Донецький дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1
Донецької селищної ради Балаклійського району
Харківської області
Конспект заняття з фізичного виховання
«Маленькі зайченята»
Мета: розвивати всі функції і системи організму відповідно віку; формувати вміння виконувати ходьбу і біг, не наштовхуючись один на одного; вчити стрибати через «струмок» енергійно відштовхуючись двома ногами; виховання здорової, гармонійно розвиненої, фізично стійкої та психічно урівноваженої дитини; викликати задоволення і радість від фізичних вправ; сприяти формуванню первинних навичок здорового способу життя і використання елементів хатха – йоги, як ефективного засобу задоволення.
Обладнання: ялинки, дерева, емблеми зайчиків, шапка зайчихи, кошик, морквинки, дві лави, музичний супровід.
Хід заняття:
Вихователь: Запрошую всіх роздивитись красу лісу, подихати свіжим повітрям. Але перед тим, як вирушити, скажіть:
Чи не бачили малята
Ви маленьких зайченят? (Ні)
Сірий вовк не пробігав
Він зайчаток не спіймав? (Ні)
Уявіть собі малята
Що ви всі малі зайчата,
Я також стаю ураз
Вже зайчихою для вас.
Психогімнастика:
Ідіть мої любі, під ніжки дивіться
Гостям нашим любим щиро всміхніться
Хай усмішка буде в кожній долоні
Немов промінчик теплого сонця,
А наше заняття цікавим вам стане
Про нього розкажете татові й мамі.
Ходьба один за одним по залу, на носочках, руки вгору; ходьба з високим підніманням ніг (переступаєм сугроби); біг повільний один за одним.
Хатха – йога:
На ходьбу повільно перейшли, руки вгору простягли; вбираємо в себе силу сонця й повітря, опустили руки. Ще раз руки до сонця простягнули і силу природи для себе взяли.
Діти шикуються в коло.
Загальнорозвиваючі вправи комплекс «Зайченята»
1 «Вушками шевелим»
В.п. – о.с.
1 – підняли руки вгору, «вушка слухають, що в лісі відбувається»
2 – В.п.
Повторити 5 раз
2 «Покрутили головою»
В.п. – сидячи на колінах, руки опущені
1- повороти голови вліво – вправо
2 – В.п.
Повторити 5 раз
3 «Нахиляємось»
В.п. – о.с., руки на поясі
1 – нахилитись вниз, коліна не згинаємо
2 – В.п.
Повторити 5 раз
4 «Холодно стало»
В.п. – сидячи на підлозі, ноги разом
1 – підтягнути ноги, обійняти руками
2 – В.п.
Повторити 5 раз
5 «Стрибунці»
В.п. – о.с., зігнути руки «лапки»
1 – 4 стрибки
А тепер–но, зайченята
Візьмемось гарненько в боки
Та й почнемо свої скоки
Скік – скік – скік
Пострибали, натомились
Заспокойтесь зупинились
Руки вгору підняли
Опускаєм й промовляєм «О – ох».
Вихователь: Подорож наша й далі триває
В ліс зайченята малі поскакали
Друзів зустріти дуже хотіли
Основні вправи:
Повзання по гімнастичній лаві, стоячи на колінах (дерева в лісі попадали і треба цю перешкоду нам подолати).
Стрибки через «струмок» (дощики пройшли й утворились струмочки, як же далі ми підемо …)
Оббігання дерев і ялинок, на носочках (заблукали зайченята, час додому нам вертатись).
Вихователь: По лісу ми нагулялись й дівчинку зустріли.
Дівчинка: Зайчик з лісу прискакав
Мені лапку подавав
Я за лапку його брала
Ніжно й лагідно вітала:
«Здрастуй зайчику біленький
Візьми морквинку смачненьку
Я її сама зірвала
І тебе ось пригостила!»
Вихователь: Дякуємо тобі дівчинко
Нам однієї морквинки мало
Зайці люблять попоїсти
І пограти залюбки.
Проводиться гра – танок «Зайчики збирають морквинки»
Аутотренінг «Чарівний сон»
Звучить спокійна музика.
Мої зайченятка лягли на килимок, примружили свої оченята і слухаємо свою матусю. Вам тепло, спокійно, затишно, ручки відпочивають, вони розслаблені. Вам сниться чудовий сон (проходжу й торкаюся кожну дитину).
Але час вже прокидатись, відкрийте свої оченята й скажіть:
Повільно встаньте.
Вихователь: Час швиденько промайнув
Нічка наближається
Час вертатись вам додому
Тож закрийте оченята
Й станьте знову дітлахами
Скажем всім «До зустрічі
Будем раді знову вас зустріти».