Тема. Казки зимового лісу.
Мета. Розвивати вміння володіти різними видами ігрових рухів, елементарно діяти під час дослідно-експериментальної діяльності.
Виховувати любов до зимової пори року, вміння захоплюватися зимовим явищам, самостійність, бажання посильно допомагати рідним.
Вчити дітей називати зимову пору року, називати її характерні ознаки, кого можна зустріти у зимовому лісі (по слідах), закріплювати знання про геометричні фігури (кулю - круг), викладати їх у певній послідовності, розташовувати їх так, щоб вийшло зображення, порядкової нумерації
Матеріал. Ілюстрації зимової пори року, предметні картинки, атрибути до ігрової, дослідницької та продуктивної діяльності.
Хід заняття
Вихователь. Доброго ранку!
Ми друзів вітаємо.
Доброго ранку!
Ми друзям бажаємо.
Доброго ранку, тобі і мені.
Щирі слова, нехай линуть рясні.
Вихователь. Ось і настала зима, скільки снігу намела. Подивіться до нас завітав Сніговик-поштовик. Він приніс нам телеграму. Давайте прочитаємо її. Діти ця телеграма від Зимоньки-зими: «Дорогі друзі. Я вас запрошую до зимового лісу». Дякуємо, що запрошуєш ти нас на гостини до лісу. Ну що діти підемо до лісу? Діти беруться за руки і кажуть:
Дорога біла стелиться і краю їй нема.
Сніжок мете метелиця. Чекає нас зима.
Ми вирушимо потягом, зберемося на мить,
Але спочатку, дітоньки, вагончики зберіть.
Пізнавально-інформативна діяльність.
Зима́ - одна з чотирьох пір року між осінню та весною, кліматичний сезон з найнижчими для певної території температурами повітря. Всі ми знаємо, що це холодна, красива та весела пора року. Справжня зима приходить раптово. Вона то передує, то запізнюється від календаря. Нарешті, до нас завітала сніжна зима. Ми дивимося у вікно й спостерігаємо за снігом. Маленькі сніжинки падають і знову піднімаються. Кількість сніжинок усе збільшується. І ось вже будинки наділи білі шапки, дерева - шубки, дороги - килими.
Мовленнєва діяльність.
Мовна вправа «Веселий потяг «Зима».
У нас є потяг, а до нього треба причепити вагончики. Кожен вагончик має свою картинку. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож, потрібно уважно слухати мої запитання і давати на них правильні відповіді. Скажіть, а зима яка? ( Холодна! Морозна! Весела! Біла! Снігова!)
Діти виставиться вагончики із зображенням сніжинок, Баби Снігової, ялинки, подарунків.
Мовна забава-вірш «Подорож у ліс»
Закружили тут сніжинки, (діти кружляють)
Як метелики прудкі.
Прилетіли до ялинки (підходять до ялинки)
Й почепились на гілки. (рухи руками згори-вниз)
Голі кущики прикрили
Притрусили поріжок (рухи внизу)
І ялинку побілили (рухи руками зліва-направо)
Зовсім іншим став лісок.
Ігрова діяльність.
Дидактична гра «Зимові явища».
Вихователь разом з дітьми називають зимові явища природи.
Дидактична гра «Хто залишив сліди на сніжку».
Діти, розглядаючи картинки, співставляють сліди тварин людини, птахів.
Фізкультхвилинка.
Діти на тестом виконують рухи.
Пада, пада, пада сніг Закружляли за вікном.
І лягає нам до ніг. Ми також часу не гаєм
Вітерець легкий літає З ними разом закружляєм.
І сніжинки підіймає. Підіймемось вгору всі,
Ось вони усі гуртом І присядем до землі.
Продуктивна діяльність.
Вихователь. Діти, вам подобається в зимовому лісі? Подивіться, щось наш Сніговик засумував. А давайте для нього зробимо друзів і він тоді не буде таким самотнім. Скажіть що для цього потрібно взяти? Так різні за розміром кружечки. А прикрашати чим будемо? Візьмемо чорні ґудзики, клаптик червоної тканини, вовняний шарф.
Складемо друзів для Сніговика.
Вихователь. Сніговик зрадів, що скільки в нього друзів з’явилося. Тепер йому не буде самотньо. Але нам прощатися потрібно з зимовим лісом, час вирушати в дитячий садок. На згадку про цю подорож Сніговик хоче вас пригостити ось цими смачними сніговими пиріжками.