Мета: Розвиток,мовленнєвого дихання, темпу мовлення, вміння говорити, чітко промовляючи слова; вправляти відповідати на запитання українською мовою (двома трьома словами); вчити дітей складати казку за мнемотехныкою;розвиток пам'яті . Самостійно шукати способи спільного досягнення мети знайшовши героїв до казки. Відстоювати свою думку; творчо реалізовувати себе в груповій роботі; розвивати діалогічне мовлення; збагачувати словник дітей новими словами; вчити вживати в своїй мові форми мовленнєвого етикету; виховувати інтерес до пізнання нового, любов до книг та казок.
Обладнання: Книга без сторінок, виготовлена повітряна куля, відео політа повітряної кулі,чарівне дзеркало,мішечок, яйце, борошно, рукавичка ,колосок, ріпу, ілюстрації до казок, картки по мнемотехніці до казки «Ріпка».Чарівна паличка.
Хід заняття
Добрий день, мої малята
І дівчата і хлоплята
Добрий день, вам гості милі,
Рада бачити вас нині.
Вих-тель: - Діти, до нас сьогодні прийшли гості, гарно посміхніться до гостей і привімаємося з усіма.
Діти: - Добрий день
Вих-тель: - Сьогодні з ранку зайшовши у бібліотеку мені сподобалася одна книга. Поглянте, яку гарну вона має обкладенку, називаєця вона «Світказок».
- А визнаєте, що таке бібліотека???
Діти: ні
Вих-тель: - У кожному місті, містечку й селі є будинок , де зберігається багато різних книг. Там можна взятии кілька з них на певний час додому, прочитати їх і повернути у належному стані. Це місце і називається бібліотека.
Вих-тель: - Давайте відкриємо цю книгу. ( розкриваєм книгу, а там нема сторінок)
Вих-тель: - Поглянте, а де ж сторінки з книги?.
Діти: Зникли
Вих-тель: - Чому вони зникли?
Діти:догадки дітей
Вих-тель: - Я напевно здогадуюсь! Останнім часом діти дивляться дуже багато мультфільмів, а книжок мало хто читає. Тому сторіночки образилися й пішли від нас.
- Як же їх повернути?
- Давайте разом з вами вирушимо на пошуки сторінок у казкову країну. Ви згодні?
Діти: Так
Вих-тель: - А як ми можемо потрапити у казкову країну?
Діти: На машині, на літаку, на автобусі……
Вих-тель: - Поглянте , що це?
Діти: Повітряна куля
Вих-тель: - От- же подорожувати ми будемо на повітряній кулі, беріться за чарівні стрічки і будемо вирушати.
(відео політа повітряної кулі)Кулька чарівна в небо злетить
У чудову казку швидко нас домчіть
Вих-тель: - Нарешті долетіли до казкової країни, але щоб потрапити в казкову країну потрібно пройти через чарівне дзеркало промовити чарівні слова:
«В ДЗЕРКАЛО Я ПОДИВЛЮСЯ,
ДЕ ЗАХОЧУ ТАМ ЗЯВЛЮСЯ»
Вих-тель: Тут хтось є!.Поглянте це ж Ведмедик. Ведмедику ми з дітьми прилетіли в казкову країну, щоб віднайти сторінки до нашої книги, допоможеш нам?
Ведмедик:Допоможу! але спочатку виконайте моє завдання. В мене є Чарівний мішечок! відгадаєте з якої казки предмет віддам вашу сторінку
Д/г «Чарівний мішечок»(за допомогою предмету назвати казку)
Ведмедик по-черзі дістає предмет з мішечка, а діти називають з якої він казки.
Пір´я - «Кривенька качечка»
Яйце – «Курочка ряба»
Борошно – «Колобок»
Рукавиця – «Рукавичка»
Колосок – «Колосок»
Ріпу – «Ріпка»
Ведмедик:Молодці малята гарно справились із завданням. А ось і перша ваша сторінка.(віддаю сторінку від казки «Колобок»)
Вих-тель:Дякуємо тобі ведмедику, а нам час вирушати далі .
Поглянте, хто тут сидить. (Мишка) тут якась записка лежить і набір картинок.
Лист: Дорогі малята я знаю наві-що ви завітали до нашої країни, я хочу вам допомогти знайти сторінку але спершу розкладіть по змісту мою казку.
Вих-лель: Нам потрібно з карток послідовно викласти зміст казочки, та розповісти її, візьміть картки і розглянте їх до якої вони казки?.
Діти: Ріпка
Д/г «Збери казку» Ріпка мнемотехніка
Вих-тель: давайте викладемо послідовно ілюстрації і розповімо зміст казки.
Діти викладають картинки послідовно, відповідно до змісту казки і супроводжують свої дії розповіддю.
(за «Фліпчартом» знаходимо ще одну сторінку до казки «Ріпка»)
Фізкультхвилинка (руханка)
Вих-тель:Рухаємося далі,погляньте, яка гарна рукавичка лежить. З якой казки ця рукавичка?
Діти: Рукавичка
Вих-тель: - Давайте пригадаємо які звірята там заховалися (діти називають звірят, вихователь виймаємо звірят з рукавички і прикріпляє до «Фліпчарт»)
Д/г «Кого не вистачає»
Вих-тель: звірята засумували і хочуть пограти з вами, малята пограємо?
Діти: Так
Вих-тель: Закривайте оченята і будте дуже уважними 1,2,3 почали
(в кінці гри у рукавичкі знаходим ще одну сторінку до казки «Рукавичка»)
Вих-тель Вирушаємо далі,погляньте, що перед вами на столах.
Діти: різні казки
Вих-тель Головні герої казок загубилися, давайте їм допоможемо віднайти свою казку.
Д/г «З якої казки герой» (кожен забирає свою сторінку)
(на кожну дитину розкладається фон та герої різних казок, дітям необхідно до кожного фону віднайти своїх героїв і назвати казку)
Вих-тель Всі сторінки знайшлися можем повертатись до садочка, і прикріпити їх до книги.
памятаєте щоб потрапити назад потрібно пройти через чарівне дзеркало промовити чарівні слова:
«В ДЗЕРКАЛО Я ПОДИВЛЮСЯ,
ДЕ ЗАХОЧУ ТАМ ЗЯВЛЮСЯ»
Вих-тель Беріться за чарівні стрічки і будемо вирушати.
Кулька чарівна в небо летить
У чудовий садочок швидко нас домчіть
(скріплюєм сторінки)
Вих-тель Тепер давайте запамятаємо правила дружби з книгами(діти називають почерзі як потрібно поводитися з книгами):
Діти: Сторінки не загинаєм!
Є закладки – памятаєм!
Обкладенки одягаєм!
Брудними руками книжок не чипаєм!
Тоді вони з нами будуть дружить!
Вих-тель:А ще я хочу запропонувати всім стати в коло і поділитися своїми враженнями. Ми передаємо чарівну паличку один одному і ділимося враженнями .Починати своє речення такими словами, як «мені сподобалося……» , «я запамятав………..», «я вдома батькам розкажу про…………».
Вих-тель:А мені сподобалося якими ви активними, талановитими, добрими, веселими були на сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі і передати солодкий подарунок від казкової країни.