конспект заняття з використанням ТРВЗ "Подорож з Колобком"

Про матеріал
конспект занняття для молодшої групи з використанням елементів ТРВЗ та лялькового театру
Перегляд файлу

 

Подорож з Колобком.

Заняття з використанням ТРВЗ

в ІІ молодшій групі.

 

 

 

Вихователь Н.В.Шилкіна.

 

     1

Мета: Вчити дошкільнят за допомогою метода моделювання передавати зміст знайомої казки, формувати вміння нетрадиційно працювати з казкою  «Колобок», змінювати характер героїв; вигадувати незвичайну кінцівку. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, творчу уяву, здатність креативно підходити до вирішення завдань. Виховувати інтерес до казок,  бажання висловлювати свою думку; відповідати на запитання

Матеріал: іграшки – колобок, зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, скринька; декорація лісу; колобок з снігу, глини, пластиліну; ширма, дидактичні ігри.

Хід заняття

  • Діти, ви любите подорожувати?
  • А казки вам подобаються?
  • Сьогодні я вас запрошую у незвичайну подорож казкою!

Ми в чарівний ліс підем ,

Казку в лісі ми знайдем .

Кругом себе повернись ,

Казко, де ти? Нам з’явись.

Діти:Казко – казочко, з’явись!

Покажись і розкажись!

Ось ми і в казці, тільки я не знаю в якій, а це, мабуть, і підказка. Нам потрібно розгадати в яку казку ми потрапили. (схематично зображена казка)

Так це казка «Колобок» Але де ж сам Колобок?

Вихователь:(Ку, ку) Ой, а це хто може бути? (відповіді дітей)

Вихователь: А може це Колобок, він сховався від нас, давайте його пошукаємо, подивіться під столиком, немає? Може він десь у куточку? Нема? Та де ж він, а я знаю він, напевно, тут. (зі скриньки виймаємо Колобка). От хитрий Колобок, вирішив з нами в хованки пограти?

Колобок:Так, я Колобок. А як вас звати? (діти називають свої імена)

Ось і познайомилися!

Вихователь: Колобок, ми раді, що потрапили до твоєї казки, ти пограєш з нами.

Колобок: Я поспішаю, бо втікаю.

Вихователь: Мабуть від Червоної шапочки? (діти виправляють навмисну помилку)

А може від Кози-Дерези? (діти відповідають)

Діти, згадайте, як починається казка про Колобка? (діти переказують початок казки)

З чого ще можна зліпити Колобка? (борошна, глини, снігу, пластиліну)

У моїй скриньці є такі Колобки  (дістає, показує дітям, обстежують). Як ви гадаєте з чого зроблений це Колобок? А цей?

Діти, погляньте, чим відрізняється ось цей Колобок від інших?(в нього немає посмішки). Я вам пропоную подарувати цьому Колобку посмішку. Ось у

 

 

     2

 

мене є різні дрібні предмети з яких можна зробити посмішку.(метод спроб і помилок).

Наш сніговий колобок вже посміхається, а що з ним станеться коли ми лишимо його в нашій групі (розтане), мені буде його шкода, придумайте як його врятувати. (варіанти дітей)

Колобок: я по засіку метений, я на яйцях печений.

А ще я від діда втік і від баби втік,  я дуже хочу прогулятися ліском, малята, пішли зі мною?

Вихователь: Діти підемо з Колобком? (йдуть, зустрічають зайчика)

Зайчик: Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю!

Зайчик: Не хочу я твоєї пісні, я й сам співати вмію, краще ти допоможи мені. Мої зайченята ще не всі поміняли сіру шубку на білу і я хвилююся за них?

Вихователь: Діти, чому Зайчик хвилюється за своїх зайченят? Навіщо їм міняти шубку з сірої на білу?

Давайте допоможемо Зайчику. На столиках вас чекають маленькі зайченятка, яким треба змінити шубку, але шубки тут не тільки зайченят а й інших тварин, будьте уважні.

Зайчик:Дякую вам малята, але хочу ще пограти.

«Пальчикова гра»

(зайчик промовляють разом з дітками, і виконують пальчиками рухи)

Зайчик вушками махає,

зайченяток розважає.

Зайчик взяв свій барабан.

І сказав він бам, бам , бам.

Зайчик:  Мені слід далі вирушати. До побачення малята.

Вихователь: А ми  підемо далі.

Вовк: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

Колобок: не їж мене Вовчику, я тобі пісеньку заспіваю.

Вовк: Пісенька це добре, але краще допоможи мені з чарівними кругами розібратись, а якщо ні, то я тебе з’їм.

Дидактична гра «З якої казки?»

Вовк: Гарно справились, не буду їсти Колобка, піду собі далі, до побачення.

Вихователь: Ну, що йдемо далі?

На зустріч Ведмідь

Ведмідь: Колобок, Колобок, я тебе з’їм

Колобок: Ведмедику, не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.

Ведмідь: Давайте краще пограємо.

Вихователь:  малята, уявіть собі ніби ми не діти, а звірятка. Оберіть, ким ви хочете бути і розкажіть про себе.

 

     3

 

Дидактична гра «Уяви себе тваринкою»

-Ти хто?

-Де ти живеш?

-Що любиш їсти?

-Як зветься твоя хатка?

- Ти тваринка свійська чи дика?

Ведмідь:молодці, малята, з вами було весело, тому Колобка їсти не буду, піду собі.

Вихователь:Колобочку, може вже повернемось додому.

Колобок: ні, ні, хочу ще погуляти по ліску.

Вихователь:Діти, розкажіть Колобочку, хто ж далі його може зустріти?

І що вона з ним зробить?

Дидактична гра «Я - молодець, в казки інший кінець».

Що можна придумати, щоб допомогти Колобкові врятуватися від Лисички? щоб вона не з’їла Колобка, а відпустила? (варіанти дітей)

А ось і вона.

Лисичка: Колобок Колобок, я тебе зїм

Колобок:  Не їж мене, Лисичко ……(один з варіантів дітей)

Вихователь:Колобок, а он уже й твоя хатинка, повертайся додому, тебе вже дідусь з бабусею зачекались.

Колобок: Так, так побіжу, дякую вам, малята, що врятували мене. До побачення.

Бабуся і дідусь, мабуть, зраділи, що Колобка ніхто не з'їв завдяки нашим розумним, кмітливим, сміливим дітлахам.

Вихователь. Нажаль, нам  теж час повертатися в дитячий садочок.

Нумо очі закриваємо…

І в садочок вирушаємо…

1-2-3   з казки повернулись ми…

Діти, ось ми знову в дитячому садку. А на згадку про нашу чудову подорож я дарую вам розмальовки улюблених казкових героїв. Розфарбуйте їх і разом з друзями придумайте багато нових, цікавих казочок чи історій.

Малята, ніколи не забувайте, що казки – це наші друзі. Вони живуть в наших серцях, у нашому розумі та уяві. Вигадуйте, міркуйте, фантазуйте – і казка ніколи вас не покине; буде завжди поруч, буде радувати і дивувати вас.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шилкіна Наталя
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
1321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку