулі грядку».