Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку "Яблуко в осінньому саду".

Про матеріал

Навчання дітей колективному переказу оповідання В. Сухомлинського "Яблуко в осінньому саду", збагачення словника прикметниками; закріплення вміння правильно вимовляти звукосполучення [й`е]; розвиток фонематичного слуху, мовленнєвого дихання, уяви, пам'яті, логічного мислення.

Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. Переказ оповідання В. Сухомлинського «Яблуко в осінньому саду».

Мета:

навчальна:

  • вчити дітей колективному переказу оповідання;
  • збагачувати словник прикметниками;
  • вчити утворювати прикметники від іменників;
  • закріплювати вміння правильно вимовляти звукосполучення [й`е];

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, уяву, пам'ять, логічне

          мислення;

виховна:

  • виховувати спостережливість.

Матеріал: аудіозапис шуму вітра, предметні картинки, оповідання, кошик з яблуками.

Хід заняття

  1.   Комунікативна діяльність.

Звучить аудіозапис шуму вітра.

Дефектолог:

- Діти, що це звучить? Ми з вами потрапили до осіннього саду, де шумить вітер. Прислухайтесь до нього. Давайте уявимо себе вітром.

Дихальна вправа «Осінній вітер в саду» - діти роблять глибокий вдих через ніс та  сильний  видих ротом.

                               Сильний, дужий вітер дме, до землі дерева гне.

 

  1. Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

- Подивіться, будь ласка, вітер-пустун розкидав по саду картинки.

Д/г «Назви картинку»

   Педагог показує дітям предметні картинки на позначення слів, які містять звукосполучення [й`е] та просить назвати їх (єнот, кольє, боєць, миє, малює, танцює, Єва, Єгор).

 

   Педагог звертає увагу дітей на кошик з яблуками, який стоїть на столі.

Дефектолог:

- А до якого ж саду ми з вами потрапили? (Відповіді дітей) Так, це яблуневий сад. А як буде називатись сад, якщо в ньому будуть рости груші? Сливи? Персики? Абрикоси? Вишні? Апельсини? Лимони? (Відповіді дітей).

- Якщо ми вже потрапили у яблуневий сад, то пропоную вам послухати цікаве оповідання В. Сухомлинського «Яблуко в осінньому саду».

Робота з текстом.

   Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
   Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч із жовтим листком вони побачили на гілці велике, рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
- Як воно тут збереглося? - з подивом запитала Оля.
- Зараз ми його зірвемо, - сказала Ніна і зірвала яблуко.
   Кожній хотілося потримати його в руках. Оля хотіла, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися у цьому, а тому сказала сестрі:
- Хай тобі буде яблуко, Ніно...
   Ніні теж хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона теж соромилася висловити це бажання, тому сказала сестрі:
- Хай тобі буде яблуко, Олю...
   Яблуко переходило з рук у руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна й та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
   Віддали їй яблуко.
   В маминих очах сяяла радість.
   Мама розрізала яблуко і дала дівчаткам по половинці.

Питання для обговорення:

Що знайшли Оля й Ніна в осінньому саду?

Чому дівчатка передавали яблуко одна одній?

Що вони вирішили зробити з яблуком?

Чому зраділа мама, коли дівчатка принесли їй яблуко?

Як ви гадаєте, для чого мама розділила яблуко порівну між сестрами?

 

Фізкультхвилинка

Ми завзяті й працьовиті – кому треба допоможемо.

У садку зеленому яблук нарвемо.

В кошики великі ми їх складемо.

Ручки хай потрудяться — буде нелегко.

Вправними, бадьорими, дружними ростемо.

 

Дефектолог:

- Діти, будь ласка, ще раз уважно прослухайте оповідання і спробуйте запам’ятати текст для подальшого переказу.

   Повторне читання.

 

3. Перетворювальна діяльність.

   Д/г «Перекажи по черзі»

   Діти по черзі послідовно переказують текст оповідання. Обсяг висловлювання визначає педагог.

4. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

- Сьогодні ви прослухали оповідання В. Сухомлинського «Яблуко в осінньому саду» про дівчаток, які вміють думати не тільки про себе, а й піклуються про інших. Як би ви вчинили на їхньому місці? Коли ви востаннє чимось ділились з іншими? Ось і я сьогодні поділюсь з вами і пригощу яблуками з осіннього саду.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Махмудова Юлія Миколаївна
    Дякую! Дуже чудове заняття!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
4612
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку