Конспект заняття з використанням блоків Дьєнеша

Про матеріал

Програмовий зміст:познайомити дітей з новим словом: «тренування». Дати поняття дітям, що можна тренуватися не тільки фізично, але й розумово. Вправляти дітей в порядковій лічбі. Вчити викладати доріжку з геометричних фігур, сприймаючи завдання на слух( математичний диктант). Закріпити назву геометричних фігур, основні кольори. Вправляти в орієнтуванні розміщення об'єктів між собою. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, творче мислення, активне мовлення. Виховувати самостійність під час виконання завдань.

Перегляд файлу

БЛОКИ ДЬЄНЕША

Програмовий зміст:познайомити дітей з новим словом: «тренування». Дати поняття дітям, що можна тренуватися не тільки фізично, але й розумово. Вправляти дітей в порядковій лічбі. Вчити викладати доріжку з геометричних фігур, сприймаючи завдання на слух( математичний диктант). Закріпити назву геометричних фігур, основні кольори. Вправляти в орієнтуванні розміщення  об’єктів між собою. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творче мислення, активне мовлення. Виховувати самостійність під час виконання завдань.

Матеріал:картки з завданнями, логічні загадки, картинки до Д/Г«Знайди відмінності», блоки Дьєнеша, роздавальні стрічки для кожної дитини, робочі зошити «Впевнений старт» для кожної дитини, кольорові олівці, аудиозапис Маршу, відео фізхвилинки, шоколадні медалі для кожної дитини.

Хід заняття:

  1.               Коло – привітання:

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, Вкраїна моя!

Доброго ранку,любий садочок!

Доброго ранку,вся наша Земля!

  1.               Звучить ритмічна музика – марш.
  • Діти, яка ця музика за характером? (весела, бадьора)
  • Що під цю музику можна робити?  (крокувати)
  • А де ви могли чути таку музику? (на заняттях з фізичної культури, на музичних заняттях)
  • Так, бо ця музика пов’язана зі спортом.
  • А які види спорту ви знаєте? (варіанти відповідей)
  • Щоб стати гарним спортсменом, необхідно багато тренуватися
  • А що означає слово «тренування»? Як можна про це сказати по-іншому? (навчатися, відпрацьовувати)
  • Можна тренувати тільки тіло, чи й мозок також? Яким чином можна тренувати мозок? (варіанти відповідей)
  • Сьогодні в нас будуть справжні змагання – ми будемо тренувати наш мозок за допомогою різних завдань. І як справжні спортсмени, якщо вправно потренуєтесь, отримає наприкінці змагань справжні призи, які знаходяться у наших суддів – батьків (у батьків знаходиться яскрава скарбничка з шоколадними медалями).
  1. – Усізавдання знаходяться в цьому діловому портфелі (дістаю завдання з цифрою 1)
  • Яка цифра на завданні? (один)
  • Значить завдання за рахунком яке? (перше)
  • А зараз присядьте на свої стільчики.
  • Марно часу не втрачай

І загадки відгадай.

Будьте уважні, загадки не звичайні!

  • Чим закінчується літо та починається осінь?
  • З якого посуду неможливо нічого з’їсти? (з порожнього)
  • Під яким деревом сидить заєць під час дощу? (під мокрим)
  • В гості до ведмедя прийшли звірі: Вовк, Лисиця, Метелик, Заєць. Скільки звірів прийшло в гості до Ведмедя? (метелик не звір)
  • Влітку з гірки на санчатах спускалися 2 хлопчики та стільки ж дівчаток. Скільки дітей спускалося з гірки?
  • А тепер нехай спробують відгадати загадку батьки.
  • Коли чорній кішці легше за все потрапити в дім? (коли двері відчинено)
  • Молодці! Нас чекає наступне завдання.

(показую завдання з цифрою 2)

  • Яке завдання за рахунком? (друге)
  • Щоб виконати друге завдання, вам потрібно бути дуже уважними! Для цього давайте розділимося на команди: дівчатка та хлопчики, та дізнаємося, хто з вас вправніший.

Д/Г «Четвертий зайвий»

Кожній команді на стіл викладаються картинки. Команди, порадившись, знаходять зайві об’єкти на картинках. Потім, по черзі виставляємо картинки на мольберт для перевірки та пояснення.

  • Чудово, молодці! А нам треба бігти на наступне завдання. А чи можна  в нас тут бігати? А чому не можна? (мало місця)
  • Давайте подивимось,що необхідно виконати в наступному завданні.
  • Яке за рахунком завдання? (третє)
  • Щоб вам зручно було бігати, необхідно побудувати бігову доріжку. Сідайте за парти.

Д/Г «Бігова доріжка»

  • З чого будемо будувати доріжку? (з блоків Дьєнеша)
  • З якої сторони почнемо будувати? ( зліва направо)
  • Почнемо будувати з червоного квадрата.

Увага! Наступні фігури будуть змінювати свої властивості.

  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.
  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж кольору, але іншого розміру.
  • Наступна фігура такого ж розміру, такого ж кольору, але не квадрат.
  • Наступна фігура такого ж кольору, такої ж форми, але іншого розміру.
  • Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.

 

Д/Г «Назви фігуру»

  • Давайте порахуємо, скільки всього фігур? (всього 6 фігур)
  • (Ім’я), яка фігура стоїть перша?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть остання?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть третя?
  • (Ім’я), яка фігура стоїть між першою і третьою? І т. д.
  • Молодці! Доріжка побудована, тепер можна по ній бігати та стрибати.

Фізхвилинка відео

  • Що ж, відпочили? Тоді можна виконувати наступне завдання.
  • Яке це завдання за рахунком? (четверте)
  • Д/Г «Чарівний олівець»
  • Сідайте, будь ласка, за столи. Відкрийте свої робочі зошити.
  • Погляньте, та це ж Олексійко завітав на наше тренування. Подивіться, що він нам приніс. Що це зображено на малюнку? (трикутники)
  • Скільки трикутників ви бачите? (три)
  • А на що взагалі схожі трикутники? (варіанти відповідей)
  • Олексійко пропонує вам погратися з чарівним олівцем, і перетворити трикутники на малюнки разом з ним. Необхідно потренувати свій мозок та трішечки пофантазувати.

(діти перетворюють трикутники на малюнки та пояснюють свої малюнки). Можна запропонувати переглянути малюнки своїх товаришів та здогадатися, що кожний з них намалював.

  1. Рефлексія

Діти становляться в коло.

  • Зараз підстрибніть ті діти, хто вважає сьогодні себе самим уважним.
  • Поплескайте в долоні ті діти, хто вважає сьогодні себе самим спритнішим.
  • Присядьте навколішки ті діти, хто вважає, що сьогодні вдалося виконати всі завдання і добре потренуватися.
  • Молодці, чудово!
  • Ну що ж, судді – батьки, а ви як вважаєте, чи добре діти сьогодні потренувалися? Чи заслужили діти на нагороду?

Батьки роздають шоколадні медалі всім дітям.

 

docx
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку