Конспект заняття з валеології "Де ховається здоров'я?"
Завдання: виховувати у дітей бажання піклуватися про своє здоров'я. Формувати уявлення дітей про залежність здоров'я, від рухової активності та загартовування. Уточнити знання про корисні властивості повітря з опорою на дослідницькі дії. Продовжувати вчити усвідомлено підходити до свого харчування, уточнити знання про вітамінної цінності продуктів, вчити вибірково ставитися до реклами, розуміти значення прислів'їв і приказок про харчування. Розвивати пізнавальний інтерес, розумову активність, уяву.
Обладнання: модель сонця, модель малюнка "Приказки", набір ілюстрацій - "Продукти харчування", макет дерева, рекламний м'ячик, грамзапись для фізкультурної хвилинки "Чунга-Чанга".
Устаткування для досвіду: ємність з водою, пляшечки і трубочки за кількістю дітей, ємність для снігу, сніг.
Хід заняття
Вихователь: Хлопці, у нас сьогодні гості! Підійдіть, привітайтеся з душею і серцем. А знаєте, ви ж не просто привіталися, ви подарували один одному частинку здоров'я, тому що ви сказали: "Здрастуйте!" Здоров'я бажаю. Шановні наші гості, я, Людмила Вікторівна, і мої хлопці з гурту "Почемучки" раді бачити вас у нас в д / с, ми завжди раді гостям.
Питання: Хлопці, чому я вас назвала "чомучками?" А ти, "чомучка?"
Вихователь: А чи знаєте ви, скільки ваших питань я чую кожен день?
Питання: А ти як думаєш? 5000 "де", 7000 "як", 100 тисяч "чому"!
Сьогодні, мої милі "Почемучки", ми знайдемо відповідь ще на одне питання. Розповім я вам стару легенду:
"Давним-давно, на горі Олімп жили-були боги. Стало їм нудно, і вирішили вони створити людину і заселити планету Земля. Стали вирішувати .... Яким повинен бути чоловік.
Один з богів сказав: "Людина повинна бути сильним", інший сказав: "Людина повинна бути здоровим", третій сказав: "Людина повинна бути розумним". Але один з богів сказав так: "Якщо все це буде у людини, він буде подібний до нас". І, вирішили вони заховати головне, що є у людини - її здоров'я. Стали думати, вирішувати - куди б його заховати? Одні пропонували заховати здоров'я глибоко в синє море, інші - за високі гори.
А один з богів сказав: "Здоров'я треба сховати в самої людини." Так і живе з давніх часів людина, намагаючись знайти своє здоров'я. Та ось не кожен може знайти і зберегти безцінний дар богів!.
Вихователь: Значить, здоров'я-то виявляється заховано і в мені, і в тобі, і в тобі (3-4 дитини), в кожному з нас.
Питання: Хлопці, а ви відчуваєте себе здоровими? Послухайте себе. Що значить, бути здоровим? А як ти вважаєш? А ти здоровий? Чому?
Вихователь: Я відкрию вам маленький секрет! Наше здоров'я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінчиків, ці промінчики живуть в кожній клітинці вашого організму. Перший промінчик вашого здоров'я - це сила.
Питання: Яких ви людей вважаєте сильними? А твій тато сильний? А ти сильний? А де знаходиться ваша сила? (Моя сила в м'язах.
Вихователь: Давайте перевіримо, чи багато сили у ваших руках. Які у вас міцні м'язи. Найсильніші м'язи у (....) як у Геракла, подивіться хлопці! Розкажи нам , будь ласка, що ти робиш, щоб твої руки стали сильними?
Хлопці, а тепер ви всі разом покажіть, як ви тренуєте м'язи свого тіла (вибігайте, вставайте в коло)
"Хто зарядкою займається,
Той здоров'я набирається!" - зарядка.
Подивимося, скільки сили стало в ваших руках (перевіряють самі).
Питання: Додалося?
Вихователь: Відразу видно, "силушка по жілушкам вогнем біжить".
Питання: Які м'язи стали у тебе?
Вихователь: Хлопці! А ось і відповідь на питання: чому людина повинна бути сильним? Сила зміцнює здоров'я людини!
"Кріпиться людина - міцніше каменю
Ослабне - слабше води! "
Щоб дізнатися, як звуть другий промінчик нашого здоров'я, я покажу вам фокус. Візьміть по пляшечці, загляньте всередину.
Питання: Що там лежить? А у тебе щось є? Зараз ми побачимо, хто там ховається! "Один, два, три невидимка з пляшечки біжи" - опускайте пляшечки в воду.
Питання: Що за невидимка сидів у пляшечці?
Вихователь: Ми побачили повітря, який був в пляшці. Давайте подивимося, яке повітря ми вдихаємо. Поставте пляшечки, цей фокус ви можете показати будинку.
Хлопці всі ми знаємо:
Без диханья життя немає,
Без диханья меркне світло.
Дихають птиці та квіти
Дихаємо він, і я, і ти.
Давайте перевіримо, чи це так.
Досвід: Спробуйте глибоко вдихнути, закрийте долонькою рот і ніс.
Питання: Що ви відчуваєте? Чому не змогли довго бути без повітря? А ти що відчував?
Вихователь: Правильно! Це кожна клітинка вашого організму збунтувалася - надішліть, будь ласка, повітря, а то ми загинемо (давайте згадаємо, яка вправа на дихання ми знаємо).
Запитання: Скажіть, будь ласка, чому ми на зарядці виконуємо дихальні вправи? А звідки в повітрі з'являється кисень?
Вихователь: Правильно, хлопці, повітря, багате киснем, - це чисте повітря!!
Питання: Як же звуть другий промінчик здоров'я?
Вихователь: Щоб бути здоровим потрібен чисте свіже повітря? (перевертаю промінчик). Хлопці, яка приказка зашифрована? Молодець, першим здогадався ...
Питання: Чому так прислів'я говорить? Навіщо людині їжа? Як ти вважаєш? Ви згодні?
Вихователь: У магазинах продають багато різних продуктів, якби вас мама попросила сходити в магазин, змогли б ви вибрати корисні продукти. Давайте пограємо в гру "Рекламний м'ячик" і дізнаємося, чи можна вам довіряти домашнє господарство (гра).
1. Жовта Фанта - напій для франта
o Відповідь дітей: - Будеш Фанту пити, дивись, розчинишся зсередини.
2. Світ найкраща нагорода - це плитка Шоколаду
o У світі найкраща нагорода - це гілка Винограду.
3. Знайте, пані, панове: "Снікерс" - найкраща їжа.
o Будеш їсти "Снікерс" солодкий будуть зуби не в порядку.
4. Якщо багато є Гірчиці - полетиш швидше птиці
o Будеш багато є гірчиці, будеш злей самої вовчиці.
5. Я собою дуже гордий, я купив сьогодні Торт.
o Фрукти, Овочі корисніше, захищають від хвороб.
6. На подяку Пепсі-Колі найрозумнішим будеш в школі.
o Смак оманливий часом, Молоко пий дорогою.
7. Дає сили мені завжди дуже Жирна їжа.
o Дає сили нам завжди Вітамінна їжа.
8. Стати здоровим мені допоміг з червоним кетчупом хот дог.
o Будеш часто є хотдоги, через рік протягнеш ноги.
Вихователь: Молодці , обов'язково скажу вашим мамам, що ви вмієте вибирати корисні продукти. Хлопці, я пропоную вам стати садівниками здоров'я, давайте виростимо чудо-дерево (на столі картки з продуктами, діти вибирають потрібні, вішають на дерево). Помилуйтеся своєю роботою.
Питання: Чому на дереві виросла морквина? Чим корисне молоко? Який вітамін в буряку? Чому (...) виростила горіх? Які овочі та фрукти захищають від шкідливих мікробів?
Вихователь:
Ось так диво-дерево вийшло
Корисними плодами воно розквіту
Ми запам'ятаємо назавжди
Для здоров'я нам потрібна вітамінна їжа
(відкриваю третій промінчик)
Наступний промінчик нашого здоров'я ховається під серветкою. відгадайте загадку, дізнаєтеся відгадку: (1 варіант)
"На горі горою, а в хаті водою."
