Конспект заняття з валеології "Де ховається здоров'я?"

Про матеріал
Завдання: виховувати у дітей бажання піклуватися про своє здоров'я. Формувати уявлення дітей про залежність здоров'я, від рухової активності та загартовування. Уточнити знання про корисні властивості повітря з опорою на дослідницькі дії. Продовжувати вчити усвідомлено підходити до свого харчування, уточнити знання про вітамінної цінності продуктів, вчити вибірково ставитися до реклами, розуміти значення прислів'їв і приказок про харчування. Розвивати пізнавальний інтерес, розумову активність, уяву.
Перегляд файлу

Конспект заняття з валеології  "Де ховається здоров'я?"

Завдання: виховувати у дітей бажання піклуватися про своє здоров'я. Формувати уявлення дітей про залежність здоров'я, від рухової активності та загартовування. Уточнити знання про корисні властивості повітря з опорою на дослідницькі дії. Продовжувати вчити усвідомлено підходити до свого харчування, уточнити знання про вітамінної цінності продуктів, вчити вибірково ставитися до реклами, розуміти значення прислів'їв і приказок про харчування. Розвивати пізнавальний інтерес, розумову активність, уяву.

Обладнання: модель сонця, модель малюнка "Приказки", набір ілюстрацій - "Продукти харчування", макет дерева, рекламний м'ячик, грамзапись для фізкультурної хвилинки "Чунга-Чанга".

Устаткування для досвіду: ємність з водою, пляшечки і трубочки за кількістю дітей, ємність для снігу, сніг.

Хід заняття

Вихователь: Хлопці, у нас сьогодні гості! Підійдіть, привітайтеся з душею і серцем. А знаєте, ви ж не просто привіталися, ви подарували один одному частинку здоров'я, тому що ви сказали: "Здрастуйте!" Здоров'я бажаю. Шановні наші гості, я, Людмила Вікторівна, і мої хлопці з гурту "Почемучки" раді бачити вас у нас в д / с, ми завжди раді гостям.

Питання: Хлопці, чому я вас назвала "чомучками?" А ти, "чомучка?"

Вихователь: А чи знаєте ви, скільки ваших питань я чую кожен день?

Питання: А ти як думаєш? 5000 "де", 7000 "як", 100 тисяч "чому"!

Сьогодні, мої милі "Почемучки", ми знайдемо відповідь ще на одне питання. Розповім я вам стару легенду:

"Давним-давно, на горі Олімп жили-були боги. Стало їм нудно, і вирішили вони створити людину і заселити планету Земля. Стали вирішувати .... Яким повинен бути чоловік.

Один з богів сказав: "Людина повинна бути сильним", інший сказав: "Людина повинна бути здоровим", третій сказав: "Людина повинна бути розумним". Але один з богів сказав так: "Якщо все це буде у людини, він буде подібний до нас". І, вирішили вони заховати головне, що є у людини - її здоров'я. Стали думати, вирішувати - куди б його заховати? Одні пропонували заховати здоров'я глибоко в синє море, інші - за високі гори.

А один з богів сказав: "Здоров'я треба сховати в самої людини." Так і живе з давніх часів людина, намагаючись знайти своє здоров'я. Та ось не кожен може знайти і зберегти безцінний дар богів!.

Вихователь: Значить, здоров'я-то виявляється заховано і в мені, і в тобі, і в тобі (3-4 дитини), в кожному з нас.

Питання: Хлопці, а ви відчуваєте себе здоровими? Послухайте себе. Що значить, бути здоровим? А як ти вважаєш? А ти здоровий? Чому?

Вихователь: Я відкрию вам маленький секрет! Наше здоров'я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінчиків, ці промінчики живуть в кожній клітинці вашого організму. Перший промінчик вашого здоров'я - це сила.

Питання: Яких ви людей вважаєте сильними? А твій тато сильний? А ти сильний? А де знаходиться ваша сила? (Моя сила в м'язах.

Вихователь: Давайте перевіримо, чи багато сили у ваших руках. Які у вас міцні м'язи. Найсильніші м'язи у (....) як у Геракла, подивіться хлопці! Розкажи нам , будь ласка, що ти робиш, щоб твої руки стали сильними?

Хлопці, а тепер ви всі разом покажіть, як ви тренуєте м'язи свого тіла (вибігайте, вставайте в коло)

"Хто зарядкою займається,

Той здоров'я набирається!" - зарядка.

Подивимося, скільки сили стало в ваших руках (перевіряють самі).

Питання: Додалося?

Вихователь: Відразу видно, "силушка по жілушкам вогнем біжить".

Питання: Які м'язи стали у тебе?

Вихователь: Хлопці! А ось і відповідь на питання: чому людина повинна бути сильним? Сила зміцнює здоров'я людини!

"Кріпиться людина - міцніше каменю

Ослабне - слабше води! "

Щоб дізнатися, як звуть другий промінчик нашого здоров'я, я покажу вам фокус. Візьміть по пляшечці, загляньте всередину.

Питання: Що там лежить? А у тебе щось є? Зараз ми побачимо, хто там ховається! "Один, два, три невидимка з пляшечки біжи" - опускайте пляшечки в воду.

Питання: Що за невидимка сидів у пляшечці?

Вихователь: Ми побачили повітря, який був в пляшці. Давайте подивимося, яке повітря ми вдихаємо. Поставте пляшечки, цей фокус ви можете показати будинку.

Хлопці всі ми знаємо:

Без диханья життя немає,

Без диханья меркне світло.

Дихають птиці та квіти

Дихаємо він, і я, і ти.

Давайте перевіримо, чи це так.

Досвід: Спробуйте глибоко вдихнути, закрийте долонькою рот і ніс.

Питання: Що ви відчуваєте? Чому не змогли довго бути без повітря? А ти що відчував?

Вихователь: Правильно! Це кожна клітинка вашого організму збунтувалася - надішліть, будь ласка, повітря, а то ми загинемо (давайте згадаємо, яка вправа на дихання ми знаємо).

Запитання: Скажіть, будь ласка, чому ми на зарядці виконуємо дихальні вправи? А звідки в повітрі з'являється кисень?

Вихователь: Правильно, хлопці, повітря, багате киснем, - це чисте повітря!!

Питання: Як же звуть другий промінчик здоров'я?

Вихователь: Щоб бути здоровим потрібен чисте свіже повітря? (перевертаю промінчик). Хлопці, яка приказка зашифрована? Молодець, першим здогадався ...

Питання: Чому так прислів'я говорить? Навіщо людині їжа? Як ти вважаєш? Ви згодні?

Вихователь: У магазинах продають багато різних продуктів, якби вас мама попросила сходити в магазин, змогли б ви вибрати корисні продукти. Давайте пограємо в гру "Рекламний м'ячик" і дізнаємося, чи можна вам довіряти домашнє господарство (гра).

1. Жовта Фанта - напій для франта

o Відповідь дітей: - Будеш Фанту пити, дивись, розчинишся зсередини.

2. Світ найкраща нагорода - це плитка Шоколаду

o У світі найкраща нагорода - це гілка Винограду.

3. Знайте, пані, панове: "Снікерс" - найкраща їжа.

o Будеш їсти "Снікерс" солодкий будуть зуби не в порядку.

4. Якщо багато є Гірчиці - полетиш швидше птиці

o Будеш багато є гірчиці, будеш злей самої вовчиці.

5. Я собою дуже гордий, я купив сьогодні Торт.

o Фрукти, Овочі корисніше, захищають від хвороб.

6. На подяку Пепсі-Колі найрозумнішим будеш в школі.

o Смак оманливий часом, Молоко пий дорогою.

7. Дає сили мені завжди дуже Жирна їжа.

o Дає сили нам завжди Вітамінна їжа.

8. Стати здоровим мені допоміг з червоним кетчупом хот дог.

o Будеш часто є хотдоги, через рік протягнеш ноги.

Вихователь: Молодці , обов'язково скажу вашим мамам, що ви вмієте вибирати корисні продукти. Хлопці, я пропоную вам стати садівниками здоров'я, давайте виростимо чудо-дерево (на столі картки з продуктами, діти вибирають потрібні, вішають на дерево). Помилуйтеся своєю роботою.

Питання: Чому на дереві виросла морквина? Чим корисне молоко? Який вітамін в буряку? Чому (...) виростила горіх? Які овочі та фрукти захищають від шкідливих мікробів?

Вихователь:

Ось так диво-дерево вийшло

Корисними плодами воно розквіту

Ми запам'ятаємо назавжди

Для здоров'я нам потрібна вітамінна їжа

(відкриваю третій промінчик)

Наступний промінчик нашого здоров'я ховається під серветкою. відгадайте загадку, дізнаєтеся відгадку: (1 варіант)

"На горі горою, а в хаті водою."

Внести ємність з грудочками снігу (другий варіант)

Вихователь: Нехай ваші руки відгадають, що під серветкою лежить?

"Візьміть снігові грудочки, розітріть ними щічки" (ігри зі снігом)

Вихователь: "З молоду загартувати, на весь вік згодитися"

Питання: Чому ви загартовуєтеся? Як ви думаєте, чому саме холодом загартовується людина? А вам подобається загартовуватися? Чим ще ви загартовуєтеся? (Водою) Чим більше любите загартовуватися, снігом або холодною водою?

"Загартовуватись треба снігом і водою холодною, І тоді мікроб голодний вас повік не здолає."

Питання: Так що треба робити, щоб стати здоровим? (Відкриваю промінчик).

Вихователь: Уважно, уважно подивіться один на одного, чому у (...) виблискують очі. Чому у (...) добра усмішка? Чому ви все весело посміхаєтеся? Який у вас настрій. Гарний настрій - ось ім'я останнього промінчика. Подивіться, сонечко посміхається, радіє за вас, тому що ми знайшли, куди боги заховали наше здоров'я. А от ви зможете берегти його? Молодці, я впевнена в вас! А чи зможуть зберегти здоров'я, дане їм богами, наші гості ? Підійдемо, запитаємо. (Бесіда дітей та гостей).

 

 

                                moidodyr-illiustratciia-2

 

                        Масаж від грипу

Цей масаж регулює роботу імунної системи і гартує організм. Масаж дуже простий, і освоїти його може навіть дошкільник. За кілька хвилин можна істотно підвищити стійкість організму до холоду, вогкості і інших несприятливих чинників зовнішнього середовища, а також до вірусів і мікробів.

 


        Точка 1: пов'язана зі слизовою оболонкою трахеї, бронхів, а також кістковим мозком. При масажі цієї точки зменшується кашель, поліпшується кровообіг.
          Точка 2: пов'язана зі слизовою оболонкою нижніх відділів глотки, гортані, а також з тимусом (вилочкової залозою), що регулюють імунні функції організму. Масаж цієї точки підвищує опірність організму інфекційним захворюванням.
          Точка 3: пов'язана з особливими утвореннями, контролюючими хімічний склад крові і одночасно підвищують захисні властивості слизової оболонки глотки і гортані.
         Точка 4: пов'язана зі слизовою оболонкою задньої стінки глотки, гортані і верхнім шийним симпатичним нервовим вузлом. Масаж цієї точки активізує кровопостачання голови, шиї, тулуба.
         Точка 5: розташована в області VII шийного і I грудного хребця. Вона пов'язана зі слизовою оболонкою трахеї, глотки стравоходу, а головне-з нижнім шийним симпатичним нервовим вузлом. Масаж цієї точки сприяє нормалізації діяльності судин серця, бронхів, легенів.
        Точка 6: пов'язана з передньої і середньої частками гіпофіза. Масаж цієї точки покращує кровопостачання слизової оболонки носа, гайморових порожнин, а головне - гіпофіза. Дихання через ніс стає вільним, нежить проходить.

 


          Точка 7: пов'язана зі слизовою оболонкою гратчастих утворень порожнини носа і лобних пазух, а також з лобовими відділами головного мозку. Масаж цієї точки покращує кровообіг слизової оболонки верхніх відділів порожнини носа, а також області очного яблука і лобових відділів головного м мозку.


       Точка 8: масаж цієї точки позитивно впливає на орган слуху і вестибулярний апарат.
        Точка 9: нормалізує багато функцій організму, так як руки людини через шийні відділи спинного мозку і певні області кори великих півкуль головного мозку, пов'язані з усіма вище перерахованими точками.
       Масаж виконується кінчиком вказівного або середнього пальця, натиснете на ділянку шкіри відповідної зони. Робіть 9 обертальних рухів за годинниковою стрілки і 9 проти. Тривалість 18-20 секунд. Поступово збільшуйте інтенсивність впливу.
       Протипоказання до масажу - це гнійничкові ураження шкіри, а також наявність родимок, бородавок, новоутворення шкіри. Метод не має вікових обмежень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаповал Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого
Переглядів
315
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку