Конспект інтегрованого заняття з сенсорного виховання з дітьми раннього віку
«Зайчикові іменини»
Підготувала вихователь - методист
ДНЗ (ясла – садок) №12 Деснянського
району міста Києва
Поліщук Ірина Володимирівна
Мета : Формувати вміння дітей шнурувати черевики та сприяти розумінню того, що предмети різняться між собою за кольором та за величиною. Розвивати навички порівнювати величини та добирати предмети за величиною незалежно від їхнього кольору і форми. Закріплювати знання основних кольорів. Формувати співпрацю одне з одним під час дидактичних ігор. Виховувати наполегливість.
Матеріали: Декорація лісової галявини, хатинки лісових звірят, кошики з морквою; дидактичні ігри: морква сира та варена, яблука, сметана, мед, посуд для приготування салату.
Хід заняття
Вихователь організовує дітей до заняття. З’являється Зайчик.
Дорогі мої малятка,
любі хлопчики й дівчатка!
Теплої осінньої днини
я святкую свої іменини.
Всіх вас до себе в гості
хочу запросити
й чимось смачненьким пригостити.
Тож до лісу вирушайте,
мою хатинку відшукайте»
Дидактична гра « Чарівний шнурочок ».
Діти шнурують черевички.
-Молодці , малята! Ви впорались з завданням і тепер тримайте сметанку та йдіть до зайчика з гостинцями!
- Рушаймо, шукати зайчикову хатку!
Діти з вихователем вирушають у подорож. (Підлізання під дугою, ходьба хвилястою доріжкою).
Дидактична гра «Розклади за кольором»
Діти розкладають яблука в різні кошики за кольором.
Чудово ! А за те що ви так гарно впорались з завданням я дам вам яблучок.
Фізкультхвилинка.
Хто тихесенько іде, (ходьба на місці ,вказівний палець тримати вертикально біля губ)
Той ніколи не впаде.(вказівний палець рухати вправо-вліво)
А хто швидко пробіжить,( біг на місці)
Може носика набить.(вказівний палець кілька разів торкається носика)
Діти дарують йому кошик з яблуками, сметаною та медом. Дарують квітку.
Діти, вам сподобалась наша подорож?
Зайчик дякує малятам. Діти прощаються з ним.
«Розкажи - і я забуду,
Покажи - і я запам'ятаю,
Дай спробувати - і я зрозумію»
Висновки:
Інтерактивна форма роботи особливо доцільна для використання з дітьми раннього віку.
У віці раннього дошкілля дитина висловлює вголос свої внутрішні роздуми. Вона ще не навчилася міркувати мовчки, як це прийнято робити в нашому суспільстві.
Для таких міркувань вголос, дитині потрібно слухача. Це може бути інша дитина – одноліток, або хтось з дорослих. Рівно ж дитина спокійно сприймає ляльку чи ведмедика, як партнера для розмов – міркувань.
Озвучені внутрішні міркування дитини не враховують потреби слухача. Такі роздуми вголос є основою для розумового розвитку дитини. Їх необхідно заохочувати під час навчально-виховного процесу.
Чому інтерактивна форма роботи успішна з дітьми раннього віку?
Дитина навчається й розвивається коли задіяні всі змисли (органи відчуття):
Дотик – Кожна дитина мусить доторкнутися пальчиками до сирої й вареної моркви, помішати салат ложкою.
Зір – Кожна дитина мусить побачити зблизька цілу моркву й як вона змінюється з цілої моркви на потерту моркву.
Нюх – Кожна дитина мусить понюхати варену моркву, сиру моркву, готовий салат.
Смак – Кожна дитина мусить мати можливість скуштувати варену моркву, сиру моркву, готовий салат.
Слух – Діти мусять чути безперервний коментар вихователя.
Дітей потрібно заохочувати ділитися своїми враженнями під час занять. В цьому ціла суть інтерактивної методики.