Конспект заняття з пріоритетом пізнавального та художньо-мовленнєвого розвитку "Бесіда за змістом оповідання «Де живуть наші птахи?»"

Про матеріал
Формувати вміння давати етично-моральні оцінки та судження діям героїв твору.Учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати його, запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом.Збагатити словниковий запас словами: клуні, хатки-кошики, стукотіли, клекотали; спонукати дітей повторювати окремі речення та вирази з відповідною інтонацією.Розширити знання про роль птахів у житті.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пріоритетом

пізнавального та  художньо-мовленнєвого розвитку

 

Тема: Бесіда за змістом оповідання

«Де живуть наші птахи?»

Вид: тематичне

Мета: Розвивати пам’ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес до природного довкілля.

           Формувати вміння давати етично-моральні оцінки та судження діям     героїв твору.

            Учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати його, запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом.

            Збагатити словниковий запас словами: клуні, хатки-кошики, стукотіли, клекотали; спонукати дітей повторювати окремі речення та вирази з відповідною інтонацією.

            Розширити знання про роль птахів у житті людей, про лелеку як народний символ України. Виховувати дружні стосунки; любов і повагу до білого птаха, рідного краю, дбайливе ставлення до оточуючого світу.

Матеріал: оповідання, прислів’я, легенди про лелеку, дидактична гра «Розмова птахів».

Попередня робота: Спостереження за птахами в природі, читання легенд про лелеку, вивчення загадок,  закличок, прислів’я про птахів, розгляд ілюстрацій.

План-схема:

- Створення ігрової ситуації: вихователь ставить запитання дітям: «Як ви думаєте,  про якого птаха ми будемо сьогодні розмовляти, якщо я вам скажу, що цей птах є  улюбленим птахом українського народу, символом миру, злагоди та щастя в сім’ї?»  

Відлітають за моря,

У краї далекі,

На будинках гнізда в’ють,

Звуть же їх...(Лелеки)

- Чи хотіли б ви дізнатися, чому лелеки живуть біля людей?

Вихователь пропонує відправитися в гості до бабусі-Мудрусі, яка знає багато цікавого про лелеку.

(Групова кімната обставлена за типом сільської хати.)

- Читання оповідання Л.Полтави «Де живуть наші птахи?

- Словникова робота: клуні, хатки-кошики (розгляд малюнків), стукотіли,  клекотали (слухання у грамзапису «Відгадай птаха за голосом).

-  Бесіда за змістом:

Якої пори відбуваються дії в оповіданні? Чому ви так вирішили?

Що очікувало птахів, коли вони повернулися на старе місце гніздування? Чому засумували птахи?

Як обізвалися старі верби на прохання птахів?

Що трапилося в селі?

Хто побачив першим пожежу? 

Що допомогло людям геть не погоріти?

Чому злому чоловіку стало соромно за свій вчинок?

Як він спокутував свою провину?

Хто в цій історії відповів добром на зло?

Чому ми можемо навчитися у птахів? Яким став цей чоловік після доброзичливого ставлення  до нього лелеками? Чи робили ви в житті добрі вчинки?

Як нам слід поводитися, щоб нас назвали доброю людиною?

- Дидактична гра «Оціни вчинок».

- Дидактична гра «Розмова птахів».

- Відтворення діалогу, складання діалогу з лелекою.

- Робота над прислів’ям про лелек «Де в дворі лелека гніздує, там в сім’ї мир і злагода панує».

- Легенда про лелеку «Чому цей птах Червононогий?»

- Підсумок заняття «Чому лелеку називають символом України?»

    

                          

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку