ПЛАН ЗАНЯТТЯ № __5___
Тема: «Присвійний відмінок іменника»
Мета заняття:
- ознайомити з темою заняття «Присвійний відмінок іменника»;
- узагальнити вивчений матеріал;
- відпрацьовувати переклад вправ з англійської мови українською та навпаки ;
- виховувати любов до майбутньої професії;
- розвивати пізнавальний інтерес, увагу, фонематичний слух;
- виховати зацікавленність до вивчення іноземної мови.
Вид заняття: практичне
Тип заняття: заняття формування вмінь та навичок
Міжпредметні зв’язки:
Забезпечуючі: «Українська мова»
Забезпечувані: «УМПС»
Методичне забезпечення: навчальна програма, робоча програма, конспект лекції
Література: 1. Верба Л.Г., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови. Довідник: Мова англ., укр. ― Київ: ТОВ «ВП Логос - М», 2011. ― 352 с. ( Серія «Учням та абітурієнтам»).
СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ
1. Організаційний момент 2хв.
2. Ознайомлення студентів з темою та метою заняття (план заняття) 3хв.
3. Мотивація навчання 2хв.
4. Актуалізація опорних знань(опитування, тести, диктант тощо)
1. Надайте відповіді на питання: 15хв
Що таке артикль в англійській мові? - Артикль в англійській мові – службова частина мови, яка служить для визначення категорії невизначеності / визначеності.
Яких видів буває? - Існує три види артиклів: неозначений a, an (the indefinite article);
означений the (the definite article); нульовий артикль (the zero article).
Яке місце займає артикль в реченні? - Артиклі в англійській мові зазвичай ставляться перед іменником та перед словами, що відносяться до нього: It is a big European furniture shop. Але існують винятки, коли залежні від іменника слова ставляться перед артиклем.
2. Виконайте граматичну вправу на закріплення матеріалу. Доберіть артикль.
Once there lived … king. His name was Midas. He had … little daughter. They lived in … beautiful palace with … wonderful garden around it. Now … king was very fond of … gold. He loved … gold more than anything else in … world. One day, when … king was looking at his gold, … young man appeared before him. «You are … very rich man, Midas, » said … young man. «Yes, » said … king, «but I would like to be richer. I would like to have … golden touch. I want everything that I touch to turn into … gold.» … young man was … magician, and he gave … king … golden touch which he wanted to have. … king was very happy. He touched ... table, and … table became gold. He went into … garden. There were … beautiful roses in … garden. He touched … roses, and they also became gold. … king’s daughter, who loved … roses very much, saw it and began to cry. «Don’t cry, … dear daughter,» said … king and touched his daughter’s head. … next moment … girl turned into … beautiful gold statue.
5. Коментар відповідей та робіт студентів _3хв.
6. Викладання та вивчення нового матеріалу(лекція тощо) _30хв.
«Присвійний відмінок іменника»
7. Закріплення знань студентів: (форми: усне чи письмове індивідуальне або фронтальне 20хв.
опитування, самостійна робота) коментар цієї роботи
1. Виконання блоків граматичних вправ за темами «Присвійний відмінок іменника»
8. Підсумок заняття _3хв.
9. Домашнє завдання _2хв.
Вивчити граматичний матеріал «Присвійний відмінок іменника», виконайте граматичні вправи; [3], c.16-19
Актуалізація опорних знань
1. Надайте відповіді на питання:
Що таке артикль в англійській мові? - Артикль в англійській мові – службова частина мови, яка служить для визначення категорії невизначеності / визначеності.
Яких видів буває? - Існує три види артиклів: неозначений a, an (the indefinite article);
означений the (the definite article); нульовий артикль (the zero article).
Яке місце займає артикль в реченні? - Артиклі в англійській мові зазвичай ставляться перед іменником та перед словами, що відносяться до нього: It is a big European furniture shop. Але існують винятки, коли залежні від іменника слова ставляться перед артиклем.
2. Виконайте граматичну вправу на закріплення матеріалу. Доберіть артикль.
Once there lived … king. His name was Midas. He had … little daughter. They lived in … beautiful palace with … wonderful garden around it. Now … king was very fond of … gold. He loved … gold more than anything else in … world. One day, when … king was looking at his gold, … young man appeared before him. «You are … very rich man, Midas, » said … young man. «Yes, » said … king, «but I would like to be richer. I would like to have … golden touch. I want everything that I touch to turn into … gold.» … young man was … magician, and he gave … king … golden touch which he wanted to have. … king was very happy. He touched ... table, and … table became gold. He went into … garden. There were … beautiful roses in … garden. He touched … roses, and they also became gold. … king’s daughter, who loved … roses very much, saw it and began to cry. «Don’t cry, … dear daughter,» said … king and touched his daughter’s head. … next moment … girl turned into … beautiful gold statue.
Викладання та вивчення нового матеріалу
Присвійний відмінок
Присвійний відмінок відповідає на запитання whose? (чий, чия, чиє, чиї?).
Присвійний відмінок однини утворюється додаванням до іменника апострофа і закінчення –s.
Jack's friends друзі Джека Kate's toy і г р а ш к а K a т i
Uncle Tom's Cabin хатина дядька Тома Olga's brother брат Ольги
Alice's adventures Алісині пригоди George's room кімната Джорджа
Якщо іменник в однині закінчується на -s, -ss, -x, то на письмі в присвійному відмінку додається здебільшого тільки апостроф, хоча звичайне позначення -'s також можливе; в обох випадках закінчення вимовляється [iz]:
James' (або James's) coat пальто Джеймса
Karl Marx' (або Marx's) life життя Карла Маркса
Якщо іменник у множині закінчується на -s, то в присвійному відмінку множини до нього додається лише апостроф, а у вимові ніяких змін не відбувається:
the pupils — the pupils' meeting
Якщо іменник у множині не закінчується на -s, то його присвійний відмінок утворюється так само, як і в однині, тобто додаванням -'s: children's shoes.
Іменник у присвійному відмінку, як правило, стоїть перед іншим іменником і є означенням до нього. Українською мовою він перекладається родовим відмінком іменника або присвійним прикметником:
Peter's note-book зошит Петра, Петрів зошит.
У присвійному відмінку вживаються в основному іменники, що означають назви істот:
my friend's mother мати мого друга the hawk's nest г н і з д о я с т р у б а
Крім назв істот, у присвійному відмінку вживаються:
а) іменники, що означають час і відстань:
last week's salary зарплата за минулий тиждень
two years’ absence at a mile's distance
дворічна відсутність на відстані в одну милю
б) назви країн, міст, а також слова country країна; town, city місто; world світ; ocean океан; river річка:
Kyiv's parks п а р к и К и є в а
England's foreign trade зовнішня торгівля Англії
the river's banks береги річки
в) назви планет: the sun сонце, the moon місяць, the earth земля:
the sun's rays п р о м е н і с о н ц я the moon's surface п о в е р хня місяця
г) збірні іменники типу government уряд; party партія; army армія; crew команда, екіпаж:; family сім'я; society суспільство, товариство:
the government's proposals п р о п о з и ц і ї у р я д у
the Society's members ч л е н и т о в а р и с т в а
Присвійний відмінок трапляється також у стійких словосполученнях, наприклад: a stone's throw незначна відстань, to one's heart's content досхочу.
Закріплення знань студентів:
Практичні завдання
Вправа 1. Розподіліть іменники на дві групи: а) зліченні, б) незліченні.
Wool, air, airship, word, aviation, assistance, assistant, paper (папір), paper (газета), hour, bread, darkness, water, sea, cheese, happiness, event, glass (скло), glass (стакан), hero, sand, music, piano, friend, friendship, quickness, tobacco, cigarette, copper, armchair, coffee, ship, coin, university, money, ink, banknote, meat, silver, watch, timber, tree, idea, ice, furniture, chalk, heat, cow, milk, butter, horse, obligation, machine, equipment, instrument, speed, umbrella.
Вправа 2. Утворіть форми множини іменників.
Place, library, language, dress, fly, watch, clock, country, eye, bus, bush, party, ray, thief, company, mass, leaf, wolf, glass, key, fox, half, life, day, play, factory, city, colony, roof, month, opportunity, journey, shelf, hero.
*Man, woman, tooth, foot, goose, child, mouse.
*Postman, son-in-law, editor-in-chief, fisherman, schoolgirl, sister-in-law, text-book, pocket-knife, passer-by, statesman.
Вправа 3. Утворіть форми присвійного відмінку іменників.
1. The new club of the workers.
2. The poems of Lermontov.
3. The clothes of the boys.
4. The walls of the room.
5. The plays of Shakespeare.
6. The voice of his sister.
7. The orders of the Commander-in-Chief.
8. The pages of the book.
9. The watch of my friend Peter.
10. The birthday of my daughter Helen.
11. The parents of all the other boys.
12. The boats of the fishermen.
13. The opinion of the lawyer.
14. The signature of Mr. Brown.
15. The offer of the seller.
16. The conclusions of the expert.
Вправа 4. Перекладіть англійською мовою.
1. Чи знаєте Ви адресу Іванова?
2. Чи маєте Ви мапу Європи?
3. Робочий день мого брата починається о 9 годині.
4.Чи Ви спитали думку лікаря?
5. Сестра жінки мого брата працює на цій фабриці.
6. Чоловік моєї сестри Олени відбув до Києва.
7. Ми ще не отримали відповіді покупців.
8. Вони повідомили нас про прибуття пароплаву.
9. Мені не відомо ще рішення директора.
Література: [3], c.16-19.