Тема: Зимові дерева
Мета: розширити уявлення про зиму як про пору року, формування у дітей уявлення про ознаки зими
( холодно, мороз, багато снігу). Вчити дітей естетично сприймати природу. Вчити малювати зимові дерева нетрадиційним способом - нанесення фарби ватними паличками. Сприяти розвитку творчості в процесі виконання творчого завдання. Розвивати і підтримувати інтерес до образотворчих завдань. Виховувати у дітей уміння спостерігати за красою природи. Сприяти створенню позитивного емоційного настрою в групі.
Обладнання: картина із зображенням зими, аркуші паперу синього кольору, розведена гуаш білого і коричневого кольору, ватяні палички.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій із зимовим пейзажем, спостереження на прогулянці, розучування віршів пісень про зиму.
Хід заняття:
1.Діти стають у коло.
Вихователь: Діти, подивіться, до нас сьогодні прийшли гості – це ваші батьки. Давайте привітаємось із ними.
Доброго ранку!Чудова пора.
Доброго ранку!Красуня зима.
Доброго ранку!
Дузі мої.
Доброго ранку!
Матуся тобі.
2.Сюрпризний момент ( чути стукіт у двері) .
В гості завітала чарівна сніжинка.
Сніжинка:” - Добрий день малята, вже настала зима, тому з'явилася і я, летіла я з хмариночки тихесенько та линула до землі помалесеньку, але почула сміх від вас і залетіла в групу в враз. Я літала по землі , бачила все навкруги, малювала я картини і для вас одну принесла, щоб помилувалися ви на дива, бо зима – це чарівниця, все розмалювала, тож дивіться.
3.Розгляд картини “ Зима ”
Вихователь:
Що зображено на картині? Яка пора року? Чому?
Яка зима? Що робить зима?
Чого взимку не буває? Що сталося з
річкою? Що в природі можна побачити
взимку?(сніг, лід, бурульки, мороз).
Який буває сніг( дрібний, пухнастий,
скрипучий). Як можна веселитися взимку?
( кататися на санчатах, ковзанах,
ліпити сніговика , кидатися сніжками).
Вихователь: А давайте,
пограємов сніжки?
Діти: Так.
Гра “Сніжки”
(поділити дітей
на дві команди, на якій
половині буде більше
сніжок та команда й
програла . Гра проводиться
під музичний супровід
за вибором вихователя)
Вихователь: Молодці малята. Гарно грали.
А ще вам підготувала я загадки. Про чародійку зиму.
4.Відгадування загадок:
Покружляла зірочка
В повітрі трошки
Сіла і розтанула
На моїй долоньці .( Сніжинка).
Не сніг і не лід,
А сріблом дерева прибере.(Іній)
Пластівці білі летять,
Тихо падають, кружляють.
Стало біло скрізь.
Чим замело доріжки? (Сніг)
5.Фізкультхвилинка музична. Ф.Шопен-
Норктюн 20- Перший сніг. Діти уявляють себе сніжинками
і танцюють.
Вихователь: А що це наша сніжинка засумувала.
Сніжинка:Я вам подарувала картину а ви мені ні.
Вихователь: Діти, намалюємо сніжинцімалюнки.
Діти:Так.
Вихоаватель : А зараз всі сядемо за свої столи і будимо
малювати зимові дерева – за допомогою фарби та ватних паличок. Коричневою фарбою створюємо образ дерева - стовбур і гілки. Потім візміть ватні палички, вмочіть в білу гуаш і відбитками намалюйте сніг.
6.Показ роботи вихователем.
7.Робота дітей із батьками( малюють під музику).
8.Організація виставки.
Сніжинка: Дякую,вам за такі чудові малюнки. За це,я пригощаю вас смачними мандаринами.