Конспект заняття з розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку "У природи вчимося доброти"

Про матеріал
- розвивати вміння висловлювати своє ставлення, давати оцінку творам, вчинкам героїв казок; - стимулювати у зв’язному мовленні вживання узгоджувальних речень, вживання художньо – виразних засобів, порівнянь, прислів’їв, приказок
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

з розвитку мовлення

з дітьми старшого дошкільного віку

на тему : «У природи вчимося доброти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                       

 

 

                                                                                                            Підготувала і провела:

                                                                                                               вихователь я/садка №72

                                                                                                                 «Теремок» смт. Донське

                                                                                                Болібрух Л.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмний зміст:

  • розвивати вміння висловлювати своє ставлення, давати оцінку творам, вчинкам героїв   

     казок;

  • стимулювати у зв’язному мовленні вживання узгоджувальних речень, вживання

     художньо – виразних засобів, порівнянь, прислів’їв, приказок;

  • удосконалювати вміння передавати інтонацію мовлення;
  • розвиток памяті, уяви, вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки;
  • вчити складати колективну композицію, використовуючи малюнки нетрадиційної техніки малювання «ебру»;
  • закріпити основи моралі через ознайомлення з творами В.Сухомлинського, знання про значення води для природи і людини;
  • виховувати повагу до людей і оточуючої природи.

 

Матеріал: криниця, стрічки, саморобна книга за творами В. Сухомлинського, малюнки

                  дітей.

 

Попередня робота:

  • ознайомлення з творами В. Сухомлинського «Краплина води», «Не забувай про

     джерело», «Камінь»;

-    вивчення прислів’їв приказок;

- розгляд ілюстрацій «Явища природи», «Дніпро», мапи України;

- дослідницька діяльність: пророщування цибулі у воді і сухій склянці, виготовлення

   «льодяників», утворення пари, крапель дощу;

  • малювання за технікою «ебру».

 

Хід заняття:

Діти заходять у групу, вітаються. (Звучить пісенька рівчачка)

  • Діти, в цій скрині знаходиться дуже цінний скарб. Ви всі про нього знаєте. Пропоную вам заглянути всередину, назвати властивість цього скарбу і передати іншій дитині. (Діти по черзі заглядають у скриню, називають ознаки води та передають іншій дитині)

Ознаки, які називають діти:

  • вода прозора;
  • може змінювати колір;
  • падати з неба;
  • бути гарячою,холодною;
  • бути солодкою, солоною;
  • бути доброю, бо допомагає людям і рослинам;
  • наробити багато лиха(шторм, цунамі;
  • необхідна людям для приготування їжі;
  • необхідна, щоб слідкувати за чистотою;
  • може бути парою або твердою.
  • Так, ви назвали всі властивості води. І розмову ми поведемо саме про воду. І ці стрічки, ці струмочки, поведе  нас у подорож. (Розгортаю стрічку, яка веде до криниці. Підходимо до криниці.)

З давніх давен люди шанували воду, збиралися біля криниці. Ось і в нас зявились милі Кумоньки.

 1 кумонька : - Добрий день, кумонько!

 2 кумонька: - (Кума мовчить)

1 кумонька : - Чого мовчиш, як води в рот набрала?

2 кумонька: - Нічого я не набрала. Це ти всі глечики перебила та не помила.

1 кумонька : - Що це з тобою? Колись нас було водою не розлити, а тепер що сталося? Вода ума не мутить та й голови не сушить.

2 кумонька: Я виведу тебе на чисту воду.

1 кумонька : - Вчорашньої води не доженеш.

2 кумонька:- Не все переймай, що по воді пливе.

1 кумонька : -З брудної води ще ніхто чистим не вийшов, тож не каламуть її.

  • Балакучі наші кумоньки, але й інші хочуть задати свої питання. Тільки одна умова – питання повинно починатися зі слів «А чи знаєте ви, що…»

(Питання дітей)

  • у річці вода…(прісна), а у морі…(солона);
  • у нас в Україні є два моря …(Чорне і Азовське);
  • саме мілководне море у світі.. (Азовське);
  • столиця України- Київ, розташована на березі… (річки Дніпро);
  • у  нашому селищі протікає …(річка Калка).
  • Молодці, діти, багато цікавого ви нам розповіли, і друга стрічка веде нас (розстеляю стрічку) у …(куточок книги)
  • Сідайте зручненько, будь ласка,

      Бо розпочинається казка.

По доріжці бігла мишка

          І несла в торбинці книжку,

          Через пень перечепилась

          І та книжка загубилась.

                    Я в садочок вранці йшла

                     І ту книжечку знайшла.

                    Вам, малята, принесла.

                     Книга, діти, не проста.

         Письменника Сухомлинського вона.

         Головна героїня в ній – вода,

         Бо дуже цінна нам вона.

         Книжечку цю я відкриваю,

         Бути добрими, розумними вам бажаю.

 

   Розгляд та бесіда за саморобними малюнками книги за творами В, Сухомлинського .

 

1 сторінка . Казка В. Сухомлинського «Краплина води». Питання до дітей.

  • Хто був героями казки «Краплина води»? (маленькі мандрівники і бабуся)
  • Що поганого зробили маленькі мандрівники? (не дали бабусі першій напитися води);
  • Якими словами автор говорить про воду? (Вода – скарб, яким потрібно ділитись)

2 сторінка.

  • Дерева дивні ростуть…В яку ж казку вони нас ведуть? («Не забувай про джерело»)
  • Чому саме так назвали цю казку? (Бо природа потребує допомоги і захисту)
  • Чому відра висять на деревах? (Коли дорослі і малі скупались в озері, вони повинні були винести відро мулу)
  • Який приклад показала родина Неприкаяних? (Вони не винесли мул)
  • В яку частину доби стали купатись люди? (Вночі)
  • Чому саме вночі? (Бо їм було соромно дивитись один одному в очі і мучила совість)
  • Чому не можна так казати –«на мій вік вистачить»? (Бо потрібно турботливо ставитись до природи, оточуючого, щоб милувались діти і онуки)
  • Чи приходять  в наш час діти і онуки героїв казки купатись в озері? (Ні, бо там нічого немає, все висохло).

З сторінка.

  • Як називається казка, в якій хлопчик загубив криницю? («Камінь»)
  • Коли хлопчик був маленьким – все цвіло, а став стареньким – довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки. Чому так сталося? (Бо він кинув камінь у колодязь, засозло джерело, а рослинам і тваринам потрібна вода)
  • Весела чи сумна ця казка? (Сумна)
  • Чим вона сумна? (Бо загинули рослини, пташки перелетіли в інше місце)
  • Ви помітили, що в нашій книзі є вільна сторінка? Я пропоную вам скласти нашу веселу казку.
  • Струмочок далі кличе нас.

Веселі малюнки чекають вас.

 

Фізхвилинка.

 

Діти підходять до столів.

  • Ви впізнаєте свої малюнки? Вони стануть героями нашої казки, яку ми створимо.

Діти заздалегідь намалювали малюнки за технікою «ебру».

  • Діти, скажіть, що ви зобразили? (Сонце, хмарку з дощем, ялинку, озеро, метелика, відерце, квіти, кущик)
  • Давайте ж розпочнемо складати нашу казку.
  • Де відбувалася подія нашої казки? (На галявині з озерцем)
  • Що росло на галявині? (Квіти, трава, ялинка, кущик)
  • Яка була погода? (Сонячна, бо світило сонце)
  • Хто там жив і що робив? (Метелик, який відерцем набирав воду і поливав рослини)
  • Чи вистачило води в озерці? (Ні, воно обміліло)
  • Що допомогло наповнити озерце? (Дощова хмарка)

    

  Діти переказують казку.

 

  • Ми з вами заповнили вільну сторінку книги. Я думаю, що нашу казку, яу і казки В. Сухомлинського, ви розкажете своїм друзям, батькам. А коли станете дорослими – своїм дітям. Бо ці казки вчать дружбі, бережному ставленню до людей і природи. Хай все буде добре, а все погане змиє вода.

 

 

doc
Додано
13 січня 2020
Переглядів
3086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку