Конспект заняття з пріоритетом
пізнавального та художньо-мовленнєвого розвитку
Тема: Бесіда за змістом оповідання
«Де живуть наші птахи?»
Вид: тематичне
Мета: Розвивати пам’ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес до природного довкілля.
Формувати вміння давати етично-моральні оцінки та судження діям героїв твору.
Учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати його, запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом.
Збагатити словниковий запас словами: клуні, хатки-кошики, стукотіли, клекотали; спонукати дітей повторювати окремі речення та вирази з відповідною інтонацією.
Розширити знання про роль птахів у житті людей, про лелеку як народний символ України. Виховувати дружні стосунки; любов і повагу до білого птаха, рідного краю, дбайливе ставлення до оточуючого світу.
Матеріал: оповідання, прислів’я, легенди про лелеку, дидактична гра «Розмова птахів».
Попередня робота: Спостереження за птахами в природі, читання легенд про лелеку, вивчення загадок, закличок, прислів’я про птахів, розгляд ілюстрацій.
План-схема:
- Створення ігрової ситуації: вихователь ставить запитання дітям: «Як ви думаєте, про якого птаха ми будемо сьогодні розмовляти, якщо я вам скажу, що цей птах є улюбленим птахом українського народу, символом миру, злагоди та щастя в сім’ї?»
Відлітають за моря,
У краї далекі,
На будинках гнізда в’ють,
Звуть же їх...(Лелеки)
- Чи хотіли б ви дізнатися, чому лелеки живуть біля людей?
Вихователь пропонує відправитися в гості до бабусі-Мудрусі, яка знає багато цікавого про лелеку.
(Групова кімната обставлена за типом сільської хати.)
- Читання оповідання Л.Полтави «Де живуть наші птахи?
- Словникова робота: клуні, хатки-кошики (розгляд малюнків), стукотіли, клекотали (слухання у грамзапису «Відгадай птаха за голосом).
- Бесіда за змістом:
Якої пори відбуваються дії в оповіданні? Чому ви так вирішили?
Що очікувало птахів, коли вони повернулися на старе місце гніздування? Чому засумували птахи?
Як обізвалися старі верби на прохання птахів?
Що трапилося в селі?
Хто побачив першим пожежу?
Що допомогло людям геть не погоріти?
Чому злому чоловіку стало соромно за свій вчинок?
Як він спокутував свою провину?
Хто в цій історії відповів добром на зло?
Чому ми можемо навчитися у птахів? Яким став цей чоловік після доброзичливого ставлення до нього лелеками? Чи робили ви в житті добрі вчинки?
Як нам слід поводитися, щоб нас назвали доброю людиною?
- Дидактична гра «Оціни вчинок».
- Дидактична гра «Розмова птахів».
- Відтворення діалогу, складання діалогу з лелекою.
- Робота над прислів’ям про лелек «Де в дворі лелека гніздує, там в сім’ї мир і злагода панує».
- Легенда про лелеку «Чому цей птах Червононогий?»
- Підсумок заняття «Чому лелеку називають символом України?»