закріпити вміння розрізняти та співвідносити основні кольори (зелений, синій, жовтий, червоний), величину предметів (великий – маленький), множини за кількістю предметів (один – багато), геометричну фігуру ( круг); формувати уміння відповідати на питання; розвивати дрібну моторику рук, пам'ять, мислення,мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги .
Тема: « Зустріч з веселою черепахою»
Мета: закріпити вміння розрізняти та співвідносити основні кольори (зелений, синій, жовтий, червоний), величину предметів (великий – маленький), множини за кількістю предметів (один – багато), геометричну фігуру ( круг); формувати уміння відповідати на питання; розвивати дрібну моторику рук, пам’ять, мислення,мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги .
Обладнання: Черепаха-Чепуруха, чарівна торбинка с прикрасами, шаблон сонечка, прищіпки, маленькі черепашки, різнокольорові кришки, різнокольорові доріжки.
І. Організаційний момент.
- Ранок добрий наступив
Дітки посміхаються
А давайте ми усі
Разом привітаємось!
Добрий ранок, дорий ранок,
Добрий ранок – всім скажу,
Я вранці швиденько в садочок іду,
Тут казка, тут ігри, веселощі, сміх,
В садочку гостей ми вітаєм усіх
ДОБРИЙ РАНОК!
ІІ. Основна частина.
-Погляньте гостя в нас яка,
До нас в садочок приповзла.
А ще ховається в хатинку
Що несе на своїй спинці,
З дітками так грається,
Та від них ховається!
-Хто це?( Черепаха ).
-Так, це черепаха. Черепаха – незвичайна, казкова. Вона дуже, дуже любить чепуритися. Її називають Черепаха – Чепуруха.
-Давайте розглянемо зовнішній вигляд черепахи.(Вихователь показує на частини тіла черепахи).
-Що це у черепахи?( Панцир, голова, очі, ніс, рот, лапки, хвіст).
-А що вона робить лапками?( Повзає).
-А скільки лапок у черепахи?( Багато).
-А скільки хвостиків?(Один).
-А ще у черепахи є ось такий казковий будинок. Вона завжди, завжди його за собою носить.
-Ось сьогодні, вона принесла нам чарівну торбинку, в ній чарівні прикраси для будиночка. Черепаха-Чепуруха хоче нас попросить, щоб ми їй допомогли прикрасити будиночок.
Д/Г «Прикрасимо будинок черепасі».
-Зараз ми з вами по черзі будемо діставати прикрасу, називати що це і який колір у прикраси. Знаходить частинку такого кольору на будинку і прикрашать його.
-Ось така у нас черепаха гарна, чепурна. Але наша черепаха, чомусь дуже сумна, мабуть тому, що сонечка нема.
-А давайте дітки покличемо сонечко, щоб воно пригріло і розвеселило черепаху.
Закличка «Заглянь, заглянь Сонечко!»
Заглянь, заглянь Сонечко!
До нас у віконечко,
Тут дітки гуляють
Тебе виглядають!
-До столів ми підійдемо і там сонечко знайдемо.
(Діти сідають за столи).
-Дітки, а давайте з вами заплющимо усі очі.(Діти заплющують очі)
-А тепер розплющуйте .
-Що ви бачите перед собою?(Сонечко).
-Ми з вами гукали сонечко, ось воно і з’явилось.
-Діти а який колір у сонечка?(Жовтий).
-На яку геометричну фігуру схоже сонечко?(Круг).
-А де живе сонечко?(На небі).
-Який колір у неба?(Синій).
-Дітки, якесь сонечко незвичайне, чого не вистачає у сонечка?(Промінчиків).
Д/Г «Подаруємо сонечку промінчики».
-Давайте ми з вами, за допомогою прищіпок, зробимо сонечку промінчики, щоб воно світило яскраво, зігріло нашу черепаху і підняло їй настрій.
-Які гарні сонечки !
-А скільки у сонечка промінчиків?(Багато).
-А тепер викладайте сонечко на небо.
Фізхвилинка (аудіо запис «Черепаха»).
-Дітки, ми вже черепасі прикрасили будинок, зігріли її сонечком, але все одно сумна!
-А я знаю чому вона сумна, бо малят її нема!
-А хто у черепахи малята?(Маленькі черепашки).
-До столів ми підійдемо і малят її знайдемо!
(Діти сідають за столи).
-Кого ви бачите перед собою?(Черепашок).
-Так, це малята нашої Черепахи-Чепурухи.
-А яка мама черепаха за розміром?(Велика).
-А малята?(Маленькі).
-Погляньте на маленьких черепашок, чого у них не вистачає?(Будиночка).
Д/Г « Підбери будиночок ».
-А давайте ми підберемо нашим маленьким черепашкам свій будинок, який колір у черепашки такий колір і у неї будиночок.
-І малята теж сумні, тому що маму не знайшли!
Д/Г « Знайди доріжку маленькій черепасі ».
-Допоможемо маленьким черепашка знайти доріжку до своєї мами.
-Поставте черепашку на доріжку за кольором.
ІІІ. Підсумок заняття.
-Хто сьогодні в гості до нас завітав?
-Чим ми їй допомогли?
-Вам сподобалось?
-Ось бачите, яку добру справу сьогодні ми зробили. Черепаха нам каже велике,велике «Дякую»!!!
-А ми їй відповідаємо…(«Будь ласка»!).