Тиждень природи в дитсадку «Творимо дива разом із природою» старша група

Про матеріал
Мета проекту: 1) Розвивальна: - розвивати вміння дітей спостерігати за рослинами, аналізувати, робити висновки із спостережень; - розвивати мислення, пам’ять; - розвивати мовний апарат, фонематичну систему мовлення, слухову увагу; - розвивати власний погляд на дану проблему, вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності; - розвивати комунікативно-мовленеву компетентність. 2) Освітня: - розширити і поглибити знання дітей про кімнатні рослини, як цілісний живий організм в навколишньому оточення; - вчити помічати красу і неповторність кімнатних рослин, їх різновиди; - вчити дітей встановлювати логічні взаємозв’язки, між кімнатними рослинами та оточенням; - показати значення гарного і системного догляду за рослинами та його особливості для кожної рослини; - вчити впізнавати, розрізнювати і називати квіти за зовнішнім виглядом; - знати умови, які потрібні рослинам для росту; - вчити визначати будову кімнатних рослин; - формувати правильну артикуляцію, вміння дітей помічати порушення в логіці подій, розвивати уміння доводити свою думку; - познайомити дітей з новим способом вирощування рослин -живцювання, закріпити отримані знання на практиці; - знайомити з знаряддям праці по догляду за кімнатними рослинами, учити користуватися ними, вправляти в поступових трудових діях, вчити висаджувати вирощені рослини в грунт за завданим ескізом. 3) Виховна: - виховувати інтерес до кімнатних рослин та бережливому ставленню до них, - виховувати стійку звичку турбуватися про рослин, вдосконалювати системність і поступовість своїх дій, радіти за результати своєї праці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тиждень

природи в дитсадку

«Творимо дива разом із природою»

старша група

 

 

Вихователь:

Л.О. Бойко

 

 

 

 

 

 

 

Мета проекту:

 

1) Розвивальна:

- розвивати вміння дітей спостерігати за рослинами, аналізувати, робити висновки із спостережень;

- розвивати мислення, пам’ять;

- розвивати мовний апарат, фонематичну систему мовлення, слухову увагу;

- розвивати власний погляд на дану проблему, вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;

- розвивати комунікативно-мовленеву компетентність.

 

2) Освітня:

- розширити і поглибити знання дітей про кімнатні рослини, як цілісний живий організм в навколишньому оточення;

- вчити помічати красу і неповторність кімнатних рослин, їх різновиди;

- вчити дітей встановлювати логічні взаємозв’язки, між кімнатними рослинами та оточенням;

- показати значення гарного і системного догляду за рослинами та його особливості для кожної рослини;

- вчити впізнавати, розрізнювати і називати квіти за зовнішнім виглядом;

- знати умови, які потрібні рослинам для росту;

- вчити визначати будову кімнатних рослин;

- формувати правильну артикуляцію, вміння дітей помічати порушення в логіці подій, розвивати уміння доводити свою думку;

- познайомити дітей з новим способом вирощування рослин -живцювання, закріпити отримані знання на практиці;

- знайомити з знаряддям праці по догляду за кімнатними рослинами, учити користуватися ними, вправляти в поступових трудових діях, вчити висаджувати вирощені рослини в грунт за завданим ескізом.

 

3) Виховна:

- виховувати інтерес до кімнатних рослин та бережливому ставленню до них,

- виховувати стійку звичку турбуватися про рослин, вдосконалювати системність і поступовість своїх дій, радіти за результати своєї праці.

 

 4) Соціалізуюча:

- застосовувати особистий досвід у роботі за проектом;

- створити умови реалізації пізнавальної й соціальної активності дітей.

Понеділок

 

Практичне заняття

 

Тема: «Такий чудовий і привабливий, його величність рослинний світ!»

Мета: виявити рівень знань дітей на його початку вивчення теми та поповнити з тематичного циклу за підтемами:

  •      Кімнатні рослини;
  •      Будова рослини, функція кожної її частини;
  •      Що потрібно рослині для життя і росту;
  •      Світлолюбні та тіньолюбні рослини;
  •      Види розмноження рослин;
  •      Професія озеленювач

Викликати інтерес до теми, зацікавленість в ній, бажання реалізувати задум, який виник під час колективної праці, а саме, подарувати вихованцям та працівникам закладу подарунок у вигляді квітника. Виховувати вміння домовлятися й вислуховувати думку одне одного в процесі створення проекту, виховувати любов до кімнатних рослин, уміння помічати красу, неповторність і різноманітність рослинного світу, виховувати культуру поведінки в природі, розвивати пізнавальний інтерес, дитячу ініціативу.

Матеріал: альбом «Кімнатні рослини», листівки з зображенням вулиць та площ нашого міста, кімнатні рослини, інструменти для догляду за кімнатними рослинами.

Методи і прийоми: сюрпризний момент - привітання дівчинки Живинки з приходом весни, подарунок від неї - кімнатні квіти, ігрова мотивація, художнє слово, спостереження за об’єктами, пояснення, бесіда, опис, проблемні ситуації.

Спостереження: виявляти вміння дітей спостерігати за кімнатними рослинами, особливостями їх росту, догляду. Відчувати красу та гармонію в оточуючому, здатність піклуватися про живі об’єкти природи. Викликати бажання милуватися кімнатними рослинами, розуміти яка користь від них і їх значення в житті людей.

Ігрова діяльність:

- дидактичні ігри: «Для чого потрібні кімнатні рослини?», «Які ти знаєш кімнатні рослини?», «Який, яка яке?»

- Рухливі ігри: «Квіткові автомобілі», «Кольорові гераньки», «Виклади квітку» ( естафета).

- Творчі ігри: з'ясувати чи вміють діти будувати сюжетну лінію, використовувати предмети замінники, домовлятися щодо ролей.

Художня праця: виготовлення «Квітки цілей»

Індивідуальна робота: виховувати бажання працювати разом; сприяти розвиткові дитячої ініціативи, виявляти вміння дітей творчо підходити до розв’язання проблем, що виникають під час роботи, розвивати дрібну моторику рук, вміння дітей працювати із шаблоном та вирізати квітку за контуром, закінчити діагностику знань дітей з даної теми.

 

Вівторок

 

Проектне заняття (Цікава математика, худ. література}

Тема: Утворення числа 10.

Мета: залучати дітей до різних математичних дій: лічбі, порівнянні чисел на множинах предметів; ознайомити з утворенням числа 10, закріпити знання про геометричні фігури, розвивати увагу, мислення, виховувати інтерес до математичних дій, художнього слова, виховувати інтерес до світу кімнатних рослин.

Матеріал: квіткова драбина з живими кімнатними рослинами, роздатковий матеріал: квіти герані, квіткові горщики.: зображення кактусів, сеткрезії.

Заняття (Малювання)

Тема: «Запашна герань в горщику»

Мета: учити малювати з натури кімнатну квітку, створити умови для експериментування з акварельними фарбами і різними худ. матеріалами, навчати зображувати пишний шар квітки нетрадиційним засобом малювання (тичками), відтінками червоного, відтворювати різні форми горщиків, оздоблювати їх за власним бажанням, розвивати творчу уяву, художній смак виховувати любов до кімнатних рослин.

Спостереження: Розгляд кімнатних рослин у природному куточку. Які квіти знають діти? Показати і назвати їх, вчити розповідати про квіти, описувати їх.

  •    Де в квітки стебло, листя, квітка?
  •    А яку частину квітки ми не бачимо?

Навчити розпізнавати ознаки недоглянутих квітів, потребуючих уваги, опіки. Поспостерігати рух поживних речовин по рослині на прикладі досліду з бальзаміном. Результати замалювати.

Ігрова діяльність:

  • дидактичні ігри: «Назви лагідно», «Звернись лагідно», «Знайди пару», «Що зайве?»
  •   Рухливі ігри:: «Підбіжи до названої квітки», «Склади квітку», «Рослинний марафон».
  •    Творча гра « Полікуємо кімнатних підопічних» .

Трудова діяльність: Залучати дітей до догляду за рослинами в природному куточку: поливу, бризканню, рихленню землі, витиранню листочків і т. ін.

Індивідуальна робота: Вивчення назв кімнатних рослин, розрізнення їх за зовнішнім виглядом, особливості догляду.

Робота поза заняттями: Розвиток дрібної моторики рук у настільній грі «Мозаїка», «Чудова кімнатна квітка» - викладання силуетів кімнатних рослин з насіння дерев.

Мовна гра: «Я про квіти знаю все!» ( слова на завданий звук)

 

Середа

 

Проектне заняття (Рідна природа, художня література)

Тема: «Яка цікавинка і таємниця живе у світі кімнатних рослин?»

Мета: дати уявлення, що для росту і розвитку рослин необхідні певні умови, систематичний догляд ( полив, збризкування, рихлення ґрунту, підживлювання), вправляти дітей в трудових діях по догляду за кімнатними рослинами. Вчити поділяти рослини на види, запам’ятати функцію рослин і значення для оточуючого світу. Розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати бажання піклуватися про рослини.

Заняття (Аплікація)

Тема: «Маленькі кактусята».

Мета: навчати дітей вирізати округлу форму кактусів з паперових квадратів і прямокутників, складених навпіл; показати різні способи декорування квітки, складати колективну композицію з окремих елементів, розвивати почуття форми і композиції; виховувати охайність у роботі та естетичний смак.

Спостереження: За листям кімнатних рослин, якої вони форми, кольору, чи можна за формою і зовнішнім виглядом листя впізнати рослину.

Розв’язання проблемної ситуації:

  •   Що ти будеш робити, якщо побачиш, що у рослини пересох ґрунт у вазоні?
  •   Які будуть твої дії, якщо твій одноліток ображає квітку, зриває з неї листочки і квіти?
  •    Про що думають квіти? Про що вони ведуть розмови?

Ігрова діяльність:

  • дидактичні ігри: «Назви квітку», «Що потрібно для росту», «Яка квітка?», «Доглядач».
  • Рухливі ігри: «Хоровод квітів», «Дострибай до квітки, яку назву», «Турботливі квіткарі».

             - Творча гра „ Квітковий магазин” ( вчити дітей обігравати сюжет)       

             Трудова діяльність: Підпушити землю в горщиках, поставити живці у склянку з водою, побризкати квіти, вправляти в користуванні знаряддям праці і обладнанням, яке використовується в догляді за кімнатними рослинами.

Індивідуальна робота: Складання речень про кімнатні рослини, поділ слів на склади. Звуковий аналіз слів. Ігри на розвиток фонематичного слуху „ Незвичайні квіти”, розвиток дрібної моторики рук «Склади ціле». Вправи на розвиток мовного дихання «Вітерець», «Пелюстка».

 

Четвер

 

Проектне заняття (Мовленнєве спілкування)

Тема: «Кімнатні квіти»

Мета: виховувати культуру спілкування з однолітками; вдосконалювати граматичну правильність мови, уміння утворювати спільнокореневі слова( квітка - квітник - квітучий - квітникар ) розвивати уміння узгоджувати числівники з іменниками( 3 фіалки, 2 герані); вживати прийменник з-під.

Матеріал: предметні малюнки кімнатних квітів.

Методи і прийоми: художнє слово, показ, практична діяльність

Заняття (Ліплення)

Тема: «Квітка - вогник»( барельєф )

Мета: закріпити з дітьми відомі прийоми ліплення, вчити добирати відповідні кольори, складати колективну композицію з окремих елементів, розвивати дрібну моторику рук.

              Екскурсія до Агрофірми «Зелене господарство».

Мета: познайомитись з блоком професій - озеленювач, дати уявлення про необхідність всіх професій на кожній стадії вирощування рослини. Ознайомити дітей з розмаїттям рослинного світу, умовами їх вирощування у теплицях. Звернути увагу на обладнання та інвентар, яким працюють в теплицях. З'ясувати, чому в теплицях стіни і стеля скляні. Розвивати спостережливість, допитливість, виховувати пізнавальну діяльність.

Ігрова діяльність:

  • дидактичні ігри: «Будова квітки» , «Що зайве?», «Опиши квітку», «Яка квітка любить світло?», «Чия тінь?», «Впізнай квітку за листям і назви».
  • Рухливі ігри: «Посади квітку», «Доріжка перешкод», «Озеленювачі» (естафети)
  • Творча гра: «Квітковий магазин» (продовжувати вчити дітей розгортати сюжет гри).

Трудова діяльність: Підготовка рослин до живцювання, прибирання у куточку природи.

Підготовка руки до письма: Різні види штрихування, таких зображень, як кімнатні квіти в горщиках.

Домашнє завдання: вивчити разом з батьками частини рослин та їх функції, а також назви світлолюбних та тінелюбних рослин.

 

П’ятниця

 

Проектне заняття (Дитина і навколишній світ, математика)

Тема: Вікторина «Хочу все знати».

Мета: виховувати любов до природи, рідного краю, бажання примножувати її, розвивати мислення, сприймання, зв’язне мовлення; узагальнювати й систематизувати уявлення дітей про весняні зміни в житті кімнатних рослин; закріпити розуміння зв’язку між живою та неживою природою, узагальнити знання дітей про цифри, лічбу у межах 10. Закріпити часові уявлення, формувати знання про дні тижня. Формувати вміння аналізувати пізнавальну задачу.

Спостереження: за двома хлорофітумами в різних умовах, вчити визначати яка з рослин потребує більше світла, води і чому. Розвивати увагу, спостережливість.

Психогімнастика: «Я квітка», «Садівник і квіти».

Ігрова діяльність:

  •    дидактичні ігри: «Назви одним словом», «Склади розповідь».
  •    Рухливі ігри: «Квіти і бджоли».
  •   Творча гра: наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних з тематичним циклом.

Робота поза заняттями: підготовка до виготовлення стенду «Його величність рослинний світ» ( відбір фотокарток, виготовлення рамок).

Бесіда за темою «Природа - наш рідний дім».

Індивідуальна робота: читання віршів про рослини, загадування загадок. Робота над дикцією під час читання віршів.

 

Тема: наші маленькі підопічні.

Мета: проаналізувати разом з дітьми період від початку до кінця проекту «Кімнатні рослини», кожній дитині надати можливість оцінити свою роль у виконанні завдань, відмітити успіхи, стимулювати бажання дітей позитивно оцінити діяльність своїх товаришів.

Матеріал: роботи дітей з образотворчої діяльності, художньої праці, «квітку цілей», нагороди.

Методи і прийоми: подорож у минуле, під час якої пригадати:

- З чого все почалося?

- З чого ми почали вивчати тему про весну?

- Які цілі перед собою ставили? Як придумали «квітку цілей»?

- Чи всі завдання виконали? Чи все вдалося?

- Пригадати, за якими об’єктами спостерігали, що нового дізналися.

Ігрова діяльність: пригадати в які ігри грали. Які ігри сподобались? Які ігри придумали самі? Запропонувати ігри на вибір за бажанням дітей. Нагородження дітей (для кожного своя номінація)

Індивідуальна робота: закріпити знання з даної теми з тими дітьми, що не відвідували дитячий садок.

Художня праця: скринька вдячності.

Мета: виховувати у дітей бажання висловлювати свою вдячність за допомогу в організації спільного проекту.

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
2152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку