КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ “Зустріч з казкою” З використанням творів В. О. Сухомлинського (середня група)

Про матеріал
Закріпити з дітьми зміст знайомих казок В. О. Сухомлинського, правильно називати героїв казок, впізнавати їх з уривків, оцінювати поведінку героїв. Активізувати дитяче мовлення назвами казок, піснями. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом казки.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

“Зустріч з казкою”

З використанням творів В. О. Сухомлинського

(середня група)

 

 

 

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ. Закріпити з дітьми зміст знайомих казок В. О. Сухомлинського, правильно називати героїв казок, впізнавати їх з уривків, оцінювати поведінку героїв. Активізувати дитяче мовлення назвами казок, піснями. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом казки. Уточнити уявлення про  тварин (лисиця, білка, ведмідь, заєць) про характерні особливості зовнішнього вигляду, пристосування до певного середовища. Ознайомити дітей зі  змінами в рослинному та тваринному світі (холодно, морозно, земля вкривається снігом, ріки взялися кригою, тварини ховаються від холоду , дерева одягають білі шапки і сплять аж до весни і т.д.). Розвивати сенсорні відчуття, здатність помічати красу живої природи, милуватися нею. Виховувати бережне ставлення до природи і дбайливе ставлення до тварин.

 

 МАТЕРІАЛ: загадки, уривки з знайомих казок “Як білочка дятла врятувала”,  “Їжачок”,  “Зайчик і місяць”, атрибути до гри  “Поле чудес”, ілюстрація до казки В. О. Сухомлинського  “Зайчик і горобина”, костюми лісових звірят, вірш про зиму.

 

 

 

                                               Х І Д    З А Н Я Т Т Я

 

 Вихователь: Діти, сядьте всі рівненько і слухайте мене уважно. Сьогодні в нас буде незвичайне заняття тому що до нас в гості завітали казкові герої, а які ви дізнаєтеся тільки тоді, коли відгадаєте загадки:

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її ... (Лисиця)

 

 Я вухастий ваш дружок,

В мене сірий кожушок.

Куций хвостик, довгу вуха,

 Я усіх, усіх боюся. (Зайчик)

 

 

 

                                                 Хоч у нього й шуба є

                                                 Та як холод настає

                                                 Він не їсть тоді, не п’є,

                                                 А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

 

 

 

                                                 Червонясту шубку має,

                                                 По гілках вона стрибає,

                                                 Хоч мала сама на зріст,

                                                 Та великий в неї хвіст,

                                                 Як намисто оченята.

                                                Хто це? Спробуй відгадати? (Білка)

 

(Заходять казкові герої)

 

Вихователь: Діти, а де живуть ці казкові герої?

Діти: В лісі.

Вихователь: Діти, а розкажіть, що ви знаєте про цих лісових звірів? (Діти розповідають, описують зовнішній вигляд кожної тварини)

Наші лісові друзі прийшли до нас із казки. Діти, а ви любите казки? Адже казки люблять не тільки  діти, а й дорослі. Казки передають із покоління в покоління. Казка нас вчить відрізняти добрі вчинки від поганих, боротися з кривдою. І тому лісові друзі прийшли до нас не з пустими руками, вони принесли конверти із завданнями і пропонують пограти в цікаву гру “Поле чудес”. Ну, що ви згодні пограти в цікаву гру?

Діти: Так.

(На столі стоїть барабан з стрілкою, а навколо лежать конверти із завданнями, звірята по черзі крутять барабан, на який конверт покаже стрілка, той піднімає конверт і вихователь зачитує завдання: уривки з казки).

Вихователь: Іди, лисичко, крути барабан. З якої це казки?

“Жаль стало білочці дятла. Винесла вона з дупла велику ялинкову шишку. Поклала між стовбурами і гілкою. Сів дятел біля шишки та й ну довбати її дзьобом. А білка сидить біля дупла і радіє...”

Яка біда сталася з дятликом?

Хто і як йому допоміг?

ІІ конверт: “Почав готуватися їжачок до зими. Пішов до лісу, наколов на свої голочки сухого листя. Приніс до своєї кімнати, розіслав листя, стало ще тепліше. Ще раз пішов їжачок до лісу. Знайшов грибів, назбирав яблук, груш і приніс до своєї хатинки. Тепло і затишно їжакові, але сумно одному...”

 

Де і як влаштував їжачок собі житло?

Кого запрошував їжачок до себе жити?

 

ІІІ конверт: “Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:

-Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, бо ще довго сонечка чекати...”

Про що просив Зайчик Місяця?

Як Місяць йому допоміг?

Вихователь: Молодці, діти. Ви відгадали як називаються ці казочки. Так скажіть мені будь ласка, хто ж написав ці казочки?

Діти: Василь Олександрович Сухомлинський

 

Фізкультхвилинка (діти імітують рухи тварин під музику)

 

Давайте згадаємо як ходить лисичка, ведмедик, стрибає зайчик, літає пташка.

Вихователь: А зараз нам треба трішки відпочити. Давайте всі тихенько сядемо на стільчики, покажемо звірятам як ми можемо це робити.

Вихователь: Діти, які ви знаєте пори року? Кожна пора року відрізняється своїми звуками: літо плюскотить водичкою в річці. А як плюскотить вода в річці? Розливає тоненькі ниточки дощик. Як дзвенять краплинки дощика?

         Як осінь шелестить сухим листячком: ш-ш-ш-ш!

          А зима промовляє холодним голосом вітру: у-у-у-у!

(Під музику входить Зима).

 

Зима: Сніг пухнастий стелеться.

Настав зимовий час.

Я Зима-хурделиця.

Прийшла вітати вас.

Вихователь: Діти, а подивіться, хто це завітав до нас в гості?

Діти: Зима.

Вихователь: А, що можна розповісти про зиму? Що ви про неї знаєте?

Діти: Взимку холодно, іде сніг. Діти катаються на санчатах, лижах і т.д.

Вихователь: Діти, а чому діти чекають зими? Чому вони її так люблять? Яке свято ми святкуємо взимку? А яку ви знаєте пісню про зиму? Давайте зараз ми її заспіваємо з нашими звірятами.

Вихователь: Молодці, ви гарно заспівали пісню. Дійсно, взимку дуже холодно, земля вкривається білим, пухким снігом, дерева одягаються в білі шати, засинають аж до весни, річки беруться кригою. В народі кажуть: “У зими день, як у зайця хвіст”. Який у зайця хвіст?

Діти: Короткий.

Вихователь: От і день у зими короткий.

Вихователь: Відзвеніли в лісах вже пташині голоси, але ліс не спорожнів, кожен його мешканець готується до зими. Лісові звірята ховаються від морозу та вітру в теплі нори. Але вовк і хитра лисиця виходить на полювання, ведмідь з осені вимощує сухим листям барліг і впадає у зимову сплячку аж до весни. А рудохвоста білочка носить собі в дупло лісові горішки – цих запасів їй вистачить на всю зиму. А в зайчика домівки немає і ніяких запасів він не робить. Він переховується від хижаків під кущами та пагорбами.

 

Вихователь: Діти, а ви хочете знати, як живеться взимку зайчику? Ось послухайте казочку В. Сухомлинського “Зайчик і горобина”.

       -  Яку пору року описано в казці?

        - Що просив зайчик у горобини?

       -  Що відповіла горобина Зайчику?

        - Чи допоміг Зайчику вітер і як?

 

Вихователь: Горобина дуже смачна, коли її приморозе мороз. Це лікарська рослина, вона дуже корисна, лікує різні хвороби, з неї можна робити настої, варити варення. А які ще рослини допомагають тваринам ?

Діти: ягоди, гриби, горіхи, жолуді і т.д.

Вихователь: В природі немає нічого зайвого. Краса природи виявляється в різноманітності рослинного і тваринного світу. Кожне дерево, квіточка, пташка чи метелик збагачують цю красу. Не забувайте, що все в природі потрібно берегти, бо на землі немає не має нічого вічного!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демян Оля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Даценко Елена
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
6652
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку