Заняття з мовленнєвого розвитку з використанням оздоровчих технологій «Зима в дружбі з дітьми усіма»

Про матеріал
Мета: Розширювати знання дітей про зиму та зимові явища, уважно слухати загадку про зиму,відповідати на запитання, не відхиляючись від змісту, вести колективний діалог у невимушеній формі. Вправляти в артикуляції звука [с]. Спонукати дітей до вживання різних типів речень, будувати їх самостійно з опорою на картинку; вчити не копіювати розповіді товаришів, а висловлюватися самостійно. Продовжувати збагачувати словник прикметниками. Розвивати вміння слухати, розуміти та запам'ятовувати віршовані твори з опорою на мнемо таблицю. Вдосконалювати правильне мовленнєве дихання, тривалий ротовий видих. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, пам'ять, мислення, зосередженість. Виховувати бажання виконувати завдання.
Перегляд файлу

                     Заняття з мовленнєвого розвитку

                  з використанням оздоровчих технологій

                             «Зима в дружбі з дітьми усіма»

      Мета: Розширювати знання дітей про зиму та зимові явища, уважно слухати загадку про зиму,відповідати  на запитання, не відхиляючись від змісту, вести колективний діалог  у невимушеній формі.  Вправляти в артикуляції звука [с]. Спонукати дітей до вживання різних типів речень, будувати їх самостійно з опорою на картинку; вчити не копіювати розповіді товаришів, а висловлюватися самостійно. Продовжувати збагачувати словник прикметниками. Розвивати вміння слухати, розуміти та запам'ятовувати віршовані твори з опорою на мнемо таблицю. Вдосконалювати правильне мовленнєве дихання, тривалий ротовий видих. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, пам'ять, мислення, зосередженість. Виховувати бажання виконувати завдання.

      Матеріал: виготовлений сніговик, скринька, дитячі санки, аудіо запис ,картинки з зображенням розваг дітей, пластмасові сніжинки підвішені до палиці, мнемо таблиця, біле покривало.

Вихователь

  • Я всіх дітей гукаю, та до себе закликаю!

     Будемо ми разом грати, заняття вже час почати

     - До нас на заняття завітали гості. Привітаймося.

Діти.

         Добрий день вітаємо вас!

         Дуже раді бачити вас.

Психогімнастика

  • У мене сьогодні гарний настрій, бо рада гостям…  Давайте передамо настрій один одному долоньками (діти вдають ніби щось уявне передають один одному). Тепер гарний настрій у всіх діток. Посміхнімося.

Хвилинка доброти

Просімо у соня тепла і добра,

Сонячний дощ уявіть дітвора.

Промінчики сонця в долоньки візьміть,

В голівку, в сердечка їх поселіть.

Гаряче тепло розлилося по тілу…

Тепер нам під силу будь-яку діло.

     - Діти відгадайте загадку…

- Стало біло навкруги,я розпушую сніги,

Наганяю холоди, воду сковую в льоди.

В дружбі з дітьми усіма, здогадались? Я…(зима)

- Правильно, за якими ознаками ви впізнали зиму?

- Діти, допоможіть мені придумати слова про зиму під час гри «Додай слово».

Мовленнєва вправа «Додай слова»

-От випав сніг, яка обнова, зима тоді така…(чудова),

Мороз у лід озера кута, зима тоді всі кажуть…(люта),

Вона буває і серйозна, холодна, вітряна, й (морозна)

А як насуне хмара сива, зима по-своєму…(красива).

Гілок під інеєм не видно зима тоді, звичайно…(срібна)

Синичка змерзла і голодна, бо видалась зима…(холодна).

Зима, зима, усякий знає, вона холодною…(буває).

Чистомовка

Давайте пригадаємо чистомовку про зиму:

Са-са-са – на дворі краса,

Сі-сі-сі – снігу ми раді всі,

Су-су-су – сніжки я в руках несу.

Со-со-со – сніжне ліплю колесо

Пальчикова гра

На дворі мороз і вітер, коли гуляють діти.

Ручки, ручки потирають, ручки ручки зігрівають.

Щоб не мерзли наші ручки, ми похлопаєм в долоньки.

Щоб не мерзли наші ніжки, ми потопаємо трішки.

І мороз нам не страшний, бо у діток рукавички….

    А як замерзнуть у нас ручки, як ми їх зігріємо?...

Потріть ручки одна об одну до відчуття тепла,

 ніби знімаємо печатки потягуєм кожен пальчик…

Зробили кулачки і потерли їми вгору-вниз…

 Чути рип снігу ніби хтось іде…

-Здається, хтось до нас поспішає?

     Вихователь завозить сніговика з скринькою на санках .

-До нас прийшов сніговик, в цілім світі мандрівник.

У капелюх його вберем, буде в нас він казкарем,

Він дива робити звик наче справжній чаравник.

Та приніс такий дарунок, різних завдань великий пакунок…

Під звуки мелодії чуда вихователь відкриває скриньку

  • В скринці є картинки з допомогою їх розкажіть сніговику за що діти люблять зиму?

Мовна гра, «Я люблю зиму, тому що…»

(Вихователь дітям роздає картинки з зображенням розваг дітей, діти роздивляються і розповідають що зображено на картинці)

  • Знову скриньку відчиняю…(звучить мелодія чуда), І завдання нове маю…
  • Подивіться, як багато сніжинок нам приніс сніговик…
  • Пограємо в гру, сніжинка яка?

( Діти почерзі називають слово, вихователь дає сніжинку підвішену на палиці за нитку.)

Відповіді дітей: ніжна, мережана, легенька,білосніжна,срібляста,чарівна, біла,блискуча,холодна, мокра, срібна, блакитна…

  • А що сніжинки вміють робити?(літати, кружляти, падати, танути).
  • Вправа на розвиток дихання «Сніжинки» звучить аудіо запис відповідно до темпу
  • Уявіть себе легеньким вітерцем, подмухайте легенько на сніжинку…
  • Здійнялась хурделиця, завив сердитий вітер сніжинки високо здійнялися.
  • Вітер стих, і сніжинки опустилося додолу…

Вправа для очей

  • Подивіться на сніжинку,(діти тримають сніжинку на рівні очей)
  • Очі щільно ми закрили- це 1,2,3,4…
  • Потім ширше розкриваєм, в далині розглядаєм…
  • За сніжинкою очима обертаєм, головою не хитаєм…
  • Вліво-1,2,3,4; вправо стількиж повторили,
  • Вгору….Вниз…
  • Щільно очі ми закрили…1,2,3,4, -  і очі наші відпочили…

Фізкультхвилинка

Сипле, сипле сніг довкола, станемо у дружнє коло.

(діти стають у коло).

Білий сніг, білий сніг, засипає швидко всіх.

(піднімають повільно руки догори і повільно опускають).

На санчата ми сідає, стрімко з гірочки з'їзжаєм.

(стають одне за одним).

Білий сніг, білий сніг – їдемо хутчіш од всіх.

(Біжать по колу, тримають руки за спиною)

А тепер на лижі стали і помчали,і помчали!

(йдуть по колу зігнувши руки в ліктях)

Білий сніг, білий сніг з неба падає на всіх.

Рухами рук зображують падіння снігу).

Ми сніжок-пушок качали,з нього бабу змайстрували.

(нахиляються і показують, як ліплять снігову бабу)

Білий сніг, білий сніг… Бабця краща від усіх!

(руки протягують уперед – в сторони).

Цілий день ми веселились, а надвечір утомились.

(Присідають, руки складають під щоки, ніби «сплять»)

Білий сніг, білий сніг… Дітки сплять міцніш од всіх!

(усміхаються, ніби бачать солодкі сни).

 

Вихователь виставляє картину, накриту білим покривалом.

- Діти, зима ще й чарівниця, ось який намет намела, можливо в ньому спить ведмідь? Знімає покривало.

- Що це?

- Уважно роздивіться, а я вам розповім вірш Леоніда Зінків-Куліша «Зима» за мнемо таблицею…

-  Чи м сподобався цей вірш?

- Послухайте ще раз уважно…

Колективне читання вірша з опорою на мнемо таблицю.

Читання вірша дітьми 2-3 дитини.

  • Молодці дітки. Ви вивчили такий гарний вірш про зиму.

Вихователь відкриває скриньку.

  • Скринька пуста, у сніговика закінчились завдання. Вам сподобалась зустріч з сніговиком? А що найбільше сподобалося на занятті?
  • Молодці, малята. Сніговику теж сподобалося з вами забавлятись. Ми зараз підемо на двір і продовжимо грати в зимові ігри з сніговиком.

 

 вірш Леонід Зінків-Куліш «Зима» за мнемо таблицею

 

D:\DCIM\103D5100\DSC_0560.JPG

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку