«Зелений дзвіночок дзвінко лунає,
Про музику весни,
Вальс квітів барвистих
Дзвіночок нам розповідає»
Мета:
Завдання:
Обладнання:
Хід заняття:
Під звучання музики Й. Штрауса «Весняні голоси» діти заходять до музичної зали.
Музичний керівник: Зелений дзвіночок дзвінко лунає,
Дзвіночок зелений дошкільнят у залі музичній дзвінко вітає! (грає на зеленому дзвіночку)
Сьогодні ми познайомимось з дзвіночком «Веселкової сімейки дзвінограю – зеленим дзвіночком – дзвіночком весни!
На зеленому дзвіночку дзвінко грайте – один одного у колі, друзі, ви вітай!
(Діти по черзі передають дзвіночок один одному у руки грають та вітаються)
Музичний керівник: Зелений дзвіночок дзвінко лунає – про звуки весни дошкільнятам він дзвінко співає.
Для того, щоб звуки весни розпізнати, потрібно дітям загадки музичні відгадати!
Звучить звукозапис: спів птахів, дзюрчання струмка, грім та дощ. Діти слухають та називають звуки природних явищ - «звуки весни».
Музичний керівник: Зелений дзвіночок дзвінко лунає, дошкільнят у музичну гру пограти гукає!
Для виконання музичної гри використовується коло Луллія «Звуки весни та музичні інструменти». Музичний керівник пропонує дітям порівняти «звуки весни» та звучання музичних інструментів (грім – барабан; блискавка, грім - музичні тарілки, музичний трикутник, дощовиця - дощ, спів птахів - сопілка, свищик, губна гармошка).
Звучить звукозапис «дзюрчання струмка»
Музичний керівник: Візьму у руки зелений дзвіночок, пограю на ньому легенько разочок.
Дзвін зеленого дзвіночка перевтілить дітей на прозорий, стрімкий весняний струмочок (грає на зеленому дзвіночку).
Задзюрчали весняні струмочки, задзвеніли у руках дошкільнят маленькі дзвіночки.
Діти тримаючи у руках маленькі дзвіночки рухаються залою легким бігом, імітуючи рух струмочка, та грають на дзвіночках.
Музичний керівник: Зелений дзвіночок лунає – сонечко весняне вітає!
(грає на зеленому дзвіночку)
У весняного сонечка є промінець-пустунець, спробуй пустунця спіймати - дзвіночок зелений буде дзвінко грати!
Сонячний промінець – пустунець завзято стрибає (пальчиками правої руки «стрибають» по долоньці лівої руки)
На носик курносий він легенько сідає (пальчиками правої руки легенько доторкуються носика)
Друже, часу дарма не гай, промінця - стрибунця ти вмить спіймай! (обома долоньками закривають носик.)
Не так вже й просто пустунця спіймати,
Він вмить стрибнув на ліву щічку (пальчиками лівої руки легенько доторкуються до лівої щічки)
Ось як хоче промінець - пустунець її полоскотати (пальчиками лівої руки «лоскочуть» щічку),
З лівої на праву щічку пустунець охоче буде стрибати
(пальчиками лівої руки «стрибає» з лівої на праву щічку та пальчиками правої руки «стрибає з лівої на праву щічку).
А за правим вушком пустунець буде мить відпочивати (заховали пальчики правої руки за правим вушком).
На борідку стрибнув пустунець – полоскотав (пальчики лівої руки «лоскочуть борідку»),
І за вушком лівим пустунець легенько погуляв (масаж пальчиками лівої руки за вушком),
На лобик стрибнув пустунець (пальчики правої руки «стрибають» по лобику)
За правим вушком погуляв промінець - пустунець (пальчики правої руки «стрибають» за правим вушком),
На шийці вже відпочивав й легенько шийку промінець - пустунець полоскотав (погладжують шийку пальчиками правої та лівої руки).
Музичний керівник грає на зеленому дзвіночку
Дзвіночок зелений співом заливається, він з птахами привітно й радісно вітається (звучить звукозапис спів птахів)
Музичний керівник пропонує дітям озвучити вірш за допомогою гри на музичних інструментах. Діти слухають вірш, визначають героїв, добирають музичні інструменти для озвучення дій героїв та звуків природних явищ).
Ранок… тиша…
Природа від сну ледь прокидається
(дзвіночки «Музика вітру» - легкі рухи пальчиками)
Сонця перші промінці на землю розливаються
(металофон – прийом глісандо)
Соліст завзятий – Соловейко
Співом ніжним заливається (свищик)
Жайворонок у цей час дарма часу не гає –
Удвох дуетом із Соловейком
дзвінку пісню він співає
(свищик та сопілочка) Почула їх пісню Зозуля чубата,
Давай і собі «бек-вокалом» услід кукувати (звуконаслідування: «ку-ку»)
Дзвінко, завзято тріо птахів співало
(свищик, сопілка, звуконаслідування «ку-ку»)
Але «родзинки» у співі пташиному не вистачало….
Ось сорока-білобока їм скрекоче: «Кар, солісти!»
(трещітки, виготовлені із лінійок)
Вам до дятла слід звернутись – «драйвова» буде ваша пісня!
«Розкажу секрет вам, друзі», - каже їм пліткарка (трещітки)
Є у лісі нашому талант – бездоганний музикант!
«Дятел не тільки старанно дерева лікує, професію нову невдозі він опанує!
Ритми дзьобом чітко вибиває (дерев’яні палички, ложки)
Дятел до музики талант великий має!
Тріо птахів вмить полетіли до дятла:
«Друже, дятле, поспішай, «драйву» пісні нашої додай!» (дерев’яні палички, ложки)
Дятел ритм задав для пісні (дерев’яні палички),
Соловейко соло дзвінко заспівав (свищик),
Жайворонок дуетом соловейку підспівав (свищик та сопілка),
І зозуля в ритмі пісні «кукувала» (звуконаслідування).
Ось така сучасна пісня в лісі весняному дзвінко прозвучала.
(діти одночасно грають на інструментах)
Музичний керівник: Від теплих сонячних промінців та дзвінкої пісні «завзятого квартету птахів» на весняні галявинці прокинулись та розкрили свої пелюстки чарівні, барвисті квіти.
Діти підходять до уявної квіткової галявини, сідають навколо квітів,
розглядають, милуються ними.
Музичний керівник: У кожній квіточці дзвіночок барвистий ховається,
Коли знайдеш його серед пелюсток - вмить дзвіночок співом заливається!
Діти милуються квітами, вдають, що насолоджуються їх ароматом.
Серед пелюсток квітів знаходять барвисті дзвіночки, грають на них.
Музичний керівник: Зелений дзвіночок дзвінок лунає – про «Вальс квітів» композитора Петра Чайковського розповідає (грає на зеленому дзвіночку)
муз. П. Чайковського
Музичний керівник привертає увагу дітей на особливості музичного жанру вальс – танок парами, кружляння; вальсовий ритм – «пульс» вальсової музики ¾, пропонує дітям під час звучання музики плескати у долоньки вальсовий ритм.
Музичний керівник: Дзвіночок зелений по колу передай – про музику «Вальс квітів» композитора П. Чайковського розповідай (діти грають на зеленому дзвіночку, визначають характер музики, темп – швидкість звучання, динаміка – гучність, звучання інструментів тощо).
Музичний керівник: Квіткова галявина яскравими кольорами палає,
Кожна квітка барвиста у вальсі квітковому ніжно кружляє,
Парами у колі з квітами ставайте, вальс квітковий, друзі, усі розпочинайте!
Музичний керівник: Квітка чарівна пелюстки свої розкриває – коли зелений дзвіночок заграє.
Під час звучання музики «Вальс квітів», муз. П. Чайковського діти виконують музикомалювання.
Діти розфарбовують пелюстки квітки різними кольорами, згортають пелюстки до середини квітки. Розфарбовані квіти опускають у ємкість із водою (маленьке уявне озерце), пелюстки квітки розкриваються.
Музичний керівник: Сьогодні для вас, любі дошкільнята дзвіночок зелений дзвінко лунав,
Дзвін його весняний кожен із вас запам’ятав!
До нової зустрічі із дзвіночками «Веселкової сімейки дзвінограю»!
Штрауса «Весняні голоси» діти виходять з музичної зали.
1