Конспект заняття з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі «Подорож до казкового лісу»

Про матеріал
Мета : Зв’язне мовлення: закріпити у дітей вміння слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих, сприяти формуванню знань про диких тварин, вступати в розмову й відповідати на запитання, в діалогічно – ігровій формі встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Словник: заохочувати дітей до активного вживання іменників назв птахів, тварин; збагатити словник дієсловами, прикметниками, іменниками; сприяти розвитку пояснювального мовлення. Звукова культура мовлення: вчити користуватися засобами інтонаційної виразності. Граматика: вчити дітей узгоджувати іменники з дієсловами у роді, числі та відмінку; узгодження іменників з прийменниками на, під, біля. Фонетика : спонукати вмінню розрізняти висоту, силу, тембр голосу при створенні образів лісових звірят у діалогічному мовлені Розвивати артикуляційний апарат дитини, формувати слух, міміку, загальну моторику, слухову увагу та пам’ять. Виховувати у дітей потребу в спілкуванні, виховання любові до подорожей, до зими, до лісу.
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі

«Подорож до казкового лісу»

Вихователь: Шехова Г. М.

Мета : 

Зв’язне мовлення: закріпити   у дітей вміння слухати і розуміти мовлення  як однолітків так і дорослих, сприяти формуванню  знань про диких тварин, вступати в розмову й відповідати   на запитання, в діалогічно – ігровій формі встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.    

Словник: заохочувати дітей до активного вживання іменників назв птахів, тварин; збагатити словник дієсловами, прикметниками, іменниками;  сприяти розвитку пояснювального мовлення.

Звукова культура мовлення: вчити користуватися засобами інтонаційної виразності.

Граматика: вчити дітей узгоджувати іменники з дієсловами у роді, числі та відмінку; узгодження іменників з прийменниками на, під, біля.

Фонетика : спонукати вмінню розрізняти висоту, силу, тембр голосу при створенні образів лісових звірят у діалогічному мовлені

Розвивати артикуляційний апарат дитини, формувати слух, міміку, загальну моторику, слухову увагу та пам’ять.

Виховувати у дітей потребу в спілкуванні, виховання  любові до подорожей, до зими, до лісу.

Попередня робота: перегляд відео, робота з використанням методу- «мікрофон» , дидактична гра « Де ти білочка живеш?», психогімнастика «Хто це у ліску?» робота над мімікою,  робота над артикуляцією, розучування пальчикової гімнастики «Зайченя», вивчення правил поводження у лісі, спостереження – огляд приміщень у дитячому садку.

Матеріали та обладнання: чарівна скринька, іграшкові лісові звірятка (лисиця, ведмідь, зайчик, олень, їжак, сова), хмаринка зі сніжинками, дерево, схеми для складання речень, відерця з медом, доріжка зі слідами лісових звірят, аудіозапис з голосом сови, картки для гри «На, під, біля…», картки до гри «Один – багато», барлога, нора для зайчика та лисички.

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

(діти вітаються з гостями)

Добрий день, у добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Зима всюди походжає,

Снігом землю укриває.

В.:- Ой, подивіться, що на пеньку лежить! Це ігрова скринька. Давайте разом її відкриємо та роздивимося. Що ж в ній бачите? (Імя дитини), що ти бачиш в цій скринці?

Д.:- Я бачу…

В.: - Так, молодці. А хтось тут ще в нашій скринці сховався. Це їжачок та оленьонок. Давайте подивимося, які вони. (Розгляд тварин). Їм тут зовсім сумно одним в зимовому лісочку. Треба знайти їм друзів. Допоможемо їжачкові та оленю знайти друзів?

В.:- Мої друзі, ви любите подорожувати?(Так). Сьогодні ми з вами вирушимо у зимовий ліс.

Чистомовка

Мо-мо-мо до лісу ми йдемо.

Рі-рі-рі зима на дворі.

Са-са-са навкруги краса.

Ас-ас-ас гарний настрій в нас.

В.:- А зараз візьміться за руки і закрийте очі:

Піднялися, опустилися

У зимовому лісі опинилися.

Подивіться, як гарно в лісі, тихо і дихається легко. Повітря чисте, морозне. Вдихніть аромат зимового лісу.

Ось пливе біла хмаринка

І несе вона сніжинки.

Їм набридло там сидіти

Закортіло полетіти.

Вітерець із ними грав

Сніжну віхолу підняв.

 

Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Зимовий вітер».

В.:- Діти давайте покажемо, як вітер грає із сніжинками. Вдихаємо повільно багато повітря носиком і потім повільно видихаємо ротиком та дуємо на сніжинки. (Вихователь спочатку показує вправу сам, а потім діти разом з вихователем виконують вправу). А давайте це зробимо разом.

В.: - Ось ми і до лісу завітали, де живе багато лісових мешканців. Тут ми з вами лише гості, тому перш ніж ми вирушимо до лісу давайте пригадаємо лісові правила.

Якщо у ліс прийшов гуляти,

Правила повинен знати,

Бігай, стрибай та грай,

Тільки чур не забувай,

Деревця ти не ламай,

Голосно не розмовляй.

Бо звірят ти налякаєш.

Їх спокій побережи,

Адже вони нам не вороги!

В.:- Дітки, подивіться, що ж це за дерево таке? І чиясь домівка на ньому? Як вона називається? (дупло) Хто ж в дуплі може жити? (білка або сова). Давайте ж ми відгадаємо хто ж насправді живе в дуплі? (Аудіозапис з голосом сови). Правильно, це сова.

Розглядання сови.

Звернення сови до малят.

С.: - Добрий день, мої малята! Дуже рада бачить вас в нашому чарівному лісі. Чим я можу вам допомогти?

В.:- Ми шукаємо друзів для їжака та оленя.

С.: - Добре, я вам допоможу. Перед вами три доріжки. Ці доріжки не прості.

Ви направо всі підіть

Маленького друга там знайдіть.

Він гостинці дуже любить

У норі сидить і тужить.

В.:- Дітки, подивіться на доріжці цій сліди. Як ви вважаєте, чиї вони? Так , зайчика. Який гостинець ми візьмемо нашому зайчику? Беріть моркву та відправляємося в путь.

Мовленнєва гра «Склади речення за схемою»

У морквинці намальовані схеми, за якими діти складають речення.

В.:- Давайте погукаємо нашого зайчика. Зайчик, виходь, не бійся.. Наші дітки хочуть з тобою познайомитися.

У норі під кущем діти знаходять зайчика. Розглядання зайчика.

В.:- Зайчик, дуже зрадів, що до нього завітали такі гості. Давайте ми його запросимо до нас на частування.

С.: - Молодці, малята. Справилися.

По прямій доріжці йдіть

Горщик меду з собою візьміть.

По слідам ви поспішайте

Тільки голосно не розмовляйте.

В.:- Дітки, подивіться на доріжці цій сліди. Як ви вважаєте, чиї вони? Так, це сліди ведмедика. Давайте візьмемо йому гостинці, ці горщики з медом.

(Діти йдуть по доріжці, як ведмедики. Біля барлоги, де спить ведмідь, стоїть стіл.)

В.:- Щоб наш ведмедик не образився, треба наш мед поставити на стіл. Обирайте карточки та подивіться куди нам треба поставити наші відерця з медом.

Гра «На, під, біля…»

Діти обирають картки, на яких схематично показано, куди треба поставити відерце з медом: на стіл, під стіл, біля столу.

В.:- Діточки, подивіться, що це за домівка та хто в ній живе? Так , це барлога в ній взимку спить ведмідь. Давайте погукаємо нашого ведмедика та запросимо його на чаювання.

Розглядання ведмедика та його матусі ведмедиці.

В.:- Запрошуємо наших нових друзів з нами та відправляємось далі в путь.

С.: - Ось остання вам доріжка

Ви по ній ідіть як мишки.

Про гостинці не забувайте,

Та тваринку не  злякайте.

В.:- Дітки, подивіться на доріжці цій сліди. Як ви вважаєте, чиї вони? Так, це сліди лисички. Ну, хто зі мною до лисички в гості? Візьмемо до нашої лисички теж подарунки та сюрпризи.

Мовленнєва гра «Один – багато»

На картках зображені предмети: з одного боку один предмет, з другого – багато.

Це одна ягода, а ми візьмемо багато ягід.

Це один гриб, а ми візьмемо багато грибів.

Це один горіх, а ми візьмемо багато горіхів.

Це одна шишка, а ми візьмемо багато шишок.

Це одна пташка, а ми запросимо багато пташок.

Це один заєць, а ми запросимо багато зайців.

В.:- Діточки, подивіться, що це за домівка та хто в ній живе? Так , це лисичка. Давайте її погукаємо. Ось наша хитренька сестриця.

Розглядання лисички.

В.:- Давайте запросимо нашу лисичку до нас на чаювання. Та час нам повертатися.

(Діти повертаються до дерева, де на них чекає сова).

В.:- Наша сова дуже нам допомогла. Давайте і її запросимо та пригостимо солодощами та чаєм.

В.:- Ось ми і повернулися на нашу галявинку, де нас зачекалися вже їжачок та оленьонок. Подивіться, скільки ми друзів для вас знайшли. Я буду мамою ведмедицею, а ви звірятами. Оберіть ким ви хочете бути?

Д.:- Я буду…

В.:- Увага, увага! Запрошуємо усіх на чаювання.

Складання діалогу.

  • Здрастуй, лисичка!
  • Добрий день, ведмедиця!
  •  Рада тебе бачити! Запрошую до нашого столу.
  • З радістю. Я дуже рада з вами познайомитися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Шехова Ганна
Додано
26 березня 2020
Переглядів
15583
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку