Червоноградська міська рада Львівської області
Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу
Конспект заняття
з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Наші гроші»
(старша група)
Укладач:
Ляшук С.М.,
вихователь
Мета:
гроші важливі для людей, розширити знання про їх використання;
Матеріал. Демонстраційний: монети та паперові купюри номіналом 1, 2, 5;
3 контейнери, на яких зображені монетки Афлатуна, Афлатунчик (іграшка), скарбничка з монетками Афлатуна, картинки до гри «Що можна купити за гроші», потяг, вагончики, купюри та копійки до гри «Потяг банкнот і копійок», 3 контейнери з наклеєними на них монетками Афлатуна (1,2,3), 3 малі м’ячі з зібганого паперу, схематичне зображення прислів’їв.
Роздатковий: кружечки різного діаметру, жовтий папір, олівці, ножиці.
Хід заняття
Діти стоять навколо стола. Вихователь звертає увагу на тацю з українськими грішми, демонструє монети номіналом 1, 2, 5 (можуть змінюватися). Діти розглядають та передають один одному. Потім показує паперові купюри і діти їх розглядають. Потім сідають півколом на килимок.
Вихователь. Подивіться на ці монетки (купюри), чим вони відрізняються одна від одної? (Відповіді дітей)
- Монети і паперові гроші мають різну цінність і тому вони виглядають
по різному. В якій державі ми живемо? (В Україні)
- Як називаються наші Українські гроші? (Гривні)
- Давайте пограє гру.
Гра «Потяг банкнот і копійок»
Мета: закріпити економічні знання дітей про українські банкноти, копійки та їх номінали; розвивати зорову пам’ять, увагу, мислення, спостережливість.
Хід гри: вихователь будує ланцюжком потяг із вагончиків. Два вагони помічені крапочками (більшою і меншою), що дає можливість викладати банкноти і копійки від більшого номіналу до меншого, і навпаки. Проміжкові вагони без позначки. Гра містить дві кабіни машиністів: із позначкою «Банкноти» та «Копійки». Відповідно цього, вихователь пропонує дітям «розселити» гривні чи копійки у вагонах.
Вихователь. Що ми можемо купити за гроші? (Відповіді дітей) За гроші ми можемо придбати товар в магазинах, на базарі. Тому гроші мають цінність і з ними потрібно дбайливо поводитися, не втрачати та не рвати їх. А зараз ми подивимось, чи відрізняєте ви те, що продається за гроші від того, чого ніколи не купиш за гроші, скільки б ви їх не мали.
Гра «Що можна купити за гроші»
Мета: вчити відбирати потрібний товар; закріпити у дітей поняття «товар»,
який можна купити за гроші; формувати вміння дітей використовувати в мові узагальнюючі слова: одяг, взуття, овочі, фрукти, меблі; розвивати мислення, мовлення.
Хід гри. У дітей є по дві картинки. На одній зображений товар, а на іншій: природне явище, люди, все те, що не можна купити за гроші. Кожен знаходить картинку з товаром і пояснює, чому саме це можна купити, а інше ні.
(Діти сідають на місця. Звучить пісенька Афлатуна. Заходить Афлатун зі скарбничкою.)
Афлатун. Добрий день дітки. Я почув що ви говорите про гроші. А в мене є теж гроші. Подивіться, що я вам приніс.
(Показує скарбничку з грошима Афлатуна, діти розглядають їх.)
Вихователь. Ми вже їх знаємо, давайте пригадаємо як вони називаються.
(«1 Афлатунчик», «2 Афлатунчика», «3Афлатунчика»)
- Всі монетки у Афлатунчика однакові? (Ні)
- Чим відрізняються монетки Афлатунчика одна від одної? (Відповіді
дітей)
- Чим справжні гроші відрізняються від монеток Афлатунчика?
- Діти , монетки Афлатунчика ми з вами будемо використовувати під
час ігор, а в справжній крамниці будемо використовувати українські гроші.
Ви запам’ятали, як називаються гроші Афлатуна? (Відповіді дітей) Давайте пограємо гру, щоб ліпше їх запам’ятати.
Гра «Баскетбол з монетками»
Мета: вчити дітей розрізняти монетки Афлатуна різного номіналу; розвивати окомір, увагу, мислення.
Хід гри. Стоять 3 контейнери з наклеєними на них монетками Афлатуна (1,2,3). Вихователь: «Як називаються монетки, які зображені на кожному контейнері? (Відповіді дітей. Діти стають на протилежний край килима один за одним, даємо 3 малі м’ячі з зібганого паперу) Я буду називати монетки, а вам необхідно буде закинути ці м’ячики у контейнер на якому зображена ця монетка.» Гра продовжується поки всі діти по черзі не покидають м’ячики у контейнер, який назве вихователь.
Афлатун. Молодці, ви вмієте відрізняти мої монетки.
Вихователь. Ми з вами вивчимо багато нового про гроші і монети, звідки вони беруться і що з ними можна робити. Але зараз давайте виготовимо такі монетки, як у Афлатунчика. І кожен з вас буде мати свої монетки Афлатуна для спільних ігор.
(Діти сідають за столи де лежить папір жовтого кольору, круги різного діаметру, олівці, ножиці.)
Вихователь. Подивіться на ці монети. Це монетка «1 Афлатунчик», «2 Афлатунчика» і «3Афлатунчика». Як ви гадаєте, скільки монеток «1 Афлатунчик» нам знадобиться, щоб отримати монетку «2 Афлатунчика»? (монетку «3 Афлатунчика»?) (Відповіді дітей)
- А тепер ми візьмемо наші кружечки різного розміру і відмалюємо на жовтому папері. Після цього виріжемо і розмалюємо.
( Закріпити послідовність виконання роботи. Діти самостійно виконують роботу, за необхідністю вихователь допомагає їм.)
Вихователь. Ось ви і зробили свої перші «монетки Афлатунчики». Дітки подивіться на цю коробочку. В ній Афлатунчик зберігає свої монетки і називається вона – скарбничка. Адже гроші повинні зберігатися у відповідному місці. А де зберігають гроші ваші батьки разом з іншими речами, чи кладуть в ящик столу або залишають на столі? (Відповіді дітей )
Вихователь. Гроші – це особлива річ і вона потребує особливого місця. А ви знаєте особливе місце де зберігаються гроші? ( Банк )
- Так, особливе місце для зберігання грошей це банк. Є різні прислів’я та приказки про гроші. Деякі з них ми з вами вивчимо.
За допомогою схем діти вивчають прислів’я:
«Копійка гривню береже»,
«Без господаря гроші – черепки».
Афлатун. Ви багато знаєте про гроші, а які цікаві прислів’я я вивчив разом з вами. Кожен з вас зробив мої монетки. Але у вас, ще немає скарбнички для них. Тому знайдіть вдома будь-яку невеличку коробочку і принесіть її в садочок. А коли я прийду до вас наступного разу, ми зробимо скарбнички для монеток. Мені вже час прощатися з вами. До побачення!