Конспект заняття з сенсорного розвитку та ознайомлення з
навколишнім світом в молодшій
групі "Паперова фея"
Мета: розвивати мислення, дрібну моторику кистей рук; ознайомити дітей з деякими властивостями паперу (товстий, тонкий, міцний) в процесі з ним різних дій (м’яття, розривання, скручування). Ознайомити дітей з використанням паперу в житті людини. Ввести в активний словник дітей слова: папір,паперовий, міцний. Зацікавити дітей роботою з папером. Виховувати допитливість, ощадливість.
Матеріал: лялька «Паперова Фея» виконана з різноманітних видів паперу. Квадратні листочки паперу різник видів (серветка, кольорова, ватман, картон, цукерові фантики). 10 товстих альбомів для малювання. Ємність з водою. Рушник. Предмети, виготовлені з паперу (книга, альбом, серветка, картинка, розмальовка, іграшка, газета, журнал, шапочка-маска для театралізації і т. п.) Устаткування для конструювання з паперу.
Хід заняття: діти, погляньте, хто у нас сьогодні в гостях. (Показ ляльки). Це Паперова Фея з Паперової країни. У цій країні все зроблено з паперу: і будинки, і одяг, і транспорт і все-все-все. Подивіться уважно на саму Фею. Навіть вона сама зроблена ... з чого? З паперу. А з якого саме паперу, можете назвати? З кольорового паперу, з серветок, з картону, з газетного паперу. У нашому з вами світі теж є речі з паперу. Можете назвати деякі з них?
Дидактична вправа «Що буває з паперу»
Діти перераховують знайомі їм предмети, зроблені з паперу.
Увага! Слухайте завдання: пройдіть по груповій кімнаті, знайдіть і принесіть один паперовий предмет, тобто предмет, зроблений з паперу. Виконуйте завдання.
Дидактична вправа «Принеси паперовий предмет»
Вихователь просить кожну дитину назвати принесений предмет, вживши при цьому прикметник «паперовий».
А тепер подумайте, чи може в нашому світі все бути зроблено з паперу? Чи можуть бути паперові будинки? Чому? А чому в нашому світі не роблять одяг з паперу? Меблі? А транспорт? Будинки у нас будують з каменю, меблі роблять із дерева, одяг шиють з тканини, а транспорт роблять з металу. Тому що ці матеріали міцні, надійні. А чи міцний папір, ми зараз з вами перевіримо. Ми проведемо кілька дослідів з папером.
Дослід «м'яття паперу»
Спробуйте зім'яти папір. Легко це зробити? А спробуйте зім'яти стіл, за яким ви сидите. Вийшло? Тому що дерево, з якого зроблений стіл - міцне, а папір - неміцний, мнеться.
Дослід «Розривання паперу"
Спробуйте розірвати папір. Легко це зробити? А зможете розірвати рушник? Спробуйте. Вийшло? Чому? Тому що тканина міцніша паперу.
Дослід з водою і папером
Покладіть листочки паперу у воду. Дивіться, серветки відразу розмокнули. Спробуємо взяти їх руками. Що сталося?
Вони порвалися? Інший папір товстіший серветок, тому розмокає довше. Ми ще раз подивимося на нього в кінці заняття.
А зараз зробимо висновок: папір боїться води. Всі паперові предмети псуються від зустрічі з водою. Папір - матеріал неміцний.
Ви звернули увагу, що один папір зім'яти легко, а інший - важко? Один папір розірвати легко, а інший складно? Покажіть шматки паперу, який ви легко розірвали? А який папір розірвати важко? Як ви думаєте, з чим це пов'язано? Тонкий папір легше зім'яти і розірвати. А товстий папір важче зім'яти і розірвати.
Динамічна пауза «паперові фантики»
Ми фантики паперові, Цукерки в нас сиділи.
А дітки - ласуни
цукерки дружно з'їли.
(Діти сидять навпочіпки в колі, в руках тримають фантики. Імітують поїдання цукерок.)
Вітер раптом набіг
І всі фантики підняв.
(Встають і, кружляючи, махають руками,
Потім бігають врізнобіч.) Закружляли, полетіли
І на землю тихо сіли. (Сідають навпочіпки.)
Ми всі фантики візьмемо
(Складають фантики в коробку.)
І в коробку віднесемо.
Бесіда про папір
Паперова Фея просить вас, діти, берегти папір, не рвати і не викидати його даремно. Адже папір роблять з дерев. Щоб зробити 10 альбомів для малювання (показ) довелося зрубати одне невелике деревце. Чим більше робиться паперу, тим менше залишається дерев. Якщо ви будете берегти папір, то збережете багато дерев.
Конструювання з паперу «Кольорові кульки-грудочки»
Діти мнуть різнокольорові серветки в грудочки округлої форми.
Дихальна гімнастика
Дітям пропонується подути на паперові грудочки. ІІоспостерігати за її рухом у залежності від сили, з якою на них Дують.
На грудочку дуй легенько,
Рухатиметься тихенько.
На грудочку дуй сильніше,
Побіжить вона веселіше.
Конструювання з паперу «Вінок»
Діти скручують із серветки зеленого кольору довгий джгутик, потім наклеюють на нього скатані з серветок різного кольору кульки (квіточки). Вихователь допомагає дітям згорнути джгутик в кільце і закріпити (склеїти).
Наша зустріч з Паперовою Феєю завершується. Погляньте на наш папір у воді. Що з ним сталося? Можна його ще використовувати. На прощання пограємо.
Дидактична гра «Буває не буває»
Вихователь називає предмет з прикметником «паперовий», а діти відповідають «буває або «нe буває», незалежно від того, чи виготовляють цей предмет з паперу.
Ну, що ж, пора прощатися з Паперовою Феєю. Що ми скажемо на прощання? А ще пообіцяємо Феї берегти папір і дбайливо ставиться до речей, зроблених з паперу.