Конспект заняття з розвитку мовлення "В пошуках казки"

Про матеріал
Продовжувати вчити складати складнопідрядні речення зі сполучником підрядності «тому що». Формувати навички утворювати зменшувано-пестливих форм слів з суфіксами - ичк, - ик , - ичок . Вправляти в умінні утворювати дієслова за допомогою префіксів роз-, за-. Узгоджувати кількісні числівники з іменниками. Вправляти в умінні перетворювати одну частину мови в іншу (іменники на прикметники, додаючи закінчення - ий).
Перегляд файлу

Тематичне граматика.

Тема. В пошуках казки.

Мета:

Продовжувати вчити складати складнопідрядні речення зі сполучником підрядності «тому що».

Формувати навички утворювати зменшувано-пестливих форм слів з суфіксами  - ичк, - ик , - ичок .

 Вправляти в умінні утворювати дієслова за допомогою префіксів   роз-, за-.

Узгоджувати  кількісні числівники  з іменниками.

Вправляти в умінні перетворювати одну частину мови в іншу (іменники на прикметники, додаючи закінчення - ий).

Розвивати логічне мислення, пам’ять, мовлення, увагу.

Виховувати любов до книг, бажання читати казки.

Словник:
активізувати вживання дієслів-антонімів та іменників, які часто вживаються у формі множини.

Матеріал: книжка з чистими сторінками, різнокольорові сходинки, картинки із зображенням казкових героїв: заєць, вовк, ведмідь, лисиця, їжак, півень, коза;  картки із зображенням фрагментів казок «Котик та півник», «Колобок», «Кривенька качечка», «Солом’яний бичок»).

Хід заняття

 

Привітання

Сонце загляда в віконце,

І сміються дітлахи.

Нам дарує книжку сонце,

Де живуть наші казки.

(Вихователь розкриває книгу, а там порожні сторінки.)

  •          Ой, погляньте, а де ж наші казки?

(казки зникли)

  •           Чому вони зникли? (Варіанти відповідей дітей.)
  •           Наші діти останнім часом дивляться дуже багато мультфільмів, а казок майже не читають. Казки образилися й пішли від нас. Як же їх повернути?
  •          Ми підемо на пошуки казок. Ви згодні?

Діти підходять до «чарівних» дверей.

«Утвори башточку слів»

  •          Щоб ці двері відчинилися, потрібно утворити  нові слова, приставляючи до них часточки роз- або за-  . Наприклад, «йти – зайти, в'язати  - розв’язати».

Називаючи слово, потрібно взяти цеглинку і говорячи слово, з’єднати з попередньою. 

  в’язати - розв’язати;

• бігти — забігти;

• лізти— залізти;

• їхати — заїхати;

• зачинити — розчинити;

• одягнути — роздягнути;

  •                 Малювати – розмалювати

Дид. гра  «Утвори нове слово»

  •          Потрібно перетворити слово, додаючи часточку –ий.

Пшениця – пшеничний

Голос  - голосистий

Золото – золотистий

Вітер – вітряний

Сонце – сонячний

Вовк – вовчий

Солома – солом’яний

Заєць  - заячий…

)

  •          Як багато нових слів ви склали, яка висока наша башточка!
  •           Ось і відчинилися наші двері. Що ще можна відчиняти?

 (Кватирку, вікно.)

  •          А що можна відкрити?

( Коробку, пенал, скриньку)

  •          А розгорнути?

       (Книжку, цукерку, пакунок.)

(Діти звертають увагу на сходи з LEGO)

  •          Ці сходи приведуть нас до казок, але спочатку слід сказати, скільки яких сходинок.

(Одна біла сходинка. П’ять жовтих сходинок, дві зелених сходинки. Одна синя сходинка.)

Фізкультхвилинка

За казками ми пішли,

Не одразу їх знайшли!

Ніжками ми тупали,

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас,

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись,

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли.

Наші казочки знайшли.

(Діти виконують відповідні рухи.)

  •          Ці різнокольорові сходинки привели нас до кошика, в якому сховалися казкові герої. Щоб казкові герої з’явилися, потрібно назвати їх лагідно.

 

 

Дидактична гра «Скажи лагідно»

Утворення зменшувально-пестливих форм (заєць, лисиця, вовк, ведмідь, їжак, півень, кіт…)

(Зайчик,  лисичка, вовчик, ведмедик, їжачок, півник, півничок, котик, котичок…)

Дидактична гра  «Утвори нове слово»

  •          Утворення присвійних прикметників.

Вовк – вовчий

Заєць  - заячий

Лисиця – лисячий

Ведмідь – ведмежий

Кіт – котячий

 

Дидактична гра «Виправ помилку»

  •          Ці звірі герої різних казок, зараз я вам їх буду називати, а ви уважно слухайте, чи правильно я називатиму казки.

Вихователь називає дітям казки, роблячи помилки, діти мають виправити.

  •          Півник і два мишенят.
  •          Маша і троє ведмеді.
  •          Три поросят.
  •          Вовк і сімох козенят.
  •          Білосніжка і семеро гномів.

Дидактична гра «Впізнай казку»

Ілюстрації до відомих дітям казок. Діти мають сказати, яка казка є їх улюбленою, складаючи речення зі сполучником – тому що.

(Моя улюблена казка «Півник і двоє мишенят», тому що в цій казці півник працьовитий ).

 Нарешті наші казки з нами!

Повертаємось ми нині

Із казкової країни.

У казках герої чемні.

Добрі ввічливі. Напевно,

Ви такими будете,—

Казки не забудете.

Підсумок

  •          Чому ви сьогодні вирушили на пошуки казок?
  •          Які казки вам подобаються?
  •          На кого з героїв казок ви хотіли б бути схожими? Чому?

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку