Конспект заняття з нетрадиційного малювання
Тема: « Кульбабки у траві»(молодша група)
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із зовнішнім виглядом квітів; розвивати дрібну моторику пальців рук, вчити передавати в малюнку красу квітучої галявини, форму кульбабок; відпрацьовувати прийоми малювання фарбами. Закріплювати відчуття задоволення від виконаної роботи, розвивати естетичний смак, творчі здібності.
Матеріал: живі квіти кульбаби, панно « Квітуча галявина» , декорації лісу, рукавички – сонечко і сорока з лялькового театру, тонований папір, гуаш (жовта, зелена ), пензлі, ємкості з водою, квачики , серветки.
Хід заняття
Вихователь звертає увагу дітей на панно, на декорації.
Ось погляньте, любі діти :
Тут такі чудові квіти!
Пелюстки, немов би ниточки,
Ясно сяють, ніби зірочки
Ой-ой-ой! Хтось був тут до нас і позривав чимало квітів, розкидав їх кругом. Давайте піднімемо їх і поставимо у вазу з водою, щоб вони ожили. Хто знає, як називаються ці квіти? ( Тюльпани, нарциси, кульбабки.) А тепер зверніть увагу на небо. Що ви там бачите? (Сонечко.) Але мені здається, що воно чомусь засмучене. Спробуємо дізнатися, в чому річ. Є у мене знайома пташка, яка живе в лісі і все про всіх знає.
Відгадайте загадку : Біла латка, чорна латка
По дереву скаче. ( Сорока.)
(Діти розглядають ілюстрації і розповідають, що бачать.)
Пальчикова гімнастика « Кульбабка»
Марічка на лужку співала,
А там кульбабка розцвітала, -
Багато в лузі цих квіток,
Із них сплела собі вінок. ( Розчепірити пальці вгору, потім пальцем однієї руки обкручувати кінчик кожного пальця другої руки. Покласти хустинку на долоньки, простягнути вперед і сказати : « жовтий колір – це здоров’я.»
- Давайте намалюємо сонечку багато кульбабок і віднесемо їх на галявину. Воно погляне і зрадіє, що квіточки повернулися.
Розгляд зразка та пояснення вихователем виконання роботи
Сьогодні ми з вами будемо використовувати не тільки звичний пензлик, але і інший «інструмент» - квачик. Почнемо ми свій малюнок з малювання стебельця і листочків нашої красуні. Малюємо їх пензликом. Ось так. (Вихователь демонструє послідовність малювання) Використовуємо зелену фарбу, не забуваємо про вмивання пензлика, коли він хоче змінити колір. Квітку – голівку можна зобразити круглою, а можна й у вигляді тонких коротких ліній. (Круглу голівку малюємо квачиком , а іншу – тоненьким пензликом.) Не забувайте, що квіти росли в траві. Якого кольору трава весною? ( зеленого.)
Самостійна робота дітей
( вихователь допомагає тим дітям, у яких виникли труднощі.)
Діти малюють, наслідуючи подані вихователем зразки. Поступово дорослий виставляє дитячі роботи, звертає увагу на те, що на всіх роботах вийшли дуже гарні галявини.
Підсумок
- Молодці. Малята! Ваші кульбабки дуже гарні, тож сонечко вже всміхається. Ходімо на галявинку із намальованими кульбабками : хай там знову ростуть квіти, а сонечко – милується ними. А наша гостя – сорока – білобока всім розповість про незвичайну галявину і щасливе сонечко.