Заняття з мовленнєвого розвитку
з використанням оздоровчих технологій
«Зима в дружбі з дітьми усіма»
Мета: Розширювати знання дітей про зиму та зимові явища, уважно слухати загадку про зиму,відповідати на запитання, не відхиляючись від змісту, вести колективний діалог у невимушеній формі. Вправляти в артикуляції звука [с]. Спонукати дітей до вживання різних типів речень, будувати їх самостійно з опорою на картинку; вчити не копіювати розповіді товаришів, а висловлюватися самостійно. Продовжувати збагачувати словник прикметниками. Розвивати вміння слухати, розуміти та запам'ятовувати віршовані твори з опорою на мнемо таблицю. Вдосконалювати правильне мовленнєве дихання, тривалий ротовий видих. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, пам'ять, мислення, зосередженість. Виховувати бажання виконувати завдання.
Матеріал: виготовлений сніговик, скринька, дитячі санки, аудіо запис ,картинки з зображенням розваг дітей, пластмасові сніжинки підвішені до палиці, мнемо таблиця, біле покривало.
Вихователь
Будемо ми разом грати, заняття вже час почати
- До нас на заняття завітали гості. Привітаймося.
Діти.
Добрий день вітаємо вас!
Дуже раді бачити вас.
Психогімнастика
Хвилинка доброти
Просімо у соня тепла і добра,
Сонячний дощ уявіть дітвора.
Промінчики сонця в долоньки візьміть,
В голівку, в сердечка їх поселіть.
Гаряче тепло розлилося по тілу…
Тепер нам під силу будь-яку діло.
- Діти відгадайте загадку…
- Стало біло навкруги,я розпушую сніги,
Наганяю холоди, воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми усіма, здогадались? Я…(зима)
- Правильно, за якими ознаками ви впізнали зиму?
- Діти, допоможіть мені придумати слова про зиму під час гри «Додай слово».
Мовленнєва вправа «Додай слова»
-От випав сніг, яка обнова, зима тоді така…(чудова),
Мороз у лід озера кута, зима тоді всі кажуть…(люта),
Вона буває і серйозна, холодна, вітряна, й (морозна)
А як насуне хмара сива, зима по-своєму…(красива).
Гілок під інеєм не видно зима тоді, звичайно…(срібна)
Синичка змерзла і голодна, бо видалась зима…(холодна).
Зима, зима, усякий знає, вона холодною…(буває).
Чистомовка
Давайте пригадаємо чистомовку про зиму:
Са-са-са – на дворі краса,
Сі-сі-сі – снігу ми раді всі,
Су-су-су – сніжки я в руках несу.
Со-со-со – сніжне ліплю колесо
Пальчикова гра
На дворі мороз і вітер, коли гуляють діти.
Ручки, ручки потирають, ручки ручки зігрівають.
Щоб не мерзли наші ручки, ми похлопаєм в долоньки.
Щоб не мерзли наші ніжки, ми потопаємо трішки.
І мороз нам не страшний, бо у діток рукавички….
А як замерзнуть у нас ручки, як ми їх зігріємо?...
Потріть ручки одна об одну до відчуття тепла,
ніби знімаємо печатки потягуєм кожен пальчик…
Зробили кулачки і потерли їми вгору-вниз…
Чути рип снігу ніби хтось іде…
-Здається, хтось до нас поспішає?
Вихователь завозить сніговика з скринькою на санках .
-До нас прийшов сніговик, в цілім світі мандрівник.
У капелюх його вберем, буде в нас він казкарем,
Він дива робити звик наче справжній чаравник.
Та приніс такий дарунок, різних завдань великий пакунок…
Під звуки мелодії чуда вихователь відкриває скриньку
Мовна гра, «Я люблю зиму, тому що…»
(Вихователь дітям роздає картинки з зображенням розваг дітей, діти роздивляються і розповідають що зображено на картинці)
( Діти почерзі називають слово, вихователь дає сніжинку підвішену на палиці за нитку.)
Відповіді дітей: ніжна, мережана, легенька,білосніжна,срібляста,чарівна, біла,блискуча,холодна, мокра, срібна, блакитна…
Вправа для очей
Фізкультхвилинка
Сипле, сипле сніг довкола, станемо у дружнє коло.
(діти стають у коло).
Білий сніг, білий сніг, засипає швидко всіх.
(піднімають повільно руки догори і повільно опускають).
На санчата ми сідає, стрімко з гірочки з'їзжаєм.
(стають одне за одним).
Білий сніг, білий сніг – їдемо хутчіш од всіх.
(Біжать по колу, тримають руки за спиною)
А тепер на лижі стали і помчали,і помчали!
(йдуть по колу зігнувши руки в ліктях)
Білий сніг, білий сніг з неба падає на всіх.
Рухами рук зображують падіння снігу).
Ми сніжок-пушок качали,з нього бабу змайстрували.
(нахиляються і показують, як ліплять снігову бабу)
Білий сніг, білий сніг… Бабця краща від усіх!
(руки протягують уперед – в сторони).
Цілий день ми веселились, а надвечір утомились.
(Присідають, руки складають під щоки, ніби «сплять»)
Білий сніг, білий сніг… Дітки сплять міцніш од всіх!
(усміхаються, ніби бачать солодкі сни).
Вихователь виставляє картину, накриту білим покривалом.
- Діти, зима ще й чарівниця, ось який намет намела, можливо в ньому спить ведмідь? Знімає покривало.
- Що це?
- Уважно роздивіться, а я вам розповім вірш Леоніда Зінків-Куліша «Зима» за мнемо таблицею…
- Чи м сподобався цей вірш?
- Послухайте ще раз уважно…
Колективне читання вірша з опорою на мнемо таблицю.
Читання вірша дітьми 2-3 дитини.
Вихователь відкриває скриньку.
вірш Леонід Зінків-Куліш «Зима» за мнемо таблицею