Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням піскотерапії для дітей молодшого дошкільного віку

Про матеріал
Конспект заняття сприятиме розвитку пізнавального інтересу, пам’яті, мислення, уваги, дрібної моторики рук, зв’язного мовлення; допоможе вчити дітей розповідати знайому казку з допомогою вихователя, відповідати на запитання використовуючи ефект піскотерапії.
Перегляд файлу

На пісочку малюки створять казку залюбки

 

конспект заняття з розвитку мовлення з використанням піскотерапії

для дітей молодшого дошкільного віку

 

Мета: вчити дітей розповідати знайому казку з допомогою вихователя; продовжувати гармонізувати емоційну сферу дітей, саморегуляцію, використовуючи ефект піскотерапії; удосконалювати вміння малят відповідати на запитання вихователя, утворювати слова-ознаки; сприяти розвитку пізнавального інтересу, пам’яті, мислення, уваги, дрібної моторики рук, зв’язного мовлення; виховувати товариські стосунки, почуття взаємодопомоги.                                                                          

Матеріал: індивідуальні ємкості для піску, ілюстрації до казки «Колобок».

Попередня робота: читання казки «Колобок», розгляд ілюстрацій із зображенням казкових героїв.

Хід заняття

Вступна частина

Вихователь:                        Мої гарнесенькі малята,

Любі хлопчики й дівчата!

Завітали в добрий час

Гості гарнії до нас.

Дружно з ними привітайтесь

І у подорож збирайтесь.

 

Вихователь: А подорож наша буде пізнавальна, цікава. Казка знайома чекає на вас, але вона  незвичайна, пісочна. Для того, щоб казка завітала до нас, давайте привітаємося з піском.

Основна частина

Вправа «Вітаю тебе, пісок!»

 

  1. Діти торкаються піску почергово пальцями однієї руки, потім – другої, а згодом ­одночасно всіма пальцями.
  2. Діти легко (з напруженням) стискають кулачки з піском, а потім повільно висипають його в пісочницю.
  1. Діти торкаються піску всією долонею: спочатку внутрішньою стороною, а потім –зовнішньою.
  2. Діти перетирають пісок між долонями, між пальцями.

Вихователь: Давайте з вами намалюємо пальчиком великий круг.

– Що буває круглим?

– Якщо ми намалюємо очі, рот. На кого  буде схожий?   (На Колобка)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

– Давайте пригадаємо, як починається казка «Колобок».

Жили – були дід і баба. А потім що? Просить дід бабу: «Спечи мені, бабо, Колобка!». Баба пішла до комори.

Вправа «Колобок»

  1. «По засіках помела» (діти змітають долонькою поверхню піску).
  2. «По коморі пошкребла» (діти стискають і розтискають руки з піском)
  3. «Замісила тісто» (діти вдавлюють кулачками пісок)
  4. «Розкачала тісто» (діти гладять пісок долоньками).

Зліпила колобок. Колобок  який? (круглий, рум'яний, запашний, смачний ) Спекла його і поклала на віконечко, щоб охолонув. А він лежав-лежав, набридло йому, скочив з підвіконня та й покотився по доріжці.

-  Що ж далі трапилося з Колобком?

– Так, покотився Колобок по доріжці до лісу.

– Кого зустрів Колобок у лісі?

- А яку пісеньку Колобок співав звірятам? (діти співають пісеньку Колобка)

Діти розповідають казку і імітують сліди тварин на піску.

- Діти, кого першого зустрів Колобок у лісі? Давайте покажемо, як зайчик стрибає.

«Зайчик» (діти крокують двома пальчиками по піску, стрибаючи в різні сторони). А що Колобок сказав зайчику? («Я від баби утік, я від діда утік і від тебе втечу»)

- А далі? (Покотився. А на зустріч йому іде вовк)

«Вовк» (почергово крокують двома пальчиками по піску). Що сказав на прощання Колобок вовку? («Я від баби утік, від діда утік, від зайця утік і від тебе втечу»)

-А потім  кого зустрів?

«Ведмідь» (діти «тупають» по піску кулачками). І ведмедя перехитрив Колобок. Коли це на зустріч йому іде…

«Лисиця» (здійснюють хвилясті рухи по піску).

- Що трапилося з Колобком після зустрічі з лисичкою?

- А чому вона його з’їла? (бо він був рум'яний, апетитний, запашний, як тістечко. Та ще й вихвалявся)

- Діти, прийшов час нам відпочити, фізхвилиночку зробити.

Фізкультхвилинка

Сумно в лісі нам стояти,
Треба трішки пострибати:
Скік та скок, скік та скок,

Тепер будем присідати,

Сонечко розвеселяти: 
Встали-сіли, встали-сіли.  
Грати далі захотіли.

 

Діти, давайте пограємо у цікаву гру.

 

Вправа «Хто який і що любить»

(підбирання картинок)

Зайчик - маленький, біленький або сіренький, пухнастий, боягузливий. Любить моркву, капусту.

Вовк - злий, зубатий, сильний, сірий. Любить їсти м'ясо.

Ведмідь – коричневий, великий, сильний, клишоногий. Любить мед, ягоди.

Лисичка – руда, красива, хитра. Любить і курочку, і мишку зловити та з'їсти.

Заключна частина

– Ось і закінчилася наша подорож. Шкода Колобка, але в цьому він винен сам, бо він вихвалявся, спілкувався з незнайомими звірями. Тож, дітки, щоб не потрапити в таку біду нам слід бути обережними з незнайомими людьми, слухати та виконувати вказівки своїх батьків

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку