На пісочку малюки створять казку залюбки
конспект заняття з розвитку мовлення з використанням піскотерапії
для дітей молодшого дошкільного віку
Мета: вчити дітей розповідати знайому казку з допомогою вихователя; продовжувати гармонізувати емоційну сферу дітей, саморегуляцію, використовуючи ефект піскотерапії; удосконалювати вміння малят відповідати на запитання вихователя, утворювати слова-ознаки; сприяти розвитку пізнавального інтересу, пам’яті, мислення, уваги, дрібної моторики рук, зв’язного мовлення; виховувати товариські стосунки, почуття взаємодопомоги.
Матеріал: індивідуальні ємкості для піску, ілюстрації до казки «Колобок».
Попередня робота: читання казки «Колобок», розгляд ілюстрацій із зображенням казкових героїв.
Хід заняття
Вступна частина
Вихователь: Мої гарнесенькі малята,
Любі хлопчики й дівчата!
Завітали в добрий час
Гості гарнії до нас.
Дружно з ними привітайтесь
І у подорож збирайтесь.
Вихователь: А подорож наша буде пізнавальна, цікава. Казка знайома чекає на вас, але вона незвичайна, пісочна. Для того, щоб казка завітала до нас, давайте привітаємося з піском.
Основна частина
Вправа «Вітаю тебе, пісок!»
Вихователь: Давайте з вами намалюємо пальчиком великий круг.
– Що буває круглим?
– Якщо ми намалюємо очі, рот. На кого буде схожий? (На Колобка)
– Давайте пригадаємо, як починається казка «Колобок».
Жили – були дід і баба. А потім що? Просить дід бабу: «Спечи мені, бабо, Колобка!». Баба пішла до комори.
Вправа «Колобок»
Зліпила колобок. Колобок який? (круглий, рум'яний, запашний, смачний ) Спекла його і поклала на віконечко, щоб охолонув. А він лежав-лежав, набридло йому, скочив з підвіконня та й покотився по доріжці.
- Що ж далі трапилося з Колобком?
– Так, покотився Колобок по доріжці до лісу.
– Кого зустрів Колобок у лісі?
- А яку пісеньку Колобок співав звірятам? (діти співають пісеньку Колобка)
Діти розповідають казку і імітують сліди тварин на піску.
- Діти, кого першого зустрів Колобок у лісі? Давайте покажемо, як зайчик стрибає.
«Зайчик» (діти крокують двома пальчиками по піску, стрибаючи в різні сторони). А що Колобок сказав зайчику? («Я від баби утік, я від діда утік і від тебе втечу»)
- А далі? (Покотився. А на зустріч йому іде вовк)
«Вовк» (почергово крокують двома пальчиками по піску). Що сказав на прощання Колобок вовку? («Я від баби утік, від діда утік, від зайця утік і від тебе втечу»)
-А потім кого зустрів?
«Ведмідь» (діти «тупають» по піску кулачками). І ведмедя перехитрив Колобок. Коли це на зустріч йому іде…
«Лисиця» (здійснюють хвилясті рухи по піску).
- Що трапилося з Колобком після зустрічі з лисичкою?
- А чому вона його з’їла? (бо він був рум'яний, апетитний, запашний, як тістечко. Та ще й вихвалявся)
- Діти, прийшов час нам відпочити, фізхвилиночку зробити.
Фізкультхвилинка
Сумно в лісі нам стояти,
Треба трішки пострибати:
Скік та скок, скік та скок,
Тепер будем присідати,
Сонечко розвеселяти:
Встали-сіли, встали-сіли.
Грати далі захотіли.
Діти, давайте пограємо у цікаву гру.
Вправа «Хто який і що любить»
(підбирання картинок)
Зайчик - маленький, біленький або сіренький, пухнастий, боягузливий. Любить моркву, капусту.
Вовк - злий, зубатий, сильний, сірий. Любить їсти м'ясо.
Ведмідь – коричневий, великий, сильний, клишоногий. Любить мед, ягоди.
Лисичка – руда, красива, хитра. Любить і курочку, і мишку зловити та з'їсти.
Заключна частина
– Ось і закінчилася наша подорож. Шкода Колобка, але в цьому він винен сам, бо він вихвалявся, спілкувався з незнайомими звірями. Тож, дітки, щоб не потрапити в таку біду нам слід бути обережними з незнайомими людьми, слухати та виконувати вказівки своїх батьків