|
Подорож з Колобком. |
Заняття з використанням ТРВЗ в ІІ молодшій групі. |
Вихователь Н.В.Шилкіна. |
1
Мета: Вчити дошкільнят за допомогою метода моделювання передавати зміст знайомої казки, формувати вміння нетрадиційно працювати з казкою «Колобок», змінювати характер героїв; вигадувати незвичайну кінцівку. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, творчу уяву, здатність креативно підходити до вирішення завдань. Виховувати інтерес до казок, бажання висловлювати свою думку; відповідати на запитання
Матеріал: іграшки – колобок, зайчик, лисичка, вовк, ведмідь, скринька; декорація лісу; колобок з снігу, глини, пластиліну; ширма, дидактичні ігри.
Хід заняття
Ми в чарівний ліс підем ,
Казку в лісі ми знайдем .
Кругом себе повернись ,
Казко, де ти? Нам з’явись.
Діти:Казко – казочко, з’явись!
Покажись і розкажись!
Ось ми і в казці, тільки я не знаю в якій, а це, мабуть, і підказка. Нам потрібно розгадати в яку казку ми потрапили. (схематично зображена казка)
Так це казка «Колобок» Але де ж сам Колобок?
Вихователь:(Ку, ку) Ой, а це хто може бути? (відповіді дітей)
Вихователь: А може це Колобок, він сховався від нас, давайте його пошукаємо, подивіться під столиком, немає? Може він десь у куточку? Нема? Та де ж він, а я знаю він, напевно, тут. (зі скриньки виймаємо Колобка). От хитрий Колобок, вирішив з нами в хованки пограти?
Колобок:Так, я Колобок. А як вас звати? (діти називають свої імена)
Ось і познайомилися!
Вихователь: Колобок, ми раді, що потрапили до твоєї казки, ти пограєш з нами.
Колобок: Я поспішаю, бо втікаю.
Вихователь: Мабуть від Червоної шапочки? (діти виправляють навмисну помилку)
А може від Кози-Дерези? (діти відповідають)
Діти, згадайте, як починається казка про Колобка? (діти переказують початок казки)
З чого ще можна зліпити Колобка? (борошна, глини, снігу, пластиліну)
У моїй скриньці є такі Колобки (дістає, показує дітям, обстежують). Як ви гадаєте з чого зроблений це Колобок? А цей?
Діти, погляньте, чим відрізняється ось цей Колобок від інших?(в нього немає посмішки). Я вам пропоную подарувати цьому Колобку посмішку. Ось у
2
мене є різні дрібні предмети з яких можна зробити посмішку.(метод спроб і помилок).
Наш сніговий колобок вже посміхається, а що з ним станеться коли ми лишимо його в нашій групі (розтане), мені буде його шкода, придумайте як його врятувати. (варіанти дітей)
Колобок: я по засіку метений, я на яйцях печений.
А ще я від діда втік і від баби втік, я дуже хочу прогулятися ліском, малята, пішли зі мною?
Вихователь: Діти підемо з Колобком? (йдуть, зустрічають зайчика)
Зайчик: Колобок, Колобок, я тебе з’їм!
Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю!
Зайчик: Не хочу я твоєї пісні, я й сам співати вмію, краще ти допоможи мені. Мої зайченята ще не всі поміняли сіру шубку на білу і я хвилююся за них?
Вихователь: Діти, чому Зайчик хвилюється за своїх зайченят? Навіщо їм міняти шубку з сірої на білу?
Давайте допоможемо Зайчику. На столиках вас чекають маленькі зайченятка, яким треба змінити шубку, але шубки тут не тільки зайченят а й інших тварин, будьте уважні.
Зайчик:Дякую вам малята, але хочу ще пограти.
«Пальчикова гра»
(зайчик промовляють разом з дітками, і виконують пальчиками рухи)
Зайчик вушками махає,
зайченяток розважає.
Зайчик взяв свій барабан.
І сказав він бам, бам , бам.
Зайчик: Мені слід далі вирушати. До побачення малята.
Вихователь: А ми підемо далі.
Вовк: Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
Колобок: не їж мене Вовчику, я тобі пісеньку заспіваю.
Вовк: Пісенька це добре, але краще допоможи мені з чарівними кругами розібратись, а якщо ні, то я тебе з’їм.
Дидактична гра «З якої казки?»
Вовк: Гарно справились, не буду їсти Колобка, піду собі далі, до побачення.
Вихователь: Ну, що йдемо далі?
На зустріч Ведмідь
Ведмідь: Колобок, Колобок, я тебе з’їм
Колобок: Ведмедику, не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.
Ведмідь: Давайте краще пограємо.
Вихователь: малята, уявіть собі ніби ми не діти, а звірятка. Оберіть, ким ви хочете бути і розкажіть про себе.
3
Дидактична гра «Уяви себе тваринкою»
-Ти хто?
-Де ти живеш?
-Що любиш їсти?
-Як зветься твоя хатка?
- Ти тваринка свійська чи дика?
Ведмідь:молодці, малята, з вами було весело, тому Колобка їсти не буду, піду собі.
Вихователь:Колобочку, може вже повернемось додому.
Колобок: ні, ні, хочу ще погуляти по ліску.
Вихователь:Діти, розкажіть Колобочку, хто ж далі його може зустріти?
І що вона з ним зробить?
Дидактична гра «Я - молодець, в казки інший кінець».
Що можна придумати, щоб допомогти Колобкові врятуватися від Лисички? щоб вона не з’їла Колобка, а відпустила? (варіанти дітей)
А ось і вона.
Лисичка: Колобок Колобок, я тебе зїм
Колобок: Не їж мене, Лисичко ……(один з варіантів дітей)
Вихователь:Колобок, а он уже й твоя хатинка, повертайся додому, тебе вже дідусь з бабусею зачекались.
Колобок: Так, так побіжу, дякую вам, малята, що врятували мене. До побачення.
Бабуся і дідусь, мабуть, зраділи, що Колобка ніхто не з'їв завдяки нашим розумним, кмітливим, сміливим дітлахам.
Вихователь. Нажаль, нам теж час повертатися в дитячий садочок.
Нумо очі закриваємо…
І в садочок вирушаємо…
1-2-3 з казки повернулись ми…
Діти, ось ми знову в дитячому садку. А на згадку про нашу чудову подорож я дарую вам розмальовки улюблених казкових героїв. Розфарбуйте їх і разом з друзями придумайте багато нових, цікавих казочок чи історій.
Малята, ніколи не забувайте, що казки – це наші друзі. Вони живуть в наших серцях, у нашому розумі та уяві. Вигадуйте, міркуйте, фантазуйте – і казка ніколи вас не покине; буде завжди поруч, буде радувати і дивувати вас.