Корюківський дошкільний навчальний заклад №4 «Веселка»
еколого-натуралістичного напрямку
Корюківської міської ради
Чернігівської області
Інтегроване заняття з пріоритетом пізнавальних, художньо – естетичних і креативних
завдань
«Земля – наш дім, збережемо чистоту у нім»
Підготувала і провела:
Фесенко Олена Олександрівна, вихователь
м.Корюківка
Мета: Розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, комунікативні навички, уяву, загальну і дрібну моторику.
Виховувати турботливе ставлення до навколишнього середовища, та відповідальність за свою поведінку в природі.
Продовжувати формувати знання дітей про навколишнє середовище. Уточнити уявлення про джерела виникнення сміття. Формувати вміння сортувати сміття. Вправляти в умінні приймати відповідальні рішення щодо проблеми чистоти навколишнього середовища. Навчати норм екологічно- доцільної поведінки. Долучати до активної природоохоронної діяльності на основі здобутих знань.
Матеріал: карта (мнемотехніка); ялинки, маски ведмедя і зайчика, харчове сміття, рукавички для прибирання сміття, пакет для сміття; макет озера, склянки з чистою і брудною водою, побутове сміття; ємкість з водою, рушнички; два піддони з зеленою і сухою травою, будівельне сміття; кошики для сортування сміття; підкладки, газети, нитки, ваза із гілочкою бузку; мультимедійний комплект, презентація « Переробка сміття на заводі».
Словник: сміттєзвалище, сміттєпереробний завод, відсортувати.
Організаційний момент
Вихователь читає вірш:
У синьому небі хмаринка ходила
І сонечко ясне від нас всіх закрила.
Та нам з вами, діти, не час сумувати,
Адже в садочку роботи багато.
Мотивація
Вихователь. Скажіть, малята, якою роботою можуть займатися діти в дитсадку? (Орієнтовні відповіді дітей)
Вихователь. А ще діти можуть бути помічниками природи. І я вам пропоную ними стати та здійснити невеличку подорож. Заодно і пограємо.
Вихователь з дітьми розглядають карту екологічної подорожі і визначають, які зупинки і в якій послідовності будуть на маршруті.
( Вихователь пропонує дітям вирушити до лісу. Куточок лісу створений на килимку: ялини, шишки, грибочки)
Вихователь. Ліс зустрічає нас своїми голосами. Давайте послухаємо і повторимо їх.
Фонетична вправа «Лісові голоси»
Виє вітер, завиває : у-у – у-у;
Дятел дерево довбає: д – д – д – д;
Комар літає і дзижчить: з –з – з – з;
Повзе в траві змія й сичить: с – с –с – с;
Листя в лісі шелестить: ш – ш – ш – ш;
А ведмедику не спиться,
І тому він трохи злиться: е- е – е – е.
Вихователь. Діти, як ви гадаєте, чому не спить ведмедик?
Моделювання ситуації за екологічною казкою
«Про Зайчика і Ведмедика»
Ця історія трапилася в нашому лісі, а знайома сорока принесла її мені на хвості.
Одного разу Зайчик і Ведмедик пішли гуляти до лісу. Вони взяли з собою їжу і вирушили в дорогу. Погода була чудовою. Світило ласкаве сонечко. Звірята знайшли гарну галявинку і зупинилися на ній. Зайчик і Ведмедик гралися, веселилися, перекидалися по м'якій зеленій травичці.
Ближче до вечора вони зголодніли і вирішили перекусити. Малюки наїлися досхочу, насмітили і, не прибравши за собою, задоволені втекли додому.
Минув час. Бешкетники знову пішли гуляти до лісу. Знайшли свою галявину, вона була вже не такою гарною, як раніше, але настрій у друзів був піднесений, і вони затіяли змагання. Та сталося лихо: вони натрапили на своє сміття і забруднилися. А ведмежа попало лапкою в консервну банку і довго не могло звільнитися від неї.
Вихователь. Як ви оцінюєте вчинок ведмедика і зайчика?
Що ж робити? Як допомогти звірятам?
Діти. Прибрати сміття з лісу.
Діти одягають рукавички і прибирають сміття в спеціальний пакет.
Вихователь. Молодці, малята. Час нам далі вирушати,
Природі рідній допомагати.
Підходять до макета озера
Вихователь. Подивіться, що ж відбувається на березі цього озера?
Діти. На березі розкидане сміття.
Вихователь. Вірно, хтось викинув сміття прямо біля водойми. Як ви гадаєте, якщо воно потрапить у воду, то що станеться з водою? (Орієнтовні відповіді дітей)
Пошуково-дослідницька діяльність.
Вихователь. (Демонструє дві склянки: одну з чистою, а другу з брудною водою) У мене дві склянки з водою – одна з чистого озера, а інша із забрудненого сміттям. Чим відрізняється вода? Чи можуть у забрудненій воді жити риби, рости водорості? Чому?
Вихователь. А тепер понюхайте воду. (Орієнтовні відповіді дітей)
Вихователь. Вірно, брудна вода має неприємний запах. Чи схотіли б ви скупатися у цій воді? Правильно, малята, у брудній воді купатися заборонено. Що треба зробити, щоб сміття, яке знаходиться на березі не потрапило до води?
Діти. Зібрати його.
Вихователь. Діти, давайте допоможемо природі і очистимо озерце від сміття. (Діти збирають сміття до мішечка)
Вихователь. Як потрібно поводитися біля водойми, в лісі, на березі, щоб не шкодити природі?.. (Орієнтовні відповіді дітей). Вірно, не смітити.
Вихователь. Сміття ми з вами зібрали, а що іще можемо зробити біля озера? (Орієнтовні відповіді дітей). Пропоную вам погратися з водичкою
Ігрова вправа з використанням акватерапії
Ручки у водичку опускайте,
Пальчики розкривайте,
1, 2, 3, 4, 5-
Будуть рученята як рибка пірнать.
Вліво – вправо пропливати,
Своїм хвостиком махати.
Пірнали, виринали,
Потім знову всі пірнали
І нагору виринали.
В ковшики водичку набирали,
Потримали й виливали.
А водичка та сміється,
Перед нами задається,
Ще й тихенько так хлюпоче,
Мабуть, всіх розважить хоче.
Вихователь. Зараз ручки витираєте і далі вирушайте.
Фізична пауза
По доріжці крокували, крокують
Біля озерця побували. імітують плавання
Сміття там позбирали нахили тулуба вниз
І весело пограли. стрибки
Вихователь. Ось і потрапили ми з вами на галявинку. Погляньте, що тут росте? (Демонструє дітям піддон з заздалегідь вирощеною травою)
Діти. Трава.
Вихователь. Яка вона? (Зелена, соковита тощо)
Вихователь. Тепер зверніть увагу на іншу галявинку. (Демонструє другий піддон з травою, яка закидана сміттям). Чим відрізняється трава на цій галявинці ? (Вона суха, зів’яла, жовта).
Вихователь. Як ви гадаєте, чому під сміттям така трава, чого їй не вистачає?
Вихователь. Як ми можемо допомогти рослинам? (Зібрати сміття)
Діти збирають сміття з «галявинки»
Вихователь. Сміття ми зібрали, а тепер час і погратися.
Дидактична гра «Турботливий світ»
Діти в колі по черзі виймають із торбинки картинку на якій зображено об’єкт природи і називаючи його розказують, що він дає людині і що може дати йому людина.
Вихователь. Малята, погляньте, скільки сміття ми з вами назбирали. Тут і пластикові пляшки, і коробки, і папір, і металеві банки … Стільки сміття. Що ж із ним робити? (Орієнтовні відповіді дітей)
Вихователь. Як ви гадаєте, щоб зберегти природу, не завдати шкоди навколишньому середовищу, як краще вчинити зі сміттям: вивезти його на смітник, спалити, закопати чи переробити?
Діти. Переробити.
Дидактична гра «Сортування сміття»
Вихователь. Вірно. Але спочатку його потрібно відсортувати, тобто розкласти паперові предмети в одну сторону, пластикові предмети в другу, металеві в третю, а скляні в четверту.
Діти розкладають сміття на групи відповідно до матеріалу з якого воно виготовлене.
Вихователь. Молодці, малята, справились із завданням. Чи знаєте ви що мешканці багатьох країн перед тим, як викинути сміття сортують його. А вже потім відправляють на сміттєпереробний завод. Чому він так називається? Там його переробляють і виготовляють матеріал, з якого робитимуть нові речі. Зараз ми з вами підемо на екскурсію до такого заводу.
Перегляд презентації «Переробка сміття»
Вихователь. Ось так переробляють сміття на підприємствах. А чи зможемо ми з вами зараз перетворити цей непотріб на нові речі? (Орієнтовні відповіді дітей). Я пропоную зробити гарний букет квітів і прикрасити ним нашу ігрову кімнату.
Практично - репродуктивна діяльність «Моделювання квітів зі старих газет»
1. Газету зім’яти і розправити .
2. Покласти широкою стороною до себе.
3. Згорнути трубочкою і притиснути.
4. Повернути до себе боковою стороною і згорнути.
5. Надати форму квітці, розправити пелюсточки.
Висновки.
Вихователь. Погляньте, який чудовий букет у нас вийшов. Що сподобалось вам сьогодні? Що нового, цікавого ви дізналися?