Внести ємність з грудочками снігу (другий варіант)
Вихователь: Нехай ваші руки відгадають, що під серветкою лежить?
"Візьміть снігові грудочки, розітріть ними щічки" (ігри зі снігом)
Вихователь: "З молоду загартувати, на весь вік згодитися"
Питання: Чому ви загартовуєтеся? Як ви думаєте, чому саме холодом загартовується людина? А вам подобається загартовуватися? Чим ще ви загартовуєтеся? (Водою) Чим більше любите загартовуватися, снігом або холодною водою?
"Загартовуватись треба снігом і водою холодною, І тоді мікроб голодний вас повік не здолає."
Питання: Так що треба робити, щоб стати здоровим? (Відкриваю промінчик).
Вихователь: Уважно, уважно подивіться один на одного, чому у (...) виблискують очі. Чому у (...) добра усмішка? Чому ви все весело посміхаєтеся? Який у вас настрій. Гарний настрій - ось ім'я останнього промінчика. Подивіться, сонечко посміхається, радіє за вас, тому що ми знайшли, куди боги заховали наше здоров'я. А от ви зможете берегти його? Молодці, я впевнена в вас! А чи зможуть зберегти здоров'я, дане їм богами, наші гості ? Підійдемо, запитаємо. (Бесіда дітей та гостей).
Масаж від грипу
Цей масаж регулює роботу імунної системи і гартує організм. Масаж дуже простий, і освоїти його може навіть дошкільник. За кілька хвилин можна істотно підвищити стійкість організму до холоду, вогкості і інших несприятливих чинників зовнішнього середовища, а також до вірусів і мікробів.
Точка 1: пов'язана зі слизовою оболонкою трахеї, бронхів, а також кістковим мозком. При масажі цієї точки зменшується кашель, поліпшується кровообіг.
Точка 2: пов'язана зі слизовою оболонкою нижніх відділів глотки, гортані, а також з тимусом (вилочкової залозою), що регулюють імунні функції організму. Масаж цієї точки підвищує опірність організму інфекційним захворюванням.
Точка 3: пов'язана з особливими утвореннями, контролюючими хімічний склад крові і одночасно підвищують захисні властивості слизової оболонки глотки і гортані.
Точка 4: пов'язана зі слизовою оболонкою задньої стінки глотки, гортані і верхнім шийним симпатичним нервовим вузлом. Масаж цієї точки активізує кровопостачання голови, шиї, тулуба.
Точка 5: розташована в області VII шийного і I грудного хребця. Вона пов'язана зі слизовою оболонкою трахеї, глотки стравоходу, а головне-з нижнім шийним симпатичним нервовим вузлом. Масаж цієї точки сприяє нормалізації діяльності судин серця, бронхів, легенів.
Точка 6: пов'язана з передньої і середньої частками гіпофіза. Масаж цієї точки покращує кровопостачання слизової оболонки носа, гайморових порожнин, а головне - гіпофіза. Дихання через ніс стає вільним, нежить проходить.
Точка 7: пов'язана зі слизовою оболонкою гратчастих утворень порожнини носа і лобних пазух, а також з лобовими відділами головного мозку. Масаж цієї точки покращує кровообіг слизової оболонки верхніх відділів порожнини носа, а також області очного яблука і лобових відділів головного м мозку.
Точка 8: масаж цієї точки позитивно впливає на орган слуху і вестибулярний апарат.
Точка 9: нормалізує багато функцій організму, так як руки людини через шийні відділи спинного мозку і певні області кори великих півкуль головного мозку, пов'язані з усіма вище перерахованими точками.
Масаж виконується кінчиком вказівного або середнього пальця, натиснете на ділянку шкіри відповідної зони. Робіть 9 обертальних рухів за годинниковою стрілки і 9 проти. Тривалість 18-20 секунд. Поступово збільшуйте інтенсивність впливу.
Протипоказання до масажу - це гнійничкові ураження шкіри, а також наявність родимок, бородавок, новоутворення шкіри. Метод не має вікових обмежень.