Конспект заняття з розвитку мовлення «Сонечко, сонечко, виглянь у віконечко».

Про матеріал

Ознайомити дітей з поняттям «усна народна творчість»; збагачувати словник українськими забавлянками і закличками; закріплювати знання про жанрові особливості творів малих фольклорних форм; вчити розуміти переносне значення образних виразів; формувати виразність, точність мовлення, почуття ритму; розширювати кругозір дітей, збагачувати їх почуття і мову, формувати ставлення до навколишнього світу; виховувати у дітей любов до народної творчості.

Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення.

Тема: «Сонечко, сонечко, виглянь у віконечко».

Мета: продовжувати знайомити дітей з поняттям «усна народна творчість»; збагачувати словник українськими забавлянками і закличками; закріплювати знання про жанрові особливості творів малих фольклорних форм; вчити розуміти переносне значення образних виразів; формувати виразність, точність мовлення, почуття ритму; розширювати кругозір дітей, збагачувати їх почуття і мову, формувати ставлення до навколишнього світу; виховувати у дітей любов до народної творчості.

Матеріал: ілюстрації до забовлянок і закличок про Сонечко; жовті м'ячі (по одному на пару дітей); розрізні картинки (9-16 частин) «Сонечко веселе»,«Сонечко сумне»; папір, гуаш, пензлики, баночки з водою.

 Хід заняття.

1. Організаційний момент

2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Бесіда « Любе Сонечко».

Удень по небу гуляє,

А ввечері на землю спати лягає.

                                 (Сонце)
Любі діточки! Погляньте у віконечко – як гарно світить сонечко!
- Що ви знаєте про сонечко?
- Яке воно?( Жовте, кругле, яскраве…)
- Що робить?(Світить, гріє).
Діти, погляньте, в нас теж є своє сонечко (звертає увагу на підвішене до стелі м’яке сонечко), у нього такі ласкаві та теплі промінці.

 Імітаційна вправа «Злови промінчик» (емоційна розрядка)

-Наше сонечко яскраве, тепле, променисте посилає нам багато теплих промінчиків. Давайте спіймаємо промінчик (імітація лову промінчика).

    Діти підстрибують і долоньками ловлять промінчик, ховають в долоньках, а вихователь заглядає кожному і захоплюється.

3. Вивчення нового матеріалу.

  Діти, а знаєте, в якій країні ми живемо? Правильно, в Україні, ми - українці.   У стародавні часи, коли  люди ще не знали букв (їх ще не придумали), а тому не могли писати, вони передавали з вуст в уста те, що склали найталановитіші автори тієї пори. Бабуся розповідала казку внучці, внучка виростала і розповідала її своїй доньці, а та своїй. У стародавні часи губи називалися устами, тому народна творчість і називається усною. До усної народної творчості відносяться: казки, прислів'я, приказки, пісні, забавлянки, заклички, примовки, загадки, колискові, які вам співала мама або бабуся. Забавлянки, заклички потрібні були людям для того, щоб забавляти маленьких дітей, викликати посмішку у засумученої дитини, заспокоїти коли дитинка плаче. В українських  народних забавлянках (від слова «забавляти») використовуються ніжні слова, красиві вирази. Закличка — коротке поетичне віршоване звернення до різних явищ природи. Якщо пішов дощ, заховалось за хмарку сонечко, діти закликають їх, звертаючись наче до живих:

Послухайте заклички про Сонечко.

Сонечко, сонечко

Сонечко, сонечко,

Виглянь у віконечко,

Дітки гуляють,

Тебе виглядають.

Вигрій, вигрій, сонечко

-Вигрій, вигрій, сонечко,

На широке полечко,

На наше подвір'ячко,

На бабине зіллячко.

Там дід косить,

Сонця просить.

Хмару розбиває,

Сонця добуває.

-Бий, дзвоне, бий!

Хмару розбий.

Вийди, вийди, сонечко
Вийди, вийди, сонечко,
На попове полечко,
З попового полечка
На бабине зіллячко,
З бабиного зіллячка
На моє подвір’ячко.
А ти, хмара,— під татара,
А ти, сонце,— під віконце.
Прийди, прийди, сонечко

Прийди, прийди, сонечко,
Під моє віконечко,
Будемо ся гріти,
Як маленькі діти.

Сонечко, сонечко,
- Сонечко, сонечко,
Виглянь у віконечко.
Я маленький хлопчик,
Виліз на стовпчик,

На дудочці граю,

Христа забавляю.

Сонечко, сонечко

- Сонечко, сонечко!
Відчини віконечко,

Подивись на сонечко!

Оббіжімо кругом хати:

Будемо на сонечку гуляти.

 

- Які ласкаві слова ви почули?

 Чим вам сподобалися заклички? (відповіді дітей)

Гра «Впізнай закличку»

https://careerconfidential.com/wp-content/uploads/2017/05/Erin-K-Summer-Job-Hunt-1080x602.jpg

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0997/00093156-3711c729/1/img9.jpg

http://primdou74.ru/public/users/994/img/151220152213.jpg

https://thumbs.dreamstime.com/z/rain-means-no-play-outside-9547939.jpg


Сонечко, сонечко,

Виглянь у віконечко,

Дітки гуляють,

Тебе виглядають.


  •  Пропоную вам вивчити закличку.

Вигрій, вигрій, сонечко

-Вигрій, вигрій, сонечко,

На широке полечко,

На наше подвір'ячко,

На бабине зіллячко.

Там дід косить,

Сонця просить.

Хмару розбиває,

Сонця добуває.

-Бий, дзвоне, бий!

Хмару розбий.

 

Гра «Кроки» (діти промовляють закличку, крокуючи на кожне слово.)

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм як звірята,

Політаєм як пташки.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

- А зараз я пропоную вам пограти в гру «Сонечко котилося».

 Передаючи один одному невелике сонечко (жовтий пластмасовий м'ячик), ми будемо називати, яким може бути сонечко. Наприклад, рум'яне, тепле, добре, веселе.

Гра «Склади сонечко»

У конвертах  розрізні картинки: «сонечко веселее», «сонечко сумне». Дітям треба зібрати картинки.  Розповісти закличкуку весело або сумно в залежності від того, яке сонечко у них вийшло.

Запропонувати намалювати портрет сонечка. (малюють середину сонечка коло – поролоновими тампонами, промінчики – пальчиками.

Підсумок.

Яка закличка вам сподобалась?

Як лагідно  можно лагідно назвати сонце?

В які ігри грали?

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
3203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку