з сенсорного розвитку
для дітей раннього віку
«До зайчика на гостини»
АЛЮКОВА Є.Г.
вихователь ДНЗ №796 м.Києва
Мета: закріплювати знання дітей про форму (круг, трикутник, квадрат) та кольори; вправляти в розумінні поняття «великий, менший, найменший»; розвивати мислення, увагу, пам'ять, тактильні відчуття.
Матеріал: іграшки: зайчик, три ведмеді, курочка ряба, квитки з наклеєними геометричними формами, світлофор, ребриста дошка, масажний килимок, обручі; іграшки малих розмірів.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, підійдіть до мене. (Стук у двері. З`являється зайчик (іграшка). Плаче).
– Що таке зайчику, чому ти плачеш ?
Зайчик: Я не можу знайти доріжку додому.
– А щоб знайти доріжку треба виконати завдання, які запропонував Лісовичок.
Вихователь: Діти, допоможемо зайчикові знайти домівку? Але спочатку привітаємося із ним. (Діти почергово передають зайчика один одному, гладять його, яке в нього м`якеньке хутро).
Вихователь: А тепер, малята, відправимося в подорож.
– Ось вам квитки, займіть свої місця в автобусі. (Діти отримують квитки геометричної форми і відшукують свої місця із емблемою відповідної геометричної фігури: трикутник + трикутник, квадрат + квадрат). Поїхали….
Вихователь: Увага діти, перша зупинка «Світлофор»!
– Що слід зробити? Вірно, зупинитись! На яке світло зупинитися? А що треба зробити на жовте світло? (Приготуватись). На зелене? (Поїхали).
Вихователь: Діти, друга зупинка «Садочок».
– Діти, пригадаємо, які ми знаємо кольори. Розгляньте картинки та назовіть кольори. Червоне, як мак. Жовте, як сонечко. Зелений, як ялинка.
Вихователь: Діти, наша третя зупинка «Фізкультхвилинка»
Раз, два – всі присіли, потім вгору підлетіли.
3-4 нахилились - Із струмочка дружно вмились.
Раз, Два – всі веселі - Крутимось на каруселі
3-4 знов присіли . Підвелись, затупотіли.
Вихователь: А тепер ми потрапили на четверту зупинку- «Казкову». Де нас чекають три ведмеді.
– Давайте допоможемо їм відшукати за розміром стільці, столи, миски, ложки, чашки. (Діти підбирають за розміром великий, менший, найменший)
Вихователь: А п`ята зупинка – це «Доріжка», що веде до зайчикової хатинки. Незвичайна доріжка, із перешкодами. Якщо пройдемо, тоді потрапимо до хатинки. (Діти босоніж проходять по ребристій дошці, масажному килимку із гудзиками, пролазять в обруч).
Вихователь: Діти, ми справилися з усіма завданнями і цим допомогли зайчикові потрапити до хатинки. А зайчик вас хоче пригостити фруктами та овочами.
Вихователь: Діти, які за формою овочі і фрукти, а які на смак? (Діти називають круглі, овальні, солодкі, кислі і тощо)
Вихователь: Молодці, діти. Ви чуйні, добрі, не залишили зайчика в біді. Допомогли йому повернутися до хатинки. І ми також можемо повернутися до своєї групи. Попрощайтеся із зайчиком.