Тематичне граматика.
Тема. В пошуках казки.
Мета:
Продовжувати вчити складати складнопідрядні речення зі сполучником підрядності «тому що».
Формувати навички утворювати зменшувано-пестливих форм слів з суфіксами - ичк, - ик , - ичок .
Вправляти в умінні утворювати дієслова за допомогою префіксів роз-, за-.
Узгоджувати кількісні числівники з іменниками.
Вправляти в умінні перетворювати одну частину мови в іншу (іменники на прикметники, додаючи закінчення - ий).
Розвивати логічне мислення, пам’ять, мовлення, увагу.
Виховувати любов до книг, бажання читати казки.
Словник:
активізувати вживання дієслів-антонімів та іменників, які часто вживаються у формі множини.
Матеріал: книжка з чистими сторінками, різнокольорові сходинки, картинки із зображенням казкових героїв: заєць, вовк, ведмідь, лисиця, їжак, півень, коза; картки із зображенням фрагментів казок «Котик та півник», «Колобок», «Кривенька качечка», «Солом’яний бичок»).
Привітання
Сонце загляда в віконце,
І сміються дітлахи.
Нам дарує книжку сонце,
Де живуть наші казки.
(Вихователь розкриває книгу, а там порожні сторінки.)
(казки зникли)
Діти підходять до «чарівних» дверей.
«Утвори башточку слів»
Називаючи слово, потрібно взяти цеглинку і говорячи слово, з’єднати з попередньою.
• в’язати - розв’язати;
• бігти — забігти;
• лізти— залізти;
• їхати — заїхати;
• зачинити — розчинити;
• одягнути — роздягнути;
Дид. гра «Утвори нове слово»
Пшениця – пшеничний
Голос - голосистий
Золото – золотистий
Вітер – вітряний
Сонце – сонячний
Вовк – вовчий
Солома – солом’яний
Заєць - заячий…
)
(Кватирку, вікно.)
( Коробку, пенал, скриньку)
(Книжку, цукерку, пакунок.)
(Діти звертають увагу на сходи з LEGO)
(Одна біла сходинка. П’ять жовтих сходинок, дві зелених сходинки. Одна синя сходинка.)
Фізкультхвилинка
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли.
Наші казочки знайшли.
(Діти виконують відповідні рухи.)
Дидактична гра «Скажи лагідно»
Утворення зменшувально-пестливих форм (заєць, лисиця, вовк, ведмідь, їжак, півень, кіт…)
(Зайчик, лисичка, вовчик, ведмедик, їжачок, півник, півничок, котик, котичок…)
Дидактична гра «Утвори нове слово»
Вовк – вовчий
Заєць - заячий
Лисиця – лисячий
Ведмідь – ведмежий
Кіт – котячий
Дидактична гра «Виправ помилку»
Вихователь називає дітям казки, роблячи помилки, діти мають виправити.
Дидактична гра «Впізнай казку»
Ілюстрації до відомих дітям казок. Діти мають сказати, яка казка є їх улюбленою, складаючи речення зі сполучником – тому що.
(Моя улюблена казка «Півник і двоє мишенят», тому що в цій казці півник працьовитий ).
Нарешті наші казки з нами!
Повертаємось ми нині
Із казкової країни.
У казках герої чемні.
Добрі ввічливі. Напевно,
Ви такими будете,—
Казки не забудете.
Підсумок