БЛОКИ ДЬЄНЕША
Програмовий зміст:познайомити дітей з новим словом: «тренування». Дати поняття дітям, що можна тренуватися не тільки фізично, але й розумово. Вправляти дітей в порядковій лічбі. Вчити викладати доріжку з геометричних фігур, сприймаючи завдання на слух( математичний диктант). Закріпити назву геометричних фігур, основні кольори. Вправляти в орієнтуванні розміщення об’єктів між собою. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творче мислення, активне мовлення. Виховувати самостійність під час виконання завдань.
Матеріал:картки з завданнями, логічні загадки, картинки до Д/Г«Знайди відмінності», блоки Дьєнеша, роздавальні стрічки для кожної дитини, робочі зошити «Впевнений старт» для кожної дитини, кольорові олівці, аудиозапис Маршу, відео фізхвилинки, шоколадні медалі для кожної дитини.
Хід заняття:
-
Коло – привітання:
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, Вкраїна моя!
Доброго ранку,любий садочок!
Доброго ранку,вся наша Земля!
-
Звучить ритмічна музика – марш.
-
Діти, яка ця музика за характером? (весела, бадьора)
-
Що під цю музику можна робити? (крокувати)
-
А де ви могли чути таку музику? (на заняттях з фізичної культури, на музичних заняттях)
-
Так, бо ця музика пов’язана зі спортом.
-
А які види спорту ви знаєте? (варіанти відповідей)
-
Щоб стати гарним спортсменом, необхідно багато тренуватися
-
А що означає слово «тренування»? Як можна про це сказати по-іншому? (навчатися, відпрацьовувати)
-
Можна тренувати тільки тіло, чи й мозок також? Яким чином можна тренувати мозок? (варіанти відповідей)
-
Сьогодні в нас будуть справжні змагання – ми будемо тренувати наш мозок за допомогою різних завдань. І як справжні спортсмени, якщо вправно потренуєтесь, отримає наприкінці змагань справжні призи, які знаходяться у наших суддів – батьків (у батьків знаходиться яскрава скарбничка з шоколадними медалями).
-
– Усізавдання знаходяться в цьому діловому портфелі (дістаю завдання з цифрою 1)
-
Яка цифра на завданні? (один)
-
Значить завдання за рахунком яке? (перше)
-
А зараз присядьте на свої стільчики.
-
Марно часу не втрачай
І загадки відгадай.
Будьте уважні, загадки не звичайні!
-
Чим закінчується літо та починається осінь?
-
З якого посуду неможливо нічого з’їсти? (з порожнього)
-
Під яким деревом сидить заєць під час дощу? (під мокрим)
-
В гості до ведмедя прийшли звірі: Вовк, Лисиця, Метелик, Заєць. Скільки звірів прийшло в гості до Ведмедя? (метелик не звір)
-
Влітку з гірки на санчатах спускалися 2 хлопчики та стільки ж дівчаток. Скільки дітей спускалося з гірки?
-
А тепер нехай спробують відгадати загадку батьки.
-
Коли чорній кішці легше за все потрапити в дім? (коли двері відчинено)
-
Молодці! Нас чекає наступне завдання.
(показую завдання з цифрою 2)
-
Яке завдання за рахунком? (друге)
-
Щоб виконати друге завдання, вам потрібно бути дуже уважними! Для цього давайте розділимося на команди: дівчатка та хлопчики, та дізнаємося, хто з вас вправніший.
Д/Г «Четвертий зайвий»
Кожній команді на стіл викладаються картинки. Команди, порадившись, знаходять зайві об’єкти на картинках. Потім, по черзі виставляємо картинки на мольберт для перевірки та пояснення.
-
Чудово, молодці! А нам треба бігти на наступне завдання. А чи можна в нас тут бігати? А чому не можна? (мало місця)
-
Давайте подивимось,що необхідно виконати в наступному завданні.
-
Яке за рахунком завдання? (третє)
-
Щоб вам зручно було бігати, необхідно побудувати бігову доріжку. Сідайте за парти.
Д/Г «Бігова доріжка»
-
З чого будемо будувати доріжку? (з блоків Дьєнеша)
-
З якої сторони почнемо будувати? ( зліва направо)
-
Почнемо будувати з червоного квадрата.
Увага! Наступні фігури будуть змінювати свої властивості.
-
Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.
-
Наступна фігура такої ж форми, такого ж кольору, але іншого розміру.
-
Наступна фігура такого ж розміру, такого ж кольору, але не квадрат.
-
Наступна фігура такого ж кольору, такої ж форми, але іншого розміру.
-
Наступна фігура такої ж форми, такого ж розміру, але іншого кольору.
Д/Г «Назви фігуру»
-
Давайте порахуємо, скільки всього фігур? (всього 6 фігур)
-
(Ім’я), яка фігура стоїть перша?
-
(Ім’я), яка фігура стоїть остання?
-
(Ім’я), яка фігура стоїть третя?
-
(Ім’я), яка фігура стоїть між першою і третьою? І т. д.
-
Молодці! Доріжка побудована, тепер можна по ній бігати та стрибати.
Фізхвилинка відео
-
Що ж, відпочили? Тоді можна виконувати наступне завдання.
-
Яке це завдання за рахунком? (четверте)
-
Д/Г «Чарівний олівець»
-
Сідайте, будь ласка, за столи. Відкрийте свої робочі зошити.
-
Погляньте, та це ж Олексійко завітав на наше тренування. Подивіться, що він нам приніс. Що це зображено на малюнку? (трикутники)
-
Скільки трикутників ви бачите? (три)
-
А на що взагалі схожі трикутники? (варіанти відповідей)
-
Олексійко пропонує вам погратися з чарівним олівцем, і перетворити трикутники на малюнки разом з ним. Необхідно потренувати свій мозок та трішечки пофантазувати.
(діти перетворюють трикутники на малюнки та пояснюють свої малюнки). Можна запропонувати переглянути малюнки своїх товаришів та здогадатися, що кожний з них намалював.
-
Рефлексія
Діти становляться в коло.
-
Зараз підстрибніть ті діти, хто вважає сьогодні себе самим уважним.
-
Поплескайте в долоні ті діти, хто вважає сьогодні себе самим спритнішим.
-
Присядьте навколішки ті діти, хто вважає, що сьогодні вдалося виконати всі завдання і добре потренуватися.
-
Молодці, чудово!
-
Ну що ж, судді – батьки, а ви як вважаєте, чи добре діти сьогодні потренувалися? Чи заслужили діти на нагороду?
Батьки роздають шоколадні медалі всім дітям